قـواي متحد

وجود اختلاف نظر میان مسئولان در تمام رده‌ها امری عادی و اجتناب‌ناپذیر است ولی کشاندن این اختلافات به سطح جامعه و رسانه برای هیچ‌کس قابل قبول نیست. این وضعیت اگر به بالاترین سطح مسئولیت یعنی سران قوای سه‌گانه کشیده شود، خطرناک‌تر است. سران قوا در جایگاهی قرار دارند که باید از هر جهت برای سایر مسئولان الگو باشند و در راستاي افزايش وحدت و همدلي گام بردارند.بايد خطاب به سران گفت،شما که می‌توانيد هميشه جلسه‌ای با يكديگر داشته باشید و اختلافات‌تان را حل کنید، چرا آن را به رسانه‌ها و ميان مردم می‌کشانید؟ وقتی شما نتوانید اختلافات‌تان را حل کنید، از مدیران رده‌های پايين و مردم عامه چه توقعی می‌توان داشت؟
گاهي ميزان اختلافات به حدي بود كه هر كدام از سران كه تريبوني در اختيارش قرار مي‎گرفت و فرصت سخنراني داشت در گوشه‎اي از سخنانش كنايه به ديگري را از دستور كار خود خارج نمي‎كرد.
اما روز گذشته شاهد جلسه روسای قوای مجریه، مقننه و قضاییه به میزبانی حسن روحانی بوديم. در این نشست كه با حضور سران قوا برگزار شد، مهم‌ترین مسائل کشور و منطقه مورد بحث و بررسي قرار گرفت.
رییس جمهور پس از این نشست مشترک، با بیان اینکه بعد از دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در سال 96  منتظر فرصتی بودیم که روسای سه قوه راجع به موضوعات مهم کشور و مسایل داخلی و خارجی با يكديگر داشته باشیم و امروز این توفیق حاصل و جلسه بسیار خوبی تشکیل شد، گفت: اکنون فصل شروع همدلی و همکاری است و دیگر دوران انتخابات تمام شده و همه باید دست به دست يكديگر دهیم تا مطالبات مورد نظر در زندگی مادی و معنوی مردم را پاسخ دهیم. در ادامه، برخي از محورهاي مهم سخنان حسن روحاني رادر اين نشست مي‎خوانيد:


در این جلسه راجع به وحدت و انسجام بیشتر داخلی میان قوای سه گانه و همه نیروهایی که در مسیر خدمت تلاش می کنند، مباحثی میان سران سه قوه سران مطرح شد.
امروز تولید، اشتغال و رونق اقتصادی که باید در کشور ایجاد شود، بسیار حايز اهمیت است.
امروز به خوبی می‌توانیم سرمایه داخلی و خارجی را جذب کنیم و اگر سرمایه به خوبی جذب شود، حربه‌ای که آمریکایی‌ها در دست گرفتند، به شدت کند می‌شود، چراکه ما با آمریکا ارتباط اقتصادی نداشته و آن‌ها نیز در کشور ما سرمایه‌گذاری ندارند.
سران سه قوه در این جلسه درباره تحریم‌های اخیر آمریکا و اقداماتی که باید در برابر این تحریم و برای مقابله به مثل انجام شود، گفت‌وگو کردند.
امروز بین قوای سه‌گانه و سایر ارکان نظام ، تحت نظر مقام معظم رهبری، وحدت و انسجام وجود داشته و همه قوا از نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران که حامی این نظام هستند،  حمایت خواهند کرد.