زمزمه های عبور از عارف

حامد شریف-فراکسیون امید مجلس روزهای خوبی را سپری نمی کند وانتقادها به مدیریت این فراکسیون به ویژه پس از رای اعتماد اخیر به کابینه و ماجرای بیطرف وزیر پیشنهادی نیرو  بلندتر از همیشه به گوش می رسد؛ حتی سایت  جهان در خبری مدعی شد  که  احتمال ریاست تابش یا حتی صادقی برفراکسیون امید مطرح شده است . انتخابات هیئت رئیسه فراکسیون امید سه شنبه هفته آینده برگزار می شود .پس از انتخابات مجلس دهم وتشکیل فراکسیون امید در مجلس مسائل اطراف این فراکسیون همواره محل بحث و حتی گاه جنجال بوده است .شاید اولین خبر جنجالی در باره این فراکسیون اولین  انتخابات هیئت رئیسه مجلس دهم و رقابت لاریجانی و عارف بود .در حالی که به گفته اعضای ارشد فراکسیون امید چیزی حدود بیش از 150 نفر در این فراکسیون ثبت نام کرده بودند اما در رقابت عارف با لاریجانی فقط 103 نفر در مقابل 173 رای علی لاریجانی به او رای دادند.در طول این مدت برخی چهره های اصلاح طلب درباره عدم موضع گیری های قاطع از سوی عارف در مسائل مجلس و سکوت طولانی او و همچنین تضعیف جایگاه اصلاح طلبان در انتخابات هیئت رئیسه انتقاد هایی را به وی وارد می کردند اما موضوع رای نیاوردن حبیب ا... بیطرف به عنوان گزینه اصلاح طلب کابینه در جلسه رای اعتماد  و دفاع برخی چهره های این فراکسیون از رحمانی فضلی  در جلسه رای اعتماد باعث شده است که شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح طلبان به صراحت معرفی وی را خط قرمز اصلاح طلبان عنوان کنند .در این باره محمد عطریانفر به صراحت به انتقاد از مدیریت عارف بر این فراکسیون پرداخت و حتی مدعی شد سید محمد خاتمی رئیس دولت اصلاحات نیز انتقاد هایی به عملکرد فراکسیون امید دارد. به گزارش انتخاب  وی  گفت: ما به عنوان چهره های اصلاح طلب در جبهه اصلاحات، اطلاعات دقیقی از آنچه در فراکسیون امید و پارلمان می گذرد، نداریم. اما پیام هایی که از سوی برخی نمایندگان شنیده ایم، نشان می دهد که عملکرد مدیریت فراکسیون امید در جریان رأی اعتماد به وزرا، چندان رضایت بخش نبوده است. مجموع دیدگاه‎ها دلالت بر آن دارد که فراکسیون امید در مدیریت نیازمند بازنگری است .حتی روزنامه قانون نیز روز گذشته در  گزارشی به ساکتین لیست امید در مجلس اشاره کرد و  رئیس این فراکسیون را در صدر این لیست قرار داد.
فیاض زاهد :عارف با یک پارادوکسی روبه روست
فیاض زاهد فعال سیاسی اصلاح طلب در گفت وگو با روزنامه همدلی باانتقاد از عملکرد عارف گفت :من معتقدم آقای عارف با یک پارادوکسی رو‌به‌روست که اگر آن را حل نکند به خودش بیشتر آسیب می‌رساند. به نظرم آقای عارف علت اصلی ورود به مجلس را خود مجلس نمی‌داند، بلکه او معطوف به انتخابات ریاست جمهوری وارد انتخابات مجلس شد. اما بی‌عملی و به عبارت دیگر «آسه رفتن و آسه آمدن» به منزلت و جایگاه او لطمه خواهد زد. مردم به فردی رای می‌دهند که در کارنامه خودش یک نوع عملگرایی، استقامت و جدیت داشته باشد. آقای عارف فکر می‌کند اگر در خیلی زمینه‌ها به صورت جدی وارد شود مورد آسیب قرار می‌گیرد، اما متوجه این خطر نیست که اگر بخواهد زیر باران برود خیس می‌شود. من فکر می‌کنم آقای عارف دارد به دست خودش عارف را قربانی می‌کند وی با اشاره به عملکرد عارف در روز رای اعتماد هم می افزاید : توجه داشته باشیم که عطاءا... مهاجرانی از مجلس پنجم توانست رای اعتماد بگیرد. در آن روز تاریخی مردم در خانه، بیمارستان و... مذاکرات را گوش می‌دادند. مهاجرانی توانست با قدرت کلام و لابی‌های قدرتمند رای اعتماد بگیرد. حالا در یک مجلس اعتدالی و اصلاحی شما باید کاری می‌کردید که فردی با سابقه حبیب‌ا... بیطرف که عضو جبهه مشارکت بوده، از نزدیکان آقای خاتمی است، وزیر کارآمدی بوده و عضو دانشجویان پیرو خط امام بوده، رای اعتماد بگیرد. وقتی بعضی از آقایان می‌خواهند اعلی حضرتی در فراکسیون عمل کنند نتیجه‌اش همین می‌شود. من معتقدم آقای عارف به شانس خودش برای دو سال بعد هم لطمه‌زده است.به گزارش ابتکار،  صادق زیباکلام تحلیل گر سیاسی نیز  عملکرد این فراکسیون را ناامیدکننده توصیف کردو افزود: البته باید این موضوع مورد بررسی قرار گیرد که این عملکرد ناامید کننده فراکسیون به اعضایی که با عنوان لیست امید به مجلس راه یافته اند برمی گردد یا به رهبری فراکسیون امید یعنی دکتر عارف یا در یک سطح کلان تر یعنی رهبری اصلاحات و اصلاح طلبان.
دفاع صادقی از عارف


