دولت و ته‌دیگ سوخته!

نذری بچه‌دار شدن دختر ملک‌خاتون بود. حیاط خانه پر از مهمان بود تو حیاط می‌چرخیدند.جمعیت زیادی هم پشت در خانه منتظر گرفتن نذری بودند. ملک‌خاتون تو حیاط داشت با کفگیر برنج را از دیگی که روی هیزم گذاشته شده بود بیرون می‌کشید و تو ظرف‌های مسی می‌ریخت بچه‌های خانه هم غذا را بین مردم تقسیم می‌کردند. همهمه زیادی به راه افتاده بود. جمعیت مشتاق گرفتن غذای نذری بودند اما هر چی ملک‌خاتون کفگیرش به قسمت انتهایی دیگ می‌رسید عرقش بیشتر در می‌آمد و با گوشه چادرش عرقاش را پاک می‌کرد. هنوز جمعیت زیادی منتظر غذا بود. اوس‌کمال داماد ملک خاتون وقتی دید برنج تقریبا تمام شده رو به جمعیت گفت شرمنده غذا تمام شد. هلهله‌ای از شکوه و گلایه بپا شد. بیچاره مردمی که مدتها زیر تیغ و هرم آفتاب ایستاده بودند. سر و صدایشان در آمد. ملک‌خاتون فریاد زد: شرمندتونم اما برنج دیگه نیست دارم کفگیر به ته دیگ می‌زنم. حتی ته‌دیگ هم گیر خودم نمی‌یاد. بعد مقداری ته‌دیگ از ته‌دیگ با کفگیرش کند و توی سینی یا مجمع مسی ریخت روی آنها خورش ریخت و آورد دم در بین مردم پخش کرد. گفتند فقط همین؛ برنج نداشتی؟ گفت قربونت برم الهی، نه چیز دیگه‌ای نداشتم کفگیر به ته دیگ خورد. وقتی برخی که ته‌دیگ گیرشان آمده بود گفتند ته‌دیگ‌ها هم که سیاه شده ملک خاتون! وی پاسخ داد چه کنم بهتر از این نداشتم وگرنه
رو می‌کردم، ننه روم سیاه! عین ته‌دیگ سیاه دیگ برنج باید عنایت می‌کرد که نکرد. بضاعت (ظرفیت) دیگ غذا در همین حد بود.
حالا حکایت معرفی وزرای کابینه به مجلس و انتخاب یکسری وزراست. بعضی‌ها اعتقاد دارند کفگیر به ته دیگ خورده اینها را انتخاب کردند. آقای روحانی هم گفته بهتر از اینها سراغ نداشتم. وگرنه رو می‌کردم. (ظاهرا گزینه اصلح‌تر و هلو‌تر وجود نداشته)
البته برخی هم می‌گویند دولت با مجلس، مجلس با وزرا، این با آن، آن با اون و... کنار آمدند حاصلش این انتخابات شد که از نظر برخی کمتر از انتظارات بود. در خانه ملک‌خاتون هم برخی که غذا گیرشان نیامده بود گفتند نکنه غذا را بین خودتون تقسیم کردین که کم آمد؟ از شما چنین انتظاری نداشتیم ملک خاتون؟ وی گفت ما که ته‌دیگش هم گیرمون نیامد.
اما یکی به طنز در اینستاگرامش نوشته: حالا که کفگیر دولت به ته دیگ خورده پس دولت مانده با این وزرا و ته‌دیگ سوخته!