امریکایی‌ها دائماً پیام می‌دهند مقاومت به آن‌ها حمله نکند

جوان آنلاین: وزیر خارجه ایران با بیان اینکه امریکا از ابتدای جنگ غزه دائماً به ایران پیام می‌داد که به مواضع آن‌ها در منطقه حمله نکنیم، گفت که در هر مقطع پاسخ قوی به امریکایی‌ها داده شد.
حسین امیرعبداللهیان، روز پنج‌شنبه در سیزدهمین اجلاسیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم طی سخنانی درباره اوضاع جاری در غزه و پس از عملیات طوفان الاقصی به حمایت‌های امریکا از رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: «امریکا با تمام توان پشت کار آمد و دائماً به ما پیام داد که اولاً ما دنبال گسترش دامنه جنگ نیستیم و دوم به گروه‌های نیابتی خود در منطقه توصیه کنید که علیه ما اقدامی نکنند.»
به گزارش فارس، وزیر خارجه با بیان اینکه در هر مقطع پاسخ قوی به آن‌ها داده شد و نظام در سطح رسمی به آن‌ها پاسخ داد، خاطرنشان کرد: «در عین حال بار‌ها به آن‌ها اعلام کردیم که ما به دنبال گسترش جنگ نیستیم، ولی شما دروغ می‌گویید. شما اگر دنبال گسترش جنگ نیستید، نباید پایگاه‌های شما شبانه روز این مقدار امکانات و تسلیحات را برای منطقه محدودی به نام غزه به کار گیرند.» رئیس دستگاه دیپلماسی با ذکر این نکته که امریکا با تمام توان آمد، اظهار داشت: «امروز در کاخ سفید و در اتاق تصمیم‌گیری واقع در طبقه هشتم زیرزمین کاخ سفید و در جلساتی که برگزار می‌شود، بین آن‌ها دعواست که چرا تا این حد پشت اسرائیل قرار گرفتیم که الان شکست اسرائیل به حساب شکست امریکا گذاشته می‌شود. نهایت این بود که دولت نتانیاهو در سرزمین‌های اشغالی شکست می‌خورد.» وزیر خارجه در ادامه بیان کرد: «یکی از تحولاتی که در جهان کنونی رخ داده این است که هژمونی امریکا دیگر قدرت اعمال تصمیمات خودش را ندارد. مؤلفه‌های هژمون را هنوز دارند، ولی نمی‌توانند اعمال کنند و این اتفاق مهمی است که رخ داده است. امروز یک جریان غیردولتی به نام حماس با حداکثر ۳۰ الی ۴۰ هزار نیرو در یک منطقه ۱۶ سال محاصره شده ۳۶۰درجه غزه کار را به جایی رسانده است که با آن‌ها مذاکره می‌کنند.» اظهارات امیرعبداللهیان درحالی است که گروه‌های مقاومت عراقی از زمان شروع جنگ در غزه، ده‌ها حمله به پایگاه‌های امریکا در سوریه و عراق انجام داده‌اند و این نگرانی کاخ سفید را به همراه داشته است. تا جایی که بار‌ها از دولت عراق و ایران خواسته مانع حملات گروه‌های مقاومت به مواضع امریکایی‌ها در منطقه شوند.
علاوه بر حملات گروه‌های عراقی که خواب را از چشمان مقامات واشینگتن ربوده، عملیات جنبش انصارالله یمن در دریای سرخ هم شرایط را برای امریکا سخت‌تر کرده است. روزنامه واشینگتن‌پست دیروز گزارش داد که در پی حملات ارتش یمن به کشتی‌ها در دریای سرخ که به دلیل جنایات رژیم صهیونیستی در غزه صورت می‌گیرد، بهای کالا‌های مصرفی در ایالات متحده افزایش خواهد یافت. واشینگتن‌پست نوشت که حملات ارتش یمن به کشتی‌ها باعث شده کشتی‌هایی که کالا‌های مصرفی را از آسیا به سوی امریکا می‌برند، ناچار به انتخاب مسیر‌های طولانی شوند.