اخبار کوتاه


توصيه خاتمي‌براي حمايت از روحاني
نايب رئيس فراکسيون اميد مجلس شوراي اسلامي‌درباره انتشار اخباري مبني بر ديدار فراکسيون اميد با سيدمحمد خاتمي‌گفت: در اين ديدار توصيه ايشان استمرار حمايت از دولت در راستاي تحقق شعارها، عمل به وعده‌ها، خواستها و مطالبات عامه مردم بود.محمدرضا تابش در گفت‌وگو با ايسنا افزود: اعضاي فراکسيون در اين ديدار نقطه نظرات خود را در خصوص جريان اصلاح طلبي، انتخابات 29 ارديبهشت، خواست‌ها و مطالبات مردم و چينش کابينه مطرح کردند.تابش درباره انتشار اخباري مبني بر گلايه از چينش کابينه گفت: چنين صحبتي از سوي آقاي خاتمي‌مطرح نشده بود و اين خبرسازي ساخته و پرداخته ذهن افرادي بود که نمي‌خواهند وفاق و اجماع بين اصلاح طلبان و اعتدالگرايان وجود داشته باشد.

دولت يازدهم حزبي و جناحي نبود


معاون پارلماني رييس جمهور با اشاره به اينکه دولت يازدهم يک دولت فراجناحي بود گفت: اما يک بار من در دولت هم نديدم کسي حرف حزب يا جريان خود را بزند، زيرا همه دغدغه کشور را داشتند، برادري،‌انسجام، همدلي و اتحاد در کابينه وجود داشت. حسينعلي اميري در پاسخ به اينکه واکنش مجلس به وزراي پيشنهادي چگونه خواهد بود گفت: در اين مدت رئيس جمهور با روساي سه فراکسيون مجلس ديدار داشته و همچنين ديدارهاي انفرادي نيز با نمايندگان مجلس انجام شده است. در جلسه معاون اول با مجامع استاني هم ديدگاه‌هاي نمايندگان مطرح شده است. پيش بيني من اين است که شرايط مناسبي در مجلس براي وزراي پيشنهادي شکل مي‌گيرد.

تنفيذ رييس جمهوري پنجشنبه، تحليف شنبه
مراسم تنفيذ حسن روحاني رييس جمهوري منتخب انتخابات دوازدهمين دوره رياست جمهوري صبح پنج شنبه در حسينيه‌امام خميني(ره) و مراسم تحليف وي عصر شنبه با حضور مقامات کشوري و لشگري و مقامات عاليرتبه از 92 کشور در مجلس شوراي اسلامي‌برگزار مي‌شود.به گزارش ايرنا در مراسم تنفيذ، حضرت آيت‌الله خامنه‌اي حکم تنفيذ رياست جمهوري منتخب مردم را پس از امضا به وي اعطا مي‌کنند، که اين مراسم به صورت زنده از شبکه‌هاي مختلف صدا و سيما پخش مي‌شود.مراسم تحليف نيز قرار است با حضور 92 هيات بلندپايه خارجي و بين المللي و شخصيت‌ها و مسوولان داخلي و خارجي شنبه 14 مرداد ماه از ساعت 17 الي 21 در مجلس شوراي اسلامي‌برگزار شود.