واشینگتن: نگران حمله به سربازان امریکایی در خاورمیانه هستیم

وزیر دفاع امریکا گفت که کشورش نگران است درگیری در اراضی اشغالی در نتیجه حمله غافلگیرانه حماس به شهرک‌های اطراف نوار غزه به جنگی گسترده‌تر در خاورمیانه بدل شود که نیرو‌های نظامی امریکایی را به خطر می‌اندازد.
حملات مداوم گروه‌های مقاومت به پایگاه‌های امریکا در منطقه که در حمایت از مردم مظلوم فلسطین انجام می‌شود، موجی از نگرانی‌ها را در کاخ سفید ایجاد کرده است. در این راستا، لوید آستین، وزیر دفاع امریکا یک‌شنبه‌شب در گفت‌وگویی با شبکه ای. بی. سی گفت: «ما نگران تنش بالقوه هستیم. در حقیقت، آنچه ما می‌بینیم چشم‌انداز تشدید قابل توجه حملات به سربازان و اتباع امریکایی در سراسر منطقه است. برای همین هم آنچه لازم است انجام می‌دهیم تا مطمئن شویم سربازان‌مان در منطقه در موقعیت درستی هستند، از آن‌ها حفاظت می‌شود و ما قابلیت واکنش را داریم.»
اظهارات آستین در حالی مطرح شده که مقام‌های امریکایی مدعی شده‌اند گروه‌های مقاومت عراق به پایگاه‌های نظامی امریکا در عراق و سوریه حمله کردند، نیروی دریایی امریکا اخیراً موشک‌هایی را که از یمن پرتاب شده، رهگیری کردند و رشد قابل توجهی از درگیری در مرز بین لبنان و سرزمین‌های اشغالی دیده می‌شود و تمامی این‌ها در حالی رخ داده است که رژیم‌صهیونیستی به عملیات نظامی خود علیه حماس در غزه و در واکنش به حمله غافلگیرانه حماس ادامه می‌دهد.
نگرانی از افزایش درگیری و گسترش آن در خاورمیانه از زمان پرتاب موشک از سوی یمن که اخیراً صورت گرفت، شدت گرفته است.