سهميه حضور زنان در کابينه کم نشده است

معاون رييس جمهور اعلام کرد که سهميه حضور زنان در کابينه کم نشده است.
به گزارش ايسنا، شهيندخت مولاوردي در حاشيه آخرين جلسه هيات دولت در جمع خبرنگاران با بيان اينکه سهميه حضور زنان در کابينه کم نشده است، گفت: بايد به اين نکته اشاره کنم که اساسا براي زنان سهميه خاصي وجود نداشته است که حالا بخواهد کم يا زياد شود.
وي افزود: اما بايد تاکيد کنم که وضعيت موجود در زمينه حضور زنان در دولت حفظ شده است و سه زن در دولت حضور خواهند داشت، هرچند که تغييراتي هم در سمت‌هاي آنان ايجاد شده است.
وي در پاسخ به اين که واکنشش نسبت به فضاسازي‌هاي رسانه اي که نسبت به حضور زنان در وزارتخانه‌ها ايجاد شده، چيست، گفت: اگر منشا اين مسائل خود ما باشيم من مخالف هستم؛ چرا که بدون هماهنگي بوده‌اما اين در واقع کارکرد شبکه‌هاي اجتماعي و فضاي مجازي است که خودش را نشان مي‌دهد.


مولاوردي ادامه داد: از اين به بعد بايد مصوبه شوراي عالي اداري به اجرا درآيد تا در زمينه حضور زنان در کابينه بتوانيم به درصد خاصي برسيم.
معاون رئيس جمهوري با رد سخنان منسوب به وي درباره اختيارات کم معاونت زنان، اظهار کرد: معاونت زنان يک جايگاه ستادي داشت و به عنوان معاون رئيس جمهوري جايگاه سياست گذاري داشت و نظارت و انتظار کار اجرايي را مثل وزارتخانه نبايد از اين جايگاه داشت که البته خيلي‌ها اين انتظار را داشتند، در حالي که ما وظيفه مان راهبري، پايش و ايجاد هماهنگي‌ها بوده است.
مولاوردي در پايان با اشاره به کمپيني که در توييتر براي حمايت از وي به راه افتاد، گفت: من تا ظهر آن روز در جريان اين موضوع نبودم چون خارج از تهران بودم اما از ظهر که متوجه شدم، بيانيه‌اي را صادر کردم که اين موضوع خاتمه پيدا کند و اينکه چنين کمپيني سودي داشته يا خير، بايد صبر کرد و نتيجه را
 ديد.