تفسیر زیبای ماموریت هلال در قم

استان قم در یکی از تازه‌ترین جلوه‌های انسان‌دوستی و تسکین آلام بشری، شاهد نجات یک نوزاد سه روزه با تلاش نجاتگر جمعیت هلال‌احمر این استان بود و این تلاش با قدردانی پیرحسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران، همراه شد.
به گزارش «شهروند»، نیروهای امدادگر، ناجی و داوطلب هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران همواره در نقاط مختلف کشور، جلوه‌هایی زیبا از تلاش، نجات، ایثار، مهربانی و انسان‌دوستی را به منصه ظهور می‌گذارند و در یکی از تازه‌ترین اتفاقات، نجاتگر جمعیت هلال‌احمر استان قم با تلاش خود، جان یک نوزاد سه روزه را نجات داد.
اپراتور جمعیت هلال‌احمر قم در پی تماس تلفنی یک فرد با شماره ۱۱۲ (مرکز کنترل عملیات اضطراری هلال‌احمر)، مبنی بر پریدن شیر در گلوی نوزاد و بند آمدن راه نفسش، با راهنمایی‌های خود جان نوزاد را نجات داد که این اقدام وی، انعکاس ویژه و گسترده‌ای در رسانه‌های کشور داشته است.
پس از این اتفاق، رئیس جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران در پیامی از نجاتگر اپراتور ۱۱۲ هلال‌احمر قم که جان نوزاد سه روزه را نجات داد، قدردانی کرد و این عمل خداپسندانه برای کمک به خانواده‌ای مضطرب از اتفاقی ناگوار را در راستای «تسکین آلام بشری» به عنوان ماموریت‌ مهم جمعیت هلال‌احمر دانست که به زیباترین شکل ممکن برای همگان تفسیر شده است.



متن پیام پیرحسین کولیوند به این شرح است:
«بسم الله‌ الرحمن الرحیم. جناب آقای محمد محمدی، نجاتگر گرامی جمعیت هلال‌احمر استان قم، تلاش جنابعالی برای بازگرداندن یک نوزاد به زندگی، جلوه‌ای عظیم از رسالت جمعیت هلال‌احمر در انجام وظیفه مقدس امدادونجات بود و عمل خداپسندانه شما برای کمک به خانواده‌ای مضطرب از اتفاقی ناگوار، «تسکین آلام بشری» را به عنوان ماموریت‌ مهم جمعیت هلال‌احمر، به زیباترین شکل ممکن برای همگان تفسیر کرد.
نشر اخبار چنین حوادثی، نجاتگران و امدادگران جمعیت هلال‌احمر را به عنوان الگوی کامل انسانیت و نوعدوستی به جامعه معرفی می‌کند که علاوه بر اجرای مسئولیت‌شان به نحو احسن، مروج نمادهای ایثار نیز هستند.
امید است بازتاب خبر مستند این حادثه و انعکاس مسئولیت‌پذیری جنابعالی، اهمیت کمک‌های اولیه را بیشتر در ذهن جامعه نهادینه و مردم عزیزمان را به یادگرفتن مباحث امدادی تشویق کند.
لازم می‌دانم با ارج نهادن به وظیفه‌شناسی جنابعالی در مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال‌احمر استان قم، خداوند متعال را برای این نعمت که همکارانی سختکوش و نیک‌اندیش چون شما و دیگر نجاتگران و امدادگران عزیز جمعیت هلال‌احمر دارم، شاکر باشم.
توفیق و سربلندی‌تان را از خداوند بزرگ خواستارم. پیرحسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال‌احمر»