البته عارف مدافعانی هم دارد  محمود صادقی، عضو هیئت رئیسه فراکسیون امید در واکنش به هجمه های سنگینی که برخی به فراکسیون امید وارد می کنند در توئیتی نوشت: «یک جریان مرموز می خواهد مسئولیت کاستی های کابینه را به عهده فراکسیون امید و اصلاح طلبان بیندازد؛ هوشیار باشیم. هدف نهایی زدن خاتمی است.»تابش نایب رئیس فراکسیون امید با اشاره به طرح انتقادهایی به فراکسیون امید در این زمینه افزود: قطعا کار فراکسیون امید بی‌نقص نیست و ما از نقدهای دوستان اصولگرا یا اصلاح طلب استقبال خواهیم کرد اما این نقدها می تواند به جای مجرای رسانه از مجاری دیگری مثل جلسات، شورای عالی سیاست‌گذاری و جمع‌های این‌چنینی مطرح شود. تصور من این است که یک جنگ روانی از طرف گروه‌های رقیب آغاز شده که برخی دوستان اصلاح طلب ما هم در آن میدان بازی می کنند من نه وظیفه دارم و نه از همه عملکرد فراکسیون امید دفاع می کنم اما از آنچه در جریان هستم دفاع می کنم. وی با بیان این که رای اعضای فراکسیون  امید صد در صد فراکسیونی نبوده خاطر نشان کرد: من به رای فراکسیونی معتقد هستم اما درصدی بودند که فراکسیونی رای ندادند. این ها در جلسات فراکسیون  شرکت می کنند ولی می‌گویند رای‌مان تشخیص خودمان است زیرا باید پیش خدا جوابگو باشیم. در همین حال سایت اصولگرای جهان نیوز ادعا کرد : شنیده می شود که خاتمی در این قضیه اعتراض هایی به آقای عارف داشته و حتی گفته است اگر عارف  برای اداره فراکسیون امید رودربایستی دارد افرادی همچون تابش (خواهرزاده وی) یا حتی صادقی فراکسیون را اداره کنند.
 
سایر اخبار این روزنامه
تاریخچه «حیا کن، رها کن» تاریخچه «حیا کن، رها کن» کلا ه کالیمانی چگونه سر استانداری خراسان شمالی رفت؟ کلا ه کالیمانی چگونه سر استانداری خراسان شمالی رفت؟ مروری بر زندگی و آثار جوجو مویز مروری بر زندگی و آثار جوجو مویز 6 نکته برای اجاره نشین ها در فصل نقل و انتقالات / کلید قانون در قفل خانه های اجاره ای 6 نکته برای اجاره نشین ها در فصل نقل و انتقالات / کلید قانون در قفل خانه های اجاره ای پای صحبت های خانواده شهید مدافع حرم حسین محرابی که روز شهادت امام رضا(ع) آسمانی شد راه های دور زدن هزینه های کمرشکن تالارهای عروسی راه های دور زدن هزینه های کمرشکن تالارهای عروسی مروری بر اوضاع نابه سامان انتشار اوراق دولتی برای سامان دادن به بازار بدهی/ دولت در نقش موسسه های مالی غیرمجاز! مروری بر اوضاع نابه سامان انتشار اوراق دولتی برای سامان دادن به بازار بدهی/ دولت در نقش موسسه های مالی غیرمجاز! مبارک ترین پیوند هستی و13 میلیون جوان در سن ازدواج مبارک ترین پیوند هستی و13 میلیون جوان در سن ازدواج آغاز رسمی فعالیت 117 هزار عضو شوراهای شهر و روستا آغاز رسمی فعالیت 117 هزار عضو شوراهای شهر و روستا نامه هشدارآمیز ظریف به آمانو و موگرینی نامه هشدارآمیز ظریف به آمانو و موگرینی کدخدایی: صلاحیت احمدی نژاد، موسوی و کروبی دیگر تایید نمی شود کدخدایی: صلاحیت احمدی نژاد، موسوی و کروبی دیگر تایید نمی شود طیب نیا: در 4 سال گذشته فرصت های بسیاری برای اصلاحات اقتصادی از دست رفت طیب نیا: در 4 سال گذشته فرصت های بسیاری برای اصلاحات اقتصادی از دست رفت زمزمه های عبور از عارف زمزمه های عبور از عارف تعطیلی نظارت در جمعه بازار مهرآباد تعطیلی نظارت در جمعه بازار مهرآباد بهره برداری 1317 پروژه طی هفته دولت در خراسان رضوی بهره برداری 1317 پروژه طی هفته دولت در خراسان رضوی