از مردم‌ عذر می‌خواهم

به خاطر اينكه مدال طلا نگرفتيم روي سكو گريه كردم 
 
روزبه  دلاور
به گزارش «اعتماد»، تيم ملي كبدي زنان ايران با شكست مقابل چين‌تايپه به مدال برنز نوزدهمين دوره از بازي‌هاي آسيايي دست يافت. تيم ملي كبدي زنان ايران در مرحله نيمه‌نهايي بازي‌هاي آسيايي هانگژو به مصاف چين تايپه رفت و با نتيجه ۲۴ بر ۳۵ مغلوب اين حريف قدرتمند شد و به فينال اين مسابقات نرسيد. ملي‌پوشان كبدي كشورمان به همراه نپال به مدال برنز مشترك دست يافتند.


شاگردان شايلا جين براي حضور در نيمه نهايي در مرحله مقدماتي نپال و بنگلادش را شكست داده بودند. تيم ملي كبدي زنان ايران در بازي‌هاي آسيايي جاكارتا به مدال طلا رسيده بود و كسب عنوان سومي براي اعضاي تيم ناراحت‌‌كننده بود به‌طوري كه روي سكوي سومي اشك مي‌ريختند و گريه آنها مورد توجه بينندگان قرار گرفت. با زهرا كريمي يكي از اعضاي تيم ملي كبدي درخصوص اين مسابقات گفت‌وگويي ترتيب داديم كه در ادامه مي‌خوانيد.
 
‌دوره قبلي موفق شديد مدال طلا كسب‌كنيد ‌اما اين دوره به برنز قناعت كرديد. سطح مسابقات چطور بود؟
مسابقات خيلي خوب بود و تيم‌ها خيلي پيشرفت كرده بودند مخصوصا تيم چين تايپه كه انتظار نداشتيم تا اين حد قوي در مسابقات شركت كنند و متاسفانه در نيمه نهايي به آنها باختيم.
‌در گذشته هم به مصاف چين تايپه رفته بوديد. سطح كيفي اين تيم تا چه حد پيشرفت داشت؟
بله در بازي‌هاي آسيايي قبلي هم‌ مقابل اين تيم بازي كرده بوديم و واقعا به اين ‌دليل باختيم ‌كه‌ آنها را دست‌كم گرفته بوديم و آنچنان بازي قوي به نمايش نگذاشتيم‌ اما اين‌بار ده برابر گذشته قوي شده بودند و هم از لحاظ فني و هم از لحاظ آمادگي جسمي خيلي پيشرفت كرده بودند. حتي در بازي اول با هند مساوي كردند و در بازي دوم هم فقط با يك امتياز اختلاف بازي را واگذار كردند كه اين نشان دهنده قدرت آنهاست.
‌با توجه به اينكه در دوره قبل طلا گرفتيم فكر نمي‌كنيد ما هم پسرفت كرديم؟
از آن موقع ۵ سال گذشته و همه تيم‌ها تمرين و تلاش كردند. حتي كره و تايلند هم خيلي پيشرفت كردند. تقريبا مي‌شود گفت همه تيم‌ها خيلي قوي شده بودند. ما هم كمي تيم‌ها را دست‌كم گرفتيم و متاسفانه نتوانستيم آن‌طور كه بايد در مسابقه ظاهر شويم.
‌به غير از چين‌تايپه بقيه رقبا چطور بودند؟
خوب بودند. مثلا تيم‌ نپال با اينكه اولين‌بار بود كه در مسابقات شركت كرده بود اما از لحاظ تكنيكي و‌ جثه‌اي شباهت زيادي به هندي‌ها داشت البته نه در آن حد اما تقريبا شبيه. مسابقات كلا سطح خوبي داشت.
‌به لحاظ امكانات و شرايط اردوها نسبت به دوره قبل وضعيت كبدي ما بهتر شده؟
مي‌شود لطفا سوالات حاشيه‌اي نپرسيد؟
‌سوال حاشيه‌اي نيست. فقط مي‌خواهيم برسيم به اينكه چرا مدال طلا در دوره قبل به مدال برنز تبديل شده؟ علت فقط دست‌كم گرفتن رقبا بود؟
فرقي هم براي ما نمي‌كند! براي همين لطفا اين سوال را از من نپرسيد چون واقعا نمي‌خواهم وارد حاشيه شوم!
‌بسيار خب. بگذريم! پاداش خود را گرفتيد؟
بله. گفته بودند يك پاداش پاي سكو هست كه بلافاصله پس از كسب مقام به شماره حسابي كه در ايران و قبلا به وزارت داديم واريز مي‌شود كه واريز هم شد.
‌چقدر پاداش دادند؟
نمي‌دانم بگويم يا نه اما چون جايزه ما نصف مي‌شود حالا براي هر مقامي كه بوده. كلا جايزه مسابقات تيمي نصف مي‌شود براي ما هم نفري ۷۵ ميليون تومان واريز كردند.
‌شغل ديگري هم داريد؟
بله. ما در قبال ورزشي كه مي‌كنيم درآمدي نداريم براي همين‌ همه‌ كار مي‌كنيم و شاغل هستيم و خودم هم از فردا بايد بروم سر كار و كارم ‌را شروع كنم.
‌شغل‌تان چيست؟
مربي بدنسازي هستم و به صورت خصوصي و آنلاين كار مي‌كنم.
‌به پاداش و دستمزد فوتباليست‌ها حسادت نمي‌كنيد؟
چي بگويم! چرا حسودي هم مي‌كنيم اما خب كاري نمي‌شود كرد.
‌چرا روي سكوي سومي گريه مي‌كرديد؟
خب از آنجايي كه در دوره قبلي مدال طلا گرفته بوديم و الان هم هدف‌مان كسب بهترين نتيجه بود تا طلا را تكرار كنيم اما وقتي در نيمه نهايي باختيم حتي از رسيدن به بازي نهايي جا مانديم واقعا پذيرشش براي ما خيلي سخت بود و روي سكو وقتي مدال برنز را ديدم‌ واقعا قلبم شكست و ناخودآگاه اشك از چشمانم‌ خارج شد. نمي‌توانستم قبول كنم روي سكوي سومي ايستاديم درحالي كه دوره قبلي روي سكوي قهرماني بوديم و تيم ‌اول آسيا شده بوديم.
‌فكر مي‌كنيد تا چند سال ديگر مي‌توانيد در تيم ملي باشيد؟
در كبدي سن زيادي ندارم و جزو جوان‌ها محسوب مي‌شوم و تلاش مي‌كنم به اهدافي كه برنامه‌ريزي كردم، برسم.
‌هدف‌تان چيست؟
قطعا دوست دارم روزي كه اين ورزش را كنار گذاشتم با قهرماني و مدال طلا باشد و براي قهرماني مي‌جنگم.
‌ميزباني چطور بود؟
نسبت به‌ دوره‌هاي قبل خيلي بهتر بود. ميزباني چين فوق‌العاده بود البته جاكارتا هم به نظرم هم خيلي زيبا بود و هم خيلي ميزباني خوبي داشتند اما هانگژوي‌ چين اصلا قابل مقايسه نيست با جاكارتا و از همه لحاظ فوق‌العاده بود و سالن تمرين و مسابقه ما و كلا دهكده بازي‌ها در سطح خيلي بالا و حرفه‌اي بود و واقعا دم‌شان گرم!
‌ليگ بانوان نداريم؟
ما هر سال ليگ كبدي داشتيم اما متاسفانه در ۲ سال اخير ما هيچ مسابقه‌اي در سطح كشور نداشتيم و آخرين مسابقاتي هم كه برگزار شد مسابقات ۵ نفره سالني بود كه بازيكناني كه در اردوي تيم‌ ملي بودند در آن مسابقات حضور نداشتيم. البته ما ۱۲ اردو را پشت سرگذاشتيم و از اوايل آبان سال قبل تا روز اعزام در اردو حضور داشتيم.
‌مشكل اسپانسر هم داريد؟
بله. مثل بقيه رشته‌ها از لحاظ اسپانسري حمايت مالي نمي‌شويم‌. به دليل خيلي از مسائل شركت‌ها يا اسپانسري نيست كه بخواهند با ما همكاري كنند. متاسفانه شرايط موجود همين است!
‌صحبت پاياني؟
همان‌طور كه در اينستاگرامم ‌نوشتم به شخصه در اين ۵ سال خيلي تلاش كردم تا بتوانم حس افتخار و اقتدار را براي مردم كشورم تكرار كنم اما متاسفانه بعضي وقت‌ها آن‌طور كه مي‌خواهيد، نمي‌شود. خيلي شرمنده شدم‌. از مردم‌ معذرت‌خواهي مي‌كنم مخصوصا از همه آنهايي كه حمايتم كردند اين قول را مي‌دهم تا دوباره روي سكوي قهرماني نرفتم بي‌خيال هدفم نشوم!