اجازه لانه‌گزینی به فساد را نمی‌دهیم

رئیس‌جمهور گفت: «هر مورد از کشف فساد و ناهنجاری در دولت یا مجموعه دستگاه‌ها بوده را خود مدیران و مسئولان دولت کشف، پیگیری و به آن رسیدگی کرده‌اند. مردم بدانند به هیچ عنوان در هیچ جایگاهی اجازه نخواهیم داد فساد لانه‌گزینی کند.» سید ابراهیم رئیسی در گردهمایی سراسری نمایندگان ولی فقیه و ائمه جمعه سراسر کشور با قدردانی از شورای سیاستگذاری ائمه جمعه و نمایندگان ولی فقیه و خداقوت به آنها گفت: «جایگاه نمازجمعه بسیار اثرگذار است و کارکردهای بسیاری در حوزه عبادت، معنویت، مقاومت و ایستادگی و هم در تبیین مسائل سیاسی و اجتماعی دارد و آنچه رهبری نام نهادند، نامگذاری بحقی است؛ نمازجمعه قرارگاه عبادی، سیاسی و مقاومت است.»

امامان جمعه نقش مهمی در بازکردن گره ذهنی مردم دارند
وی امام جمعه را به‌عنوان پناه مردم در شهرستان و استان نامید و گفت: «حقیقتا امام جمعه به‌عنوان پناه همه اقشار جامعه، چهره‌ای امید‌آفرین است که در سخنان و تبیین‌های خود و تنویر افکار عمومی از یک سو امیدآفرینی کرده و از سوی دیگر گره‌های ذهنی فرد و جامعه را باز می‌کند. امام جمعه با روشنگری و تبیین و تنویر افکار عمومی، نقش بسیار مهمی در باز کردن گره‌های ذهنی که از سر غفلت و نادانی و به هر دلیل دیگری در اذهان بخشی از مردم یا عموم ایجاد شده، دارد.» رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه تریبون‌های نمازجمعه همواره به‌دنبال اجرای عدالت، مبارزه با فساد، تبعیض و فقر بوده و این مطالبه‌گری را با دقت و حساسیت دنبال کرده‌اند، گفت: «این نقش‌آفرینی ائمه جمعه برای مردم و مسئولین جامعه نعمتی الهی است.»

کاهش رشد نقدینگی از ۴۷ به ۲۷ درصد
رئیس‌جمهور در ادامه با اشاره به اینکه» به‌گفته کارشناسان اقتصادی، از مهم‌ترین دلایل تورم، مسئله رشد نقدینگی است»، افزود: «رشد نقدینگی که ابتدای دولت سیزدهم ۴۷ درصد بود، اکنون به ۲۷ درصد کاهش یافته است و هدفگذاری کرده‌ایم که تا پایان سال به ۲۵ درصد کاهش یابد.»

تغایری بین درآمدها و مصارف وجود نداشته باشد
رئیس‌جمهور افزود: «دولت سیزدهم، بدون استقراض و چاپ پول، با ایجاد درآمد برای کشور، کسری بودجه ۴۸۰ میلیاردی را که در آغاز دولت با آن مواجه بود پشت سر گذاشت و تلاش کرد آنچه موجب تورم است را رفع کند. سال ۱۴۰۱ را بدون کسری بودجه پشت سر گذاشتیم و تلاش بر این است که در سال ۱۴۰۲ هم همین‌گونه عمل شود. ما تلاش می‌کنیم هزینه‌ها را افزایش ندهیم و از مجلس هم می‌خواهیم کمک کند که ناترازی در بودجه نداشته باشیم، زیرا کسری بودجه سبب مشکلات می‌شود.»

 ۱۰ درصد تخت‌های بیمارستانی کشور مربوط به این دولت است



رئیس‌جمهور با بیان اینکه در حوزه سلامت کارهای زیادی در دولت سیزدهم انجام شده و مراکز درمانی که سالیان سال در بخش‌های مختلف کشور معطل مانده بود در این دولت پیگیری شده است، گفت: «طی بیش از دوسال فعالیت از میزان تخت‌های موجود کشور، ۱۵ هزار تخت معادل ۱۰ درصد تخت‌های بیمارستانی کشور مربوط به این دولت است. بیمه سلامت در کشور بسیار توسعه یافته است و پزشک متخصص چند برابر گذشته در مناطق محروم حضور دارد.»

ریل‌گذاری خوب برای رفع ناترازی‌ها
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه نظام تعرفه‌گذاری پرستاری پس از ۱۱ سال در دولت سیزدهم اجرایی شد، گفت: «نظام رتبه‌بندی معلمان پس از ۱۰ تا ۱۱ سال در این دولت اجرا و وضعیت بسیاری از اقشار در قانون بودجه و با پیگیری‌های دولت کاملا متفاوت شد. در هنگام آغاز فعالیت دولت سیزدهم، ۲۲ هزار مگاوات ناترازی برق داشتیم و امروز ۸ هزار مگاوات به تولید برق کشور افزوده شده و مشکلات در حال رفع شدن است.»

گره‌گشایی از زندگی مردم را به مسئولان و بنده منتقل کنید
رئیسی در ادامه گفت: «گاه دغدغه‌ای در یک سفر استانی به من منتقل شده و من در همان ۴۸ ساعتی که در استان بوده‌ام بررسی کرده و طی همان مدت دو نفر را جابه‌جا کردم. در مواردی هم که از قبل بررسی کرده‌ام با حضور جلسه شورای اداری استان اعلام کرده‌ام ۱۲ مدیر همین امروز باید جابه‌جا شود. آنچه خانواده شهدای کرمان که بعضا هنوز عزیزشان تدفین نشده بود از من می‌خواستند این بود که حفظ ارزش‌های انقلاب و امام و رهبری یادتان نرود و خواسته دیگرشان هم انتقام گرفتن از جلادانی بود که این روزها مردم را به خاک و خون کشیده‌اند. همچنین تقاضای دیدار با رهبر انقلاب را داشتند که من به رهبر انقلاب منتقل کردم و فرمودند زمانش را تنظیم می‌کنم.»

سایر اخبار این روزنامه
‌نفتکش آمریکایی طبق قانون بین‌الملل توقیف شد‌‌ معدل واقعی دانش‌آموزان کشور اعلام شد نگاه دریاچه ارومیه به آسمان روزی که «شاه با فرح فرار کرد» اجازه لانه‌گزینی به فساد را نمی‌دهیم به آمریکا و انگلیس هشدار می‌دهیم جنگ علیه یمن را متوقف کنند برای رسیدن به قهرمانی مسیر سختی در انتظارمان است تجارت 3700میلیون یورویی ایران و اروپا در 10 ماه عملیات 14تیم تخصصی هلال در دره «رندوله» شروع ترامپ از آیووا طوفانی خواهد بود؟ نرخ خرید تضمینی گندم 27 دی اعلام می‌شود ۱۰۰ روز جنایت؛ ۱۰۰ روز مقاومت نرخ دلار به قیمت تعادلی قبلی بازمی‌گردد سکوت پلیس در برابر تخلفات پارکینگ‌داران! وقتی زمین بازی تغییر می‌کند آخرین اقدامات وزارت کشور برای برگزاری انتخابات تشریح شد رئیس‌جمهور ۲۸ دی به فیروزکوه و دماوند سفر می‌کند واکنش‌ها به بازی تیم ملی مقابل فلسطین و حرکت شجاع خلیل‌زاده اقدامات وزارت اقتصاد برای ارتقای کیفی نظام گزارشگری مالی مصوبه ناعادلانه مجلس برای افزایش حقوق