به آمریکا و انگلیس هشدار می‌دهیم جنگ علیه یمن را متوقف کنند

سوبرامانیام جایشانکار، وزیر امور خارجه هند، که به‌منظور دیدار و گفت‌وگو با مقامات ایران به تهران سفر کرده، ظهر دیروز با حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان، دیدار و گفت‌وگو کرد. وزیر خارجه ایران در نشست خبری با همتای هندی خود با تأکید بر این نکته که ایران با قوت از امنیت کشتیرانی در منطقه حمایت می‌کند، به آمریکا و انگلیس هشدار داد که جنگ علیه یمن را متوقف کنند. امیرعبداللهیان درخصوص این دیدار و موضوعات رایزنی شده، گفت: «این سفر یک گام مهم در راستای توسعه همکاری‌های تهران و دهلی‌نو است. طیف گسترده‌ای از گفت‌وگوهای دوجانبه و چندجانبه ازجمله توسعه بندر چابهار و مسیر شمال و جنوب و افزایش همکاری‌ها مورد تأکید ما قرار داشت. روسای جمهور دو کشور در آخرین دیدار خود در نشست بریکس توافقاتی داشتند. ما براساس اراده دو دولت برای گسترش همکاری‌ها تأکید کردیم و مناسبات موجود و موانع برای اجرای برخی توافقات را بررسی کردیم. تیم‌های فنی دو کشور برای سرعت بخشیدن به اجرایی شدن توافقات نشست‌هایی را برگزار می‌کنند. در شانگهای و بریکس ما از نقش مثبت هند تشکر می‌کنیم. اتفاق نظر داریم علاوه بر مناسبات دوجانبه در حوزه همکاری‌های شانگهای و بریکس نیز از ظرفیت‌ها استفاده کنیم. همچنین امروز در حوزه اشتراکات دیدگاه‌ها در موضوعات بین‌المللی، وضعیت غزه و فلسطین را در میان گذاشتیم. لزوم توجه همه کشورها بر توقف جنگ و نسل‌کشی در غزه و جلوگیری از تسری جنگ مورد تأکید مشترک ما قرار داشت.» وزیر خارجه کشورمان افزود: «ما موضوع ضرورت توقف جنگ در غزه را در پیام‌های مختلف از طریق سوئیس بارها به مقامات آمریکا و کاخ سفید تأکید کردیم و هشدار دادیم. تأکید می‌کنم آمریکا نمی‌تواند داعش را خلق کند و از سوی دیگر سخن از مبارزه با داعش به میان آورد. نمی‌تواند در کنار اسرائیل قرار بگیرد و در کشتار مردم در غزه سهیم باشد و در همان حال دیگران را دعوت به خویشتن‌داری و سکوت و عدم‌اقدام کند. آمریکا نمی‌تواند از تمایل خود برای توقف جنگ سخن بگوید در همان حال علیه یمن اقدام کند.»

تسلیت وزیر خارجه هند به‌دلیل حمله تروریستی کرمان
در ادامه جایشانکار، وزیر خارجه هند، درخصوص دیدارش گفت: «تأکید می‌کنم در این سفر این فرصت را دارم تا به مردم ایران درباره حمله تروریستی اخیر در کرمان تسلیت بگویم. هند یک موضع در قبال مبارزه با تروریسم دارد، این موضع ما ادامه دارد. این مهم است که ما در هر منازعه از کشته شدن غیرنظامیان جلوگیری کنیم. به وضعیت اسفبار در غزه اشاره کردیم، این نگرانی مهم ما است. همچنین درباره کمک‌های انسان‌دوستانه هم بحث کردیم؛ ما از این کمک‌ها استقبال می‌کنیم. موضع هند حمایت از راه‌حل دو حکومتی بوده است تا فلسطینی‌ها قلمرو خودشان را داشته باشند. »

سایر اخبار این روزنامه
‌نفتکش آمریکایی طبق قانون بین‌الملل توقیف شد‌‌ معدل واقعی دانش‌آموزان کشور اعلام شد نگاه دریاچه ارومیه به آسمان روزی که «شاه با فرح فرار کرد» اجازه لانه‌گزینی به فساد را نمی‌دهیم به آمریکا و انگلیس هشدار می‌دهیم جنگ علیه یمن را متوقف کنند برای رسیدن به قهرمانی مسیر سختی در انتظارمان است تجارت 3700میلیون یورویی ایران و اروپا در 10 ماه عملیات 14تیم تخصصی هلال در دره «رندوله» شروع ترامپ از آیووا طوفانی خواهد بود؟ نرخ خرید تضمینی گندم 27 دی اعلام می‌شود ۱۰۰ روز جنایت؛ ۱۰۰ روز مقاومت نرخ دلار به قیمت تعادلی قبلی بازمی‌گردد سکوت پلیس در برابر تخلفات پارکینگ‌داران! وقتی زمین بازی تغییر می‌کند آخرین اقدامات وزارت کشور برای برگزاری انتخابات تشریح شد رئیس‌جمهور ۲۸ دی به فیروزکوه و دماوند سفر می‌کند واکنش‌ها به بازی تیم ملی مقابل فلسطین و حرکت شجاع خلیل‌زاده اقدامات وزارت اقتصاد برای ارتقای کیفی نظام گزارشگری مالی مصوبه ناعادلانه مجلس برای افزایش حقوق