غزه؛ صحنه مظلوميت و صبوري و اقتدار

رهبر معظم انقلاب اسلامي صبح ديروز در ديدار دست‌اندركاران كنگره بزرگداشت ۶۵۵۵ شهيد استان لرستان با اشاره به مظلوميت‌ توام با صبوري و اقتدار مردم غزه در مقابل جنايات مداوم رژيم صهيونيستي تاكيد كردند: رژيم زخم‌خورده و ازپاافتاده اشغالگر در حال گرفتن انتقام ضربه كاري رزمندگان فلسطيني از مردم غزه است اما بدون ترديد و با وجود همه حمايت‌‌هاي اشرار عالم و همدستي قطعي امريكايي‌ها در جنايات صهيونيست‌ها، اين همه ظلم و جنايت، درنهايت راه به جايي نمي‌برد و در اين قضيه و قضاياي آينده، پيروزي از آن ملت فلسطين است.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي حوادث جاري در غزه را حوادثي آينده‌ساز دانستند و با اشاره به مظلوميت توام با اقتدار مردم پراستقامت غزه گفتند: دشمن ددمنش و خونخوار، براي جنايت و كشتار كودك و زن و مرد و پير و جوان هيچ حدي قائل نيست و مردم غزه به معناي عميق و حقيقي كلمه مظلومند. ايشان با تجليل از صبوري و توكل مردم مظلوم غزه، به برخي مظاهر و تصاوير صبر و استقامت آنها اشاره كردند و افزودند: پدري كه در شهادت فرزندش خدا را حمد مي‌گويد، والديني كه فرزند شهيدشان را به فلسطين تقديم مي‌كنند، نوجوان مجروحي كه آيات قرآن مي‌خواند و صحنه‌هاي مشابه، نشان‌دهنده گوشه‌اي از صبر و توكل عميق مردم غزه است. رهبرمعظم انقلاب صبوري مردم غزه را بسيار مهم و نشان‌دهنده شكست دشمن در به تسليم كشاندن فلسطيني‌ها خواندند و تاكيد كردند: همين صبوري و توكل به‌ داد مردم غزه خواهد رسيد و درنهايت آنها را پيروز ميدان خواهد كرد. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي بار ديگر ضربه وارد شده در حمله شنبه ۱۵ مهر رزمندگان فلسطيني به رژيم غاصب را تعيين‌كننده و بي‌سابقه خواندند و گفتند: با گذشت زمان، غيرقابل ‌ترميم بودن آن ضربه كاري، بيشتر در حال آشكار شدن است.
ايشان عزيمت پي‌ در ‌پي روساي امريكا و ديگر كشورهاي شرور و ظالم مانند انگليس، فرانسه و آلمان به فلسطين اشغالي را تلاش براي جلوگيري از نابودي رژيم غاصب خواندند و افزودند: اشرار عالم مي‌بينند كه رژيم صهيونيستي براثر ضربه بسيار محكم و تعيين‌كننده رزمندگان فلسطيني در حال «تلاش و نابودي» است؛ به همين علت با اين سفرها و ابراز همبستگي و دراختيار گذاشتن اسباب جنايت مانند بمب و ديگر تسليحات، سعي مي‌كنند رژيم زخم‌خورده و ازپاافتاده را به‌زور سرپا نگه دارند.
رهبرمعظم انقلاب با اشاره به نرسيدن زور رژيم غاصب به رزمندگان فلسطيني گفتند: رزمندگان فلسطيني روحيه و انگيزه و توان و آمادگي خود را براي اقدام حفظ كرده‌اند و ان‌شاءالله از اين به بعد هم همين‌گونه خواهد بود و رژيم غاصب به‌ دليل ناتواني در رويارويي با آنها، در حال گرفتن انتقام از مردم بي‌دفاع غزه است.
ايشان گفتند: هر كس درباره غزه صحبت مي‌كند بايد از صبر و اقتدار مردم غزه هم بگويد وگرنه به اين مردم ظلم مي‌شود.


حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در نكته مهم ديگري، امريكا را شريك جرم قطعي جنايتكاران صهيونيست خواندند و تاكيد كردند: دست امريكايي‌ها تا مرفق به خون كودكان، زنان و ديگر شهيدان غزه آلوده است و در واقع امريكايي‌ها در حال مديريت اين جنايات هستند.
 رهبرمعظم  انقلاب تكان ‌خوردن وجدان عمومي جهانيان در امريكا، اروپا و كشورهاي اسلامي و ديگر مناطق جهان را واكنشي در مقابل وسعت و عمق جنايات مكرر رژيم صهيونيستي برشمردند و افزودند: مدعيان آزادي و حقوق بشر در اروپا، تظاهرات به نفع فلسطيني‌ها را ممنوع كرده‌اند اما مردم، بي‌اعتنا به اين ممنوعيت‌ها، به خيابان‌ها مي‌آيند و خشم و عصبانيت و ناراحتي وجداني خود را فرياد مي‌زنند و هيچ كس هم نخواهد توانست جلوي عكس‌العمل ملت‌ها در مقابل وحشي‌گري‌هاي صهيونيست‌ها را بگيرد.
ايشان دولت‌هاي مسلمان را نيز به مراقبت و هوشياري در قضيه فلسطين فراخواندند و گفتند: كشورهاي اسلامي و سخنگويان سياسي نبايد در مقابل فضاسازي غربي‌ها قافيه را ببازند و با تكرار هر غلطي كه آنها مي‌كنند، فلسطيني‌ها را تروريست بنامند.
رهبرمعظم انقلاب گفتند: امريكايي‌ها، فلسطيني‌هاي مدافع خانه و وطن را تروريست مي‌نامند، اما آيا رژيم غاصبي كه خانه و وطن آنها را اشغال كرده تروريست است يا كساني كه مي‌خواهند خانه و كاشانه خود را پس بگيرند؟
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در پايان سخنان‌شان تاكيد كردند: همه بدانند كه در اين قضيه و قضاياي آينده، ملت فلسطين پيروز است و دنياي آينده، دنياي فلسطين است نه دنياي رژيم صهيونيستي.
رهبر معظم انقلاب اسلامي همچنين در بخش ديگري از سخنان خود خطاب به دست‌اندركاران كنگره بزرگداشت شهيدان استان لرستان، جريان‌سازي فكري و عملي براي انتقال ميراث ارزشمند نسل‌هاي گذشته به نسل جوان امروز را هدف اصلي كنگره‌هاي تجليل از شهدا برشمردند.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، «دلاوري و شجاعت» و «رفاقت، صداقت و وفاداري» اقوام لُر را از برجسته‌ترين خصوصيات مردم لرستان و مناطق لُري خواندند و گفتند: تاريخ مردم لر در صد سال اخير، متشكل از بخش مظلوميت و اختناق در دوران پهلوي و بخش ديگر، حماسه‌سازي، درخشش و ظهور و بروز در دوره جمهوري اسلامي است و براي اينكه جوان‌ها تاريخ خودشان را بدانند، بايد هر دوي اين صفحات تاريخي محفوظ مانده و با هم مقايسه شوند.
ايشان با تاكيد بر جريان‌سازي فكري و عملي در انتقال ميراث ارزشمند جوان فداكار گذشته به جوان امروز كشور افزودند: كشور رو به سمت قله است و در اين مسير، هم كار و تلاش زياد نياز دارد و هم خطر زياد است؛ اگر بخواهيم با قدرت اين راه را بپيماييم، بايد از گذشته تاريخي خود استفاده كنيم و ميراث گذشته را به نسل‌هاي كنوني منتقل كنيم.