معدل واقعی دانش‌آموزان کشور اعلام شد

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به معدل واقعی دانش‌‌آموزان گفت: «خرداد ۱۴۰۳ در پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم امتحانات نهایی داریم و حتماً کاهش نمره خواهیم داشت.»
رضا مراد صحرایی در همایش ملی تقدیر از شوراهای آموزش و پرورش برتر سراسر کشور که با حضور وزیر کشور برگزار شد، گفت: «برخی به جای آنکه امید را ببینند، اعلام کردند، میانگین معدل رشته علوم انسانی 8.75است. آیا این معدل حاصل عملکرد دولت دوساله است. این معدل پایه دوازدهم است و شفاف به مردم گفتیم «این وضعیت آموزش کشور در دولتی است که آن را تحویل گرفتیم.” وضعیت واقعی معدل دانش‌آموزان کشور به‌گونه‌ای دیگر است که آن را بیان می‌کنم «در دوره ابتدایی، ارزشیابی توصیفی است و معدل نداریم، در دوره متوسطه اول معدل پایه هفتم 16.94، پایه هشتم 16.85و پایه نهم 16.89است. در پایه دهم معدل دانش‌آموزان رشته تجربی 15.62، رشته ریاضی 16.9، علوم انسانی 13.84و علوم و معارف اسلامی 15.84است. در پایه یازدهم معدل دانش‌آموزان رشته ریاضی 15، تجربی 15.61، علوم انسانی 13.88و معارف اسلامی 15.16است، این موارد که معدل کل است، نمرات واقعی دانش‌آموزان کشور است و ماجرای معدل کتبی تفاوت‌هایی دارد.”» صحرایی گفت:‌ «سال آینده سیاست ارتقای کیفیت آموزش و تقویت مدارس دولتی را دنبال می‌کنیم، مدارس دولتی برای ما اصل هستند. براین اساس تنوع مدارس کاهش پیدا می‌کند، کیفیت معلمان افزایش و در امتحانات نهایی دوره متوسطه دوم برای نخستین بار دانش‌آموزان معلمان را ارزیابی می‌کنند. همچنین آزمون هماهنگ ملی در پایان پایه ششم و نهم برگزار می‌شود. در بحث کیفیت با هیچ فردی تعارف و لاپوشانی نداریم. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌امید را در کشور برجسته کنیم، ایران در دولت رئیسی به کارگاه مدرسه‌سازی تبدیل شد. 5هزار مدرسه در دو سال ساخته شد. در شرایطی که بسیاری از پروژه‌های آموزشی به‌مدت 15، 10و 7سال ناتمام باقی مانده بود. آیا باید امید را نشان دهیم یا ترک دیوار یک مدرسه که البته آن هم دغدغه آموزش و پرورش و رئیس‌جمهور است. همچنین تا پایان سال 950مدرسه جدید در کشور می‌سازیم.» صحرایی با اشاره به اینکه رسانه‌ها منبع امید و ناامیدی هستند و آیا در خدمت اقتدار و امید کشور فعالیت می‌کنند یا اهداف سیاسی، گفت: «رتبه‌بندی اتفاق بزرگی بود و خواهید دید معلمان چگونه با شرکت در انتخابات و مشارکت نشان می‌دهند، رتبه‌بندی چگونه تأثیر مستقیم بر ارتقای کیفیت، انگیزه و مشارکت آنها داشته است.»

 

سایر اخبار این روزنامه
‌نفتکش آمریکایی طبق قانون بین‌الملل توقیف شد‌‌ معدل واقعی دانش‌آموزان کشور اعلام شد نگاه دریاچه ارومیه به آسمان روزی که «شاه با فرح فرار کرد» اجازه لانه‌گزینی به فساد را نمی‌دهیم به آمریکا و انگلیس هشدار می‌دهیم جنگ علیه یمن را متوقف کنند برای رسیدن به قهرمانی مسیر سختی در انتظارمان است تجارت 3700میلیون یورویی ایران و اروپا در 10 ماه عملیات 14تیم تخصصی هلال در دره «رندوله» شروع ترامپ از آیووا طوفانی خواهد بود؟ نرخ خرید تضمینی گندم 27 دی اعلام می‌شود ۱۰۰ روز جنایت؛ ۱۰۰ روز مقاومت نرخ دلار به قیمت تعادلی قبلی بازمی‌گردد سکوت پلیس در برابر تخلفات پارکینگ‌داران! وقتی زمین بازی تغییر می‌کند آخرین اقدامات وزارت کشور برای برگزاری انتخابات تشریح شد رئیس‌جمهور ۲۸ دی به فیروزکوه و دماوند سفر می‌کند واکنش‌ها به بازی تیم ملی مقابل فلسطین و حرکت شجاع خلیل‌زاده اقدامات وزارت اقتصاد برای ارتقای کیفی نظام گزارشگری مالی مصوبه ناعادلانه مجلس برای افزایش حقوق