با حضور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و وزیر صنعت، معدن و تجارت انجام شد بهره برداری از طرح دانش بنیان تولید فیلتر تصفیه آب در استان البرز

کارخانه تولید فیلتر تصفیه آب نخستین بار در کشور با سرمایه گذاری ایدرو و همکاری محققان دانشگاه صنعتی شریف تولید شده ، به بهره برداری رسید
به گزارش ابتکار به نقل ازایدرونیوز ، با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت ، رئیس سازمان محیط زیست و مدیرعامل ایدرو ، کارخانه تولید فیلتر تصفیه آب در شهرک کاوش استان البرز افتتاح شد.
ظرفیت نهایی طرح ۵۰ هزار عدد فیلتر استاندارد ۸ اینچی ممبران در سال و با
سرمایه گذاری کل ۳۵۰ میلیارد ریال است که در این میان ظرفیت فاز اول طرح ۲۲ هزار و ۵۰۰ عدد فیلتر استاندارد ۸ اینچی ممبران در سال و با سرمایه گذاری کل ۱۳۰ میلیارد ریال است. گفتنی است که دبی بالاتر و طول عمر بیشتر از مشخصه های فیلتر ممبران محسوب می شود.


مرحله اول طرح که متعلق شرکت غشا گستر دالاهو(GHGD) است، شامل تولید فیلترهای اسمز معکوس(RO) جهت آب‌های لب شور خواهد بود و در ادامه و با گذشت زمان قادر انواع فیلترهای ممبران جهت تصفیه آب دریا را نیز تولید می کند.
شایان ذکر است که این طرح که به صورت دانش بنیان است توانسته زمینه اشتغال حدود ۳۰ نفر را فراهم آورد.
شرکت غشا گستر دالاهو(GHGD) از شرکت های تابعه سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در شهرک کاوش در استان البرز مستقر است .
تولید غشای تصفیه آب الگوی موفق همکاری صنعت و دانشگاه است
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: افتتاح واحد تولید فیلترهای ممبران نمونه موفقی از همکاری صنعتی و مجموعه دانشگاهی است و این همان نکته ای است که رهبر معظم انقلاب بر آن تاکید دارند.
محمدرضا نعمت زاده در سفر یک روزه خود به استان البرز و افتتاح خط تولید انواع غشای های تصفیه ی صنعت آب تاکید کرد: این همکاری باید با دیدگاه صادراتی تداوم داشته باشد و پیشنهاد می کنم واحد مستقلی جهت همکاری های صنعت و دانشگاه مشخص شود و جدی تر از گذشته با زمانبندی دقیق و استفاده از امکانات ایدرو صنعت و دانشگاه را بسیج کنیم و هرسال چند کار پژوهشی مشترک را به نتیجه برسانیم.
وی افزود: بخش خصوصی به مسائل علمی آموزشی و ارتقای توان علمی کشور علاقمند است و این در حالی است که ضرورت تولید این محصول وجود داشت.
وی اظهار امیدواری کرد: این فعالیت ها در محلی مناسب و با ظرفیت و دیدگاه صادراتی تولید شود چرا که این محصول تاکنون تنها در دست چند شرکت بوده است.
سایر اخبار این روزنامه
رهبر انقلاب در دیدار کارگزاران حج: امنیت حج بر عهده عربستان است «ابتکار» رویکرد جدید ناطق نوری را بررسی کرد معمای شیخ نور محسنی اژه‌ای تشریح کرد وضعیت پرونده‌های بقایی، بنیتا، فریدون و مداحان بازداشت شده محمد صادق جنان صفت جواب اقتصاد مهلک است وجوب صراحت و زیانبارگی کتمان در امور واقعی تکلیف شهرداری تهران تاحدود زیادی روشن شد نجفی در یک قدمی بهشت تغییر اساسنامه وزارت‌ خارجه چه کمکی به گسترش روابط اقتصادی می کند؟ باز شدن زبان اقتصاد جشنواره های موسیقی چقدر به اهالی دنیای نت و آواز کمک می کند؟ فستیوال های بی خاصیت رئیس جمهوری آمریکا در واکنشی تند چین را متهم به مماشات در قبال پیونگ یانگ کرد از حرف تا عمل ترامپ برای مقابله با کره شمالی درباره مسعود ده‌نمکی و فیلم‌هایش که این‌روزها به حاشیه رفته است باتوم، قلم، دوربین، حرکت رئیس‌ جمهوری در پایان نشست مشترک سران سه قوه: انتخابات تمام شده و فصل همدلی و همکاری است حضور زنان در کابینه از نگاهی دیگر با حضور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و وزیر صنعت، معدن و تجارت انجام شد بهره برداری از طرح دانش بنیان تولید فیلتر تصفیه آب در استان البرز