درخواست سازمان ملل برای انجام تحقیقات درباره حمله جنگنده‌های سعودی به صنعا

به دنبال حمله ائتلاف متجاوز عربی به یک مسافرخانه در شمال صنعا که دست‌کم 30 کشته برجای گذاشت سازمان ملل خواهان تحقیقات مستقل در این باره شد.
به گزارش رویترز، سخنگوی دفتر کمیسیونر حقوق بشر سازمان ملل اعلام کرد که این سازمان خواهان انجام تحقیقاتی مستقل و شفاف درباره حملات هوایی هفته گذشته عربستان به یک مسافرخانه در شهر صنعا، پایتخت یمن است.
وی گفت: از همه طرف‌ها از جمله ائتلاف عربستان می‌خواهیم که وظایف خود در تضمین احترام به قوانین بین‌المللی حقوق بشر عمل کنند. فعلا مشخص نیست که چه تحقیقاتی صورت گرفته و نتیجه چیست.
این اولین باری نیست که ائتلاف متجاوز عربی حملاتی را علیه ساکنان یمن انجام می‌دهد. این در حالی است که ائتلاف مدعی" دقت بالا" در هدف‌گیری و "حفاظت" از غیرنظامیان در حملاتش به یمن است!


در همین رابطه جنبش انصارالله یمن جنایت صورت گرفته توسط جنگنده‌های سعودی در صنعاء را که 30 کشته و ده‌ها زخمی برجای گذاشت، محکوم و اعلام کرد که سازمان ملل با ائتلاف متجاوز تبانی می‌کند.
به گزارش شبکه المسیره یمن، محمد عبدالسلام، سخنگوی انصارالله خاطرنشان کرد: ادامه کشتارهای دسته جمعی توسط ائتلاف متجاوز نشانگر شکست این ائتلاف پس از ناکامی‌اش در تفرقه بین جبهه داخلی است. 48 ساعت از جنایت این ائتلاف در ارحب نگذشته بود که این ائتلاف جنایتی شنیع‌تر در حق ساکنان یک محله مسکونی در صنعاء مرتکب شد.
وی گفت: سازمان ملل در درخواست‌ها برای انجام تحقیقات در خصوص جنایت‌های ائتلاف متجاوز سعودی آمریکایی جدی نیست و این ائتلاف مسئول ادامه تجاوزها در حق مردم یمن است.
سخنگوی انصارالله خاطرنشان کرد: سازمان ملل بر جنایت‌های ائتلاف متجاوز سعودی آمریکایی در یمن و منطقه سرپوش می‌گذارد و نمی‌توان بر سازمان ملل برای متوقف ساختن این جنایت‌ها حساب باز کرد.
عبدالسلام تاکید کرد که مردم یمن در مقابل این جنایت‌ها بی‌تفاوت نخواهند ماند و به پایداری خود در مقابل تجاوزها ادامه خواهند داد.
وی از مردم یمن خواست تا دست به تلاش‌های بیشتری برای رویارویی با ائتلاف متجاوز زده و در تمامی زمینه‌های نظامی، سیاسی و رسانه‌ای برای ناکام گذاشتن طرح‌های ائتلاف متجاوز و رویارویی با آن تا زمان تحقق پیروزی دست به کار شوند.
سقوط بالگرد آمریکایی در سواحل یمن
فرماندهی مرکزی آمریکا اعلام کرد یک فروند بالگرد آمریکایی طی آموزش‌های نظامی در سواحل یمن سقوط کرد.
به گزارش شبکه خبری اسکای نیوز، ارتش آمریکا بدون ذکر دلیل این حادثه افزود: 5 تن از سرنