دزدي از صفرها

«از بازيكن پول گرفتند و قرارداد بستند»؛ اين شايد تكراري‌ترين اتفاقي است كه سال‌هاست در ورزش كشور به ويژه در حوزه فوتبال رخ مي‌دهد. برخي از دلالان براي اينكه سود بيشتري از بازار نقل‌وانتقالات ببرند، تلاش مي‌كنند مبلغي را به عنوان قرارداد بازيكن با باشگاه به تصويب برسانند و پس از آن چك‌هايي با مبالغ بالا از همان بازيكن دريافت مي‌كنند تا در پاره‌اي از مواقع بيش از نصف قرارداد بازيكن با باشگاه را دريافت كنند. اين بار اما پاي يك مربي در ميان است. مدت‌هاست شايعات متعددي درباره يكي از تيم‌هاي ليگ‌برتري كشورمان منتشر شده است. اخباري كه نشان مي‌دهد مربي ليگ‌برتري براي حضور بازيكنان در تيمش از آن‌ها پول دريافت مي‌كند. نكته جالب اينكه بازيكناني كه اين تيم به خدمت گرفته، در بيشتر موارد سن بالايي دارند و براي فرار از بازي در ليگ‌ يك، ترجيح مي‌دهند با پرداخت مبلغي از قرارداد خود، در ليگ برتر بازي كنند. شايعات در اين زمينه آن‌قدر جدي است كه كمتر كسي آن را تكذيب مي‌كند.
درخواست زلزله در فدراسيون!
اتفاقات رخ داده در روزهاي اخير و انتشار اخبار گسترده در اين باره سبب شد تا علي كريمي، سرمربي پيشين نفت تهران در اينستاگرامش واكنش تندي نسبت به اين موضوع نشان دهد. او پس از انتشار تصوير مربوط به خبر دريافت پول از سوي سرمربي تيم ليگ‌برتري نوشت: «آقايان تاج، ساكت و كفاشيان! كلاهتون رو بندازين بالا، وقتی اين تيترها رو مي‌بينيد چه حسی بهتون دست ميده!!! افتخار! البته شما بعد از ٩ سال اگه مي‎خواستين و مي‌تونستين كه اين فوتبال درست شده بود، لابد رييس بعدى هم آقاى ساكته!! كاش يه زلزله بياد توى اين فدراسيون، يه تيكه از اين دايره بسته خراب شه، شايد يه نفر خيرخواه فوتبال وارد بشه. بازيكنان من متاسفانه پول نداشتن، بازيكن من با موتور ميومد سر تمرين، همون بازيكنی كه مديران باشگاه قرارداد١٠٠ ميليون تومانيش رو كردند ١٠٠ هزار تومان براى يك فصل». جادوگر فوتبال كشورمان پس از انتشار اين پست اينستاگرامي، در كانال تلگرامي‌اش نيز سند مربوط به اين ادعا را منتشر كرد. سندي كه شامل قرارداد 100 ميليون توماني يك بازيكن بود اما مبلغ قرارداد او خط خورده و به جاي آن مبلغ 100 هزارتومان نوشته شده بود.
سكوت به دلايل مختلف


تلاش روزنامه «قانون» براي گفت‌وگو با مسئولان نفت تهران ثمري نداشت و برخي از آن‌ها نيز بيان كردند پشت پرده ماجرا، اتفاق ديگري رخ داده است كه در حال حاضر بيان آن‌ها به نفع باشگاه نفت و علي كريمي نخواهد بود. يكي از مسئولان باشگاه نفت نيز به «قانون» گفت اگر در حال حاضر حرفي بزند، بدون شك علي كريمي پاسخش را خواهد داد و به همين دليل ترجيح مي‌دهد سكوت كند.