اگر راست مي‌گوييد دست به كار شويد!

احمد زيدآبادي
روز‌نامه جوان از اينكه آقايان مهدي كروبي و مهندس ميرحسين موسوي مانند دونالد ترامپ مورد تعقيب قضايي قرار نگرفته‌اند، اظهارِ دلخوري كرده است!
در اين مورد بايد گفت: 
اولا، دو نامزد انتخاباتي را به دليل اعتراض‌شان به فرآيند و نتيجه  انتخابات،  حدود 13 سال است به‌طور غيرقانوني در حصر نگه داشته‌ و آزادي آنها را سلب كرده‌ايد و تازه طلبكار هم هستيد؟
ثانيا، اتفاقا آنها كه نقش ترامپ را در انتخابات سال 88 بازي كردند، آن دسته از صاحبان قدرت بودند كه كلِ روند انتخابات را در كنترل انحصاري خود داشتند و كمترين اعتراض مسالمت‌آميز و حتي شفاهي را برنتافتند.!!!
ثالثا، ترامپ حاميانش را در حمله به كنگره تشويق كرد و براي ساعاتي، مركز قانون‌گذاري امريكا به تسخير آنان در آمد. آيا در كشور ما، افرادي به قصد تصرف مجلس، اصلا مي‌توانند از جاي‌شان تكان بخورند؟!!! و اگر بخورند، همه عناصر دخيل در چنين حركتي در همان گام نخست، به عنوان «محارب» و «مفسد في‌الارض» هدف رگبار انواع سلاح‌هاي آتشينِ دژمن‌كش قرار نخواهند گرفت؟!!!


رابعا، نظام قضايي امريكا در مواجهه با حكومت و عموم شهروندان، بي‌طرف است و جامعه حقوق‌دانان آن كشور به اين بي‌طرفي اذعان دارند! علاوه بر اين، مي‌توان تك‌تك آراي قضات را بدون كمترين لكنتِ زبان در تمام رسانه‌ها با هر نوع لحني مورد نقد قرار داد و مردود دانست. در ايران اما چگونه است؟!
قضات دادگاه‌هاي انقلاب خود را با افتخار مخدوم حكومت مي‌دانند و به صراحت، وظيفه خود را نقره‌داغ كردن هر فردِ معترض و عبرت كردن سرنوشت او براي ديگران اعلام مي‌كنند! (ولو جانباز و شهيدداده همين نظام باشد!) 
نقد آراي آنها نيز كه عملا ممنوع است و به عنوان «شورش عليه قانون» معرفي مي‌شود. از خودِ من بارها به دليل اينكه راي يك قاضي را ناعادلانه دانسته‌ام، از طرف مدعي‌العموم شكايت شده است. حال اين وضع را مقايسه كنيد با رفتار ترامپ كه راست مي‌رود و چپ مي‌رود و تمام دستگاه قضايي امريكا را فاسد مي‌خواند، بدون آنكه در اين مورد كوچك‌ترين اتهامي عليه او مطرح شود!
خامسا، مگر كروبي و ميرحسين بارها و بارها اصرار نكردند كه در همين دستگاه قضايي با همين كيفيت هم حاضرند مورد محاكمه قرار بگيرند فقط به اين شرط پيش‌پاافتاده و بديهي كه اجازه دفاع به آنها در برابر افكار عمومي داده شود؟
سادسا، به رغم تحمل 13 سال حصر خانگي و آسيب‌هاي جسمي و روحي آنان، هنوز هم فرصت براي محاكمه آنها از دست نرفته است. اگر واقعا صداقت داريد به سرعت دست به كار شويد.
سابعا، فراموش كردم كه بگويم، ترامپ به رغم همه اتهاماتش هم‌اكنون يكي از جدي‌ترين كانديداهاي انتخابات رياست‌جمهوري سال آينده امريكاست. حتي اگر زندان هم برود، منعي براي حضور او در رقابت انتخاباتي نخواهد بود. حالا اگر شما فقط همين يك مورد را درباره كروبي و ميرحسين پذيرفتيد، باقي ادعاهاي‌تان پيشكش!