نصرالله: جنگ شود، چیزی به اسم اسرائیل باقی نخواهد ماند

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سیدحسن نصرالله در سخنرانی به مناسبت هفدهمین سالگرد پیروزی جنگ ۳۳ روزه مراتب تسلیت خود را به مناسبت شهادت شماری از مردم در انفجار پاکستان و اقدامات تروریستی بادیه سوریه و شیراز ابراز داشت. نصرالله در ادامه گفت صحنه عظیمی که در چنین روزی در سال ۲۰۰۶ رقم خورد، بازگشت شجاعانه و سریع مردم بود که پیروزی نظامی را تثبیت کرد. به گفته نصرالله امریکا تصمیم به بازگشت فعالیت‌های داعش در چند نقطه از منطقه را دارد. دبیرکل حزب‌الله لبنان از تمامی کسانی که در شکل‌گیری این حماسه ۳۳ روزه سهیم بودند تشکر و قدردانی کرد و گفت که از مردم، مقاومت، نهاد‌های نظامی و امنیتی و بستر ملی و مردمی آن سپاسگزاریم. او از حمایت و پشتیبانی ایران و سوریه و همبستگی تمامی جوامع در جهان عربی و اسلامی و تمامی کشور‌هایی که در کنار مقاومت در جنگ جولای قرار گرفتند، تشکر و قدردانی کرد.
جبهه داخلی هم درگیر جنگ شد
سیدحسن نصرالله پیروزی جولای (جنگ ۳۳ روزه) را پیروزی الهی و تاریخی توصیف کرد و گفت، تمامی دستاورد‌های سال‌های گذشته بدون پیروزی در جنگ جولای ۲۰۰۶ امکان تحقق نداشت. به گفته دبیرکل حزب‌الله لبنان طی چند روز آینده کشتی حفاری به بلوک ۹ در آب‌های منطقه‌ای جنوب خواهد رسید، لبنانی‌ها به میدان گازی قانا و غیر از آن دل بسته‌اند. او در عین حال تضمین واقعی برای حفظ حقوق و ثروت نفتی لبنان را حفظ ساختار قدرت لبنان و در رأس آن‌ها مقاومت دانست. سیدحسن نصرالله تأکید کرد: «آنچه که باعث شد دشمن به حقوق لبنان و منابع طبیعی دست‌درازی نکند، قدرت لبنان بود.» دبیرکل حزب‌الله لبنان سپس به شرایط رژیم صهیونیستی پرداخت و گفت: «هر کسی که پیگیر وضعیت اسرائیل باشد می‌بیند که از جنگ جولای ۲۰۰۶ تا به امروز این رژیم روند افولی را در پیش گرفته است.» نصرالله گفت: «مقاومت جبهه داخلی رژیم صهیونیستی را به بخشی از جنگ تبدیل کرد، در حالی که تا قبل از جنگ ۲۰۰۶ این جبهه کلاً از جنگ به دور بود.» دبیرکل حزب‌الله با اشاره به مانور‌های رژیم صهیونیستی گفت: «از سال ۲۰۰۶ تا به امروز دشمن صهیونیستی رزمایش‌های متعددی را برای جبهه داخلی خود انجام داده است تا آن را به مرز آمادگی برساند، اما گزارش‌های موجود نشان می‌دهد که چنین امری تحقق پیدا نکرده است.» رهبر مقاومت لبنان تأکید کرد: مهم‌ترین مسئله در رابطه با جبهه داخلی رژیم صهیونیستی آن است که شهرک‌نشینان و مهاجران اشغالگر حاضر به فداکاری و تحمل تبعات نیستند.
ارتش اسرائیل در بدترین وضع است


دبیرکل حزب‌الله در بخش دیگری از سخنانش به وضعیت امنیتی رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت که ارتش اسرائیل امروز در بدترین شرایط خود نسبت به دور‌های گذشته قرار دارد و از موضع تهاجمی به عنوان طرفی که ابتکار عمل را در اختیار دارد، به موضع تدافعی پناه آورده است. او ادامه داد: «محور مقاومت امروز ابتکار عمل را به شکل قابل‌توجهی در اختیار دارد و اسرائیل پشت دیوار‌ها پنهان شده است.» وی خطاب به رهبران رژیم صهیونیستی که تهدید کرده بودند در صورت جنگ، لبنان را به عصر حجر برمی‌گردانند، گفت: «شما هم به عصر حجر باز خواهید گشت.» او تأکید کرد: «دشمن می‌تواند حساب کند، مقاومت چند موشک دقیق برای از بین بردن زیرساخت‌های اسرائیل نیازمند است.» به گفته سیدحسن نصرالله، توسعه درگیری به جنگ با محور مقاومت چیزی به نام اسرائیل باقی نخواهد گذاشت. سیدحسن نصرالله تأکید کرد: شاید بتوانید لبنان را به عصر حجر بازگردانید، اما اسرائیل هم به عصر حجر باز می‌گردد و دیگر خبری از مقر‌های نظامی، پایگاه‌های هوایی، تلمبه‌خانه‌های آب، نیروگاه‌های برق، پالایشگاه‌های نفت و بنزین و آمونیاک و همچنین نیروگاه دیمونا نخواهد بود.
تحلیل نصرالله بر اساس آگاهی است
سخنان دوشنبه شب دبیرکل حزب‌الله بازتاب وسیعی در میان صهیونیست‌ها داشت. «یوسی یهوشع»، خبرنگار و تحلیلگر مسائل نظامی روزنامه «یدیعوت‌آحارونوت»، گفت: کلام او نشان می‌دهد که تحلیلش از وضعیت داخلی اسرائیل براساس آگاهی است. یهوشع در ادامه تأکید کرد: «نصرالله تا جایی احساس راحتی می‌کند که مثل یک تحلیلگر مسائل نظامی و سیاسی ما را بررسی می‌کند، این دلیل بسیار خوبی برای نگرانی است.» روزنامه صهیونیستی «معاریو» هم گزارش داد: «نصرالله، یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل را تهدید می‌کند که اگر به جنگ لبنان بروید، به عصر حجر باز خواهید گشت.» «حزی سمنتوف»، تحلیلگر مسائل عربی در شبکه۱۳ نیز در این باره گفت: «دبیرکل حزب‌الله همچنان اشراف خود را از اوضاع سیاسی اسرائیل نشان می‌دهد. وی در سخنرانی خود اعلام کرد که ارتش اسرائیل در پی شکاف داخلی اسرائیل در بدترین وضعیت است.» سمنتوف گفت: دبیرکل حزب‌الله همچنان آگاهی خود را از اوضاع سیاسی اسرائیل نشان می‌دهد و در سخنرانی خود اعلام می‌کند که وضعیت ارتش اسرائیل در پی اختلافات داخلی در بدترین حالت است. وی افزود که «تن‌ها دو روز پیش در مورد این موضوع صحبت شد، زیرا اعلام شده حتی اگر قانون خدمت وظیفه تصویب شود، به ارتش آسیب می‌رساند.»