انتقام چی شد؟

دکتر حسن باویر تحلیلگر سیاست خارجی

آمریکا برای حمله به یمن، اول معامله‌ای با چین و روسیه داشت و دوم در شورای امنیت قطعنامه ای پیش برد و سوم با یک ائتلاف به یمن حمله کرد.
اسرائیل با پشتیبانی مستقیم و حضوری آمریکا و انگلیس هنوز نتوانسته به اهداف راهبردی خود در حملات گسترده به غزه برسد. نابودی حماس، از بین رفتن همه تونل ها، خاموش شدن حملات موشکی از غزه، از بین رفتن توان عملیات میدانی حماس، تسلیم شدن مردم غزه ،هیچ کدام از اهداف محقق نشد.
حالا اما آمریکا مجبور شد در یک جبهه دیگر که ایران حامی روسیه بود، برگ برنده را به روسیه بدهد تا امتیاز دیگری برای بی طرف بودن روسیه بگیرد.پس یک - هیچ فعلا به ایران باخت! آمریکا بطور مستقیم هم اعلام کرد و هم نیرو به اسرائیل فرستاد، اما ایران نه نیرو فرستاد و نه بطور مستقیم اعلام حضور کرد، کدام یک به اهدافش تا کنون رسید؟پس دو - هیچ به ایران باخت! رهبر ایران گفت نباید نفت و کالا به اسرائیل برسد، یمنی‌ها وارد میدان شدند و خوب هم زدند. حالا آمریکا مجبور شد مستقیم و با کمک چند کشور دیگر وارد جنگ با یمن شود... یمنی که هشت سال جنگ را تازه پشت سر گذاشته و هم از لحاظ روحیه و هم از لحاظ تجربه جنگی آماده است. در زمین اوکراین باخت، در زمین غزه باخت، هم اکنون با زمین باخته دیگری وارد میدان شد حالا هی بعضی‌ها بگن انتقام چی شد؟