از 2 سهمیه المپیک تا 3 مدال خوش‌رنگ طلا

  [ شهروند ]  تیم‌ملی کشتی آزاد ایران و شاگردان محسن کاوه در رقابت‌های کشتی رنکنیگ کرواسی با 11 نماینده پا به این مسابقات گذاشتند. رحمان عموزاد و عباس ابراهیم‌زاده در وزن 65 کیلوگرم، یونس امامی و حسین ابوذری در وزن 74 کیلوگرم، محمد نخودی و عبدالله شیخ اعظمی در وزن 79 کیلوگرم، هادی وفایی‌پور در وزن 86 کیلوگرم، کامران قاسم‌پور و امیرعلی آذرپیرا در وزن 97 کیلوگرم و امیرحسین زارع و امیررضا معصومی در وزن 125 کیلوگرم در این مسابقات به مصاف رقبای خود رفتند و حاصل کار کشتی‌گیران کشورمان در این مسابقات، 3 طلا، 3 نقره و 2 برنز بود.

طلایی‌ها؛ امیرحسین زارع راهی المپیک شد
محمد نخودی اولین طلایی کاروان کشورمان در این مسابقات بود. او در مبارزه نخست برابر جوزف لاوالی از آمریکا ۷ بر ۳ به برتری رسید. این کشتی‌گیر در دور دوم در یک مبارزه حساس که حکم دیدار انتخابی برای رسیدن به تیم‌ملی را داشت، مقابل عبدالله شیخ اعظمی، قهرمان مسابقات کشوری، با نتیجه ۴ بر یک به برتری رسید و راهی نیمه نهایی شد. او در نیمه نهایی نیز مقابل ایوان ویک از آمریکا به سختی و با نتیجه ۶ بر ۶ به برتری رسید و راهی فینال شد. نخودی در دیدار فینال مقابل اوتاندی کنچادزه، دارنده مدال نقره جهان ۲۰۱۸ از گرجستان، به روی تشک رفت و در پایان با نتیجه ۶ بر صفر به برتری رسید و صاحب مدال طلا شد.
امیرعلی آذرپیرا نماینده کشورمان در وزن 97 کیلوگرم بود که موفق شد در دیدار فینال، مقابل کایل اسنایدر آمریکایی، دارنده یک طلا و یک نقره المپیک و ۳ طلا، ۲ نقره و ۲ برنز به پیروزی 6 بر 3 برسد و انتقام شکست سال گذشته خود و همچنین کامران قاسم‌پور را که در مرحله نیمه‌نهایی از این کشتی‌گیر شکست خورده بود، بگیرد. آذرپیرا پیش از مرحله فینال، در دور نخست مقابل رادوسلاو باران از لهستان با نتیجه ۵ بر صفر به برتری رسید، سپس مایکل ماچیاولو از آمریکا را در مدت زمان یک دقیقه و ۴۵ ثانیه با امتیاز عالی ۱۰ بر صفر شکست داد. آذرپیرا در مبارزه بعدی نیز مقابل ایساک ترامبل دیگر کشتی‌گیر آمریکایی در یک مبارزه سخت با نتیجه ۸ بر ۷ به برتری رسید و راهی نیمه نهایی شد. او در نیمه نهایی نیز مقابل ویکی از هند با امتیاز عالی ۱۰ بر صفر به برتری رسید و راهی فینال شد.
در پایان امیرحسین زارع، نماینده وزن 125 کیلوگرم ایران و دارنده مدال‌های طلای جهان و برنز المپیک، در دیدار فینال وزن ۱۲۵ کیلوگرم مقابل امیررضا معصومی، دارنده مدال‌های طلای نوجوانان، جوانان و امیدهای جهان، در دیداری که حکم انتخابی تیم‌ملی برای حضور در المپیک را داشت، به روی تشک رفت و در پایان با نتیجه ۵ بر صفر به برتری رسید و ضمن کسب مدال طلا،  صاحب دوبنده تیم‌ملی در المپیک پاریس شد.



نقره و برنز؛ عموزاد به فینال نرفت اما سهمیه المپیک گرفت
در وزن ۶۵ کیلوگرم رحمان عموزاد در دور نخست با نتیجه ۱۲ بر ۴ و سه اخطاره عبداله توپراک از ترکیه را مغلوب کرد. او در دور بعد با نتیجه ۱۰ بر صفر از سد شائو هوا یوان از چین گذشت و راهی مرحله یک‌چهارم نهایی شد. او در این مرحله مقابل آگوستین دستریباتس از آرژانتین به پیروزی دست یافت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. عموزاد در نیمه نهایی مقابل عباس ابراهیم‌زاده دیگر نماینده کشورمان نیز که در گروه عموزاد حضور داشت، قرار گرفت  که این کشتی با نتیجه 12 بر 4 به سود رحمان عموزاد به پایان رسید. عموزاد مرحله فینال را به علت مصدومیت از دست داد. همچنین ابراهیم‌زاده در مرحله رده‌بندی مقابل حریفی از ترکیه به برتری رسید و صاحب مدال برنز شد. عموزاد اولین ملی‌پوشی است که طبق چرخه انتخابش برای المپیک قطعی شد. او با توجه به اینکه در بلگراد توانست سهمیه المپیک را بگیرد و در تورنمنت کرواسی نیز از رقیب مستقیمش با اختلاف عبور کند، حضور خود را در وزن ٦٥ کیلوگرم بازی‌های المپیک پاریس قطعی کرد.
در وزن ۷۴ کیلوگرم یونس امامی پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه ۱۰ بر صفر مقابل نورلانبیکی وورنیبای از چین به پیروزی رسید. حسین ابوذری دیگر نماینده کشورمان نیز در دور نخست با نتیجه ۱۱ بر صفر توبیاس پورتمانین از سوئیس را شکست داد. او در دور بعد با نتیجه ۸ بر صفر وادیم کوریلنکو از اوکراین را از پیش‌رو برداشت. نمایندگان کشورمان در مرحله یک‌چهارم نهایی به مصاف هم رفتند که حسین ابوذری با نتیجه ۴ بر ۴ مقابل یونس امامی به پیروزی رسید و راهی مرحله نیمه نهایی شد. ابوذری در این مرحله مقابل جبرئیل گادجیف، قهرمان جوانان جهان از آذربایجان، با نتیجه ۱۰ بر ۳ به برتری دست یافت و راهی دیدار فینال شد. ابوذری در دیدار فینال با نتیجه ۱۰ بر یک مغلوب جیسون نولف از آمریکا شد و به مدال نقره رسید. یونس امامی نیز با توجه به مصدومیت و نظر کادر فنی در مسابقات گروه بازنده حاضر نشد.