آخرالزمان صهیونیزم

اعتماد
عمليات همه‌جانبه و پيچيده مقاومت فلسطين كه از طريق تونل‌ها، روي زمين، دريا و هوا به همراه شليك هزاران راكت و موشك به سرزمين‌هاي اشغالي انجام شده، تاكنون موجب هلاكت حداقل ۶۰۰ صهيونيست و زخمي شدن بيش از يكهزارو ۶۰۰ صهيونيست ديگر شده است. اسارت بيش از يكصد نظامي صهيونيست كه در ميان آنها يك سرلشكر نيز وجود دارد و همچنين تصرف موقت هفت شهرك صهيونيست‌نشين از ديگر دستاوردهاي اين عمليات بي‌نظير مقاومت فلسطين به شمار مي‌رود. اين عمليات همه‌جانبه و پيچيده مقاومت فلسطين در سرزمين‌هاي اشغالي كه از صبح شنبه توسط رزمندگان جنبش حماس از غزه آغاز شد با پيوستن رزمندگان جنبش جهاد اسلامي روز يكشنبه وارد دومين روز خود شده و با شدت تمام ادامه دارد.
 
تنش در مرز لبنان و اراضي اشغالي


در همين رابطه طبق گزارشي كه روز يكشنبه خبرگزاري الجزيره منتشر كرده، الجزيره، حزب‌الله لبنان در بيانيه‌اي اعلام كرد: «گروه‌هاي شهيد سردار حاج عماد مغنيه از مقاومت اسلامي صبح ديروزيكشنبه سه نقطه از مواضع اشغالگران رژيم صهيونيستي در منطقه مزارع شبعاي لبنان را هدف قرار دادند.» اين حزب افزود: «در راستاي آزادسازي مناطق باقيمانده تحت اشغال لبنان و نيز همبستگي با مقاومت و ملت پيروز، مبارز و صبور فلسطين سايت‌هاي الرادار و زبدين و رويسات العالم را با تعداد زيادي گلوله توپخانه و موشك‌هاي بالدار هدف قرار داديم و اين حملات به مواضع مورد نظر اصابت كردند.» در راستاي تنش به وجود آمده و باز شدن جبهه شمالي خبرنگار النشره در حاصيبا گزارش داد كه گلوله باران متقابل مواضع رژيم صهيونيستي در مزارع شبعا و حومه شهرك‌هاي كفر شوبا، شبعا و مزارع بسطرا متوقف شده زيرا گزارش شده كه مقر فرماندهي اشغالگران در مزارع شبعا آتش گرفته است. به گفته خبرنگار النشره، سايت الرادار با شش گلوله توپخانه و سايت رويسات العالم با چهار گلوله خمپاره هدف قرار داده شده است. همچنين شبكه الجزيره گزارش داد كه ارتش رژيم اشغالگر چادري را كه حزب‌الله لبنان متهم به برپا كردن آن در مزارع شبعاست، بمباران كرد. در عين حال يك هواپيماي جاسوسي رژيم صهيونيستي حريم هوايي لبنان در مزارع شبعا را نقض كرد. ارتش رژيم صهيونيستي نيز اعلام كرد: با پهپاد به زيرساخت‌هاي حزب‌الله در مزارع شبعا حمله كرديم. پيش‌تر پس از حملات توپخانه‌اي از خاك لبنان، فرماندهي ارتش اشغالگر در جبهه شمالي دستور بستن تمام استراحتگاه‌هاي گردشگري در نزديكي مرز با لبنان را صادر كرد. راديو رسمي رژيم صهيونيستي اعلام كرد كه در واكنش به اين حملات، ارتش اشغالگر حملات توپخانه‌اي به اهدافي در جنوب لبنان را آغاز كرده است. رسانه‌هاي عبري در اين باره گزارش دادند: جبهه شمالي باز شد و گلوله‌هاي خمپاره به سمت سايت‌هايي در شمال شليك شد. خبرنگار الميادين نيز تاكيد كرد: ارتش اشغالگر حومه شهرك كفر شوبا در لبنان را با تعدادي گلوله هدف قرار داد و پس از شليك خمپاره از خاك لبنان، به شهرك‌نشينان نزديك مرز لبنان دستور داده شد به مناطق مستحكم و پناهگاه‌ها بروند.
 
فعال شدن بند جنگ در اسراييل
از ديگر تحولاتي كه تا عصر روز گذشته به وقوع پيوسته، منابع خبري از تصميم نخست‌وزير رژيم صهيونيستي بدون اطلاع دولت و كابينه امنيتي و فعال كردن «بند جنگ» خبر دادند. به گزارش ايسنا، شبكه عبري‌زبان كان اعلام كرد كه بنيامين نتانياهو، نخست‌وزير رژيم صهيونيستي با اتخاذ تصميمي جنجالي اعضاي دولت و كابينه امنيتي اين رژيم را دور زد. كان در اين باره اعلام كرد كه نتانياهو بند جنگ را در قانون پايه رژيم صهيونيستي فعال كرده است. در همين راستا دفتر نتانياهو اعلام كرد: شوراي امنيتي اسراييل رسما با فعال كردن بند جنگ عليه نوار غزه موافقت كرد. نتانياهو همچنين روز گذشته با حضور يوآو گالانت، وزير جنگ، هرتزي هالوي، رييس ستاد ارتش و تعدادي از وزرا و افسران رژيم صهيونيستي در مقر وزارت جنگ اوضاع امنيتي سرزمين‌هاي اشغالي را مورد ارزيابي قرار داد.
 
اسراييل دست به دامن مصر شد
روزنامه امريكايي وال‌استريت‌ژورنال با اشاره به تعداد اسراي صهيونيستي كه در نوار غزه هستند، نوشت: «اسراييل از مصر براي مذاكره جهت آزادي فوري اسراي خود، درخواست كمك كرد.» وال‌استريت‌ژورنال در ادامه به نقل از برخي مقامات مصري گزارش داد: «اسراييل از مصر در ميانجيگري براي آزادسازي صهيونيست‌هايي كه جنبش حماس به اسارت درآورده، كمك خواست.»
همچنين شبكه ۱۲ تلويزيون رژيم صهيونيستي با اشاره به اينكه تعداد اسراي صهيونيست كه حماس و نيروهاي مسلح فلسطيني در غزه بازداشت كردند، مشخص نيست، اعلام كرد كه سخنگوي وزارت خارجه رژيم صهيونيستي به درخواست اين شبكه براي گفت‌وگو و ارايه توضيحي در اين خصوص پاسخ نداده است. رسانه‌هاي رژيم صهيونيستي اعلام كردند، ارزيابي‌هاي غير رسمي حاكي از اين است كه حدود ۷۵۰ صهيونيست هنوز مفقود هستند. اين رسانه‌ها با تاكيد بر اينكه درگيري‌ها پس از ۲۴ ساعت هنوز در كفار غزه و بئيري ادامه دارد، گزارش دادند كه «كنترل بر مناطق سديروت، زكيم، رعيم و صوفا محقق نشده است.» برخي رسانه‌هاي رژيم صهيونيستي نيز گزارش دادند كه يك سرباز ارتش رژيم صهيونيستي در شهرك راعيم پس از آغاز عمليات توفان‌الاقصي با اسلحه شخصي خودكشي كرد. لازم به ذكر است تا عصر روز گذشته و تا لحظه تنظيم اين گزارش رسانه‌هاي عبري از افزايش آمار كشته‌شدگان صهيونيست در عمليات توفان‌الاقصي به ۶۰۰ تن و افزايش زخمي‌شدگان به بيش از ۲۰۰۰ تن خبر دادند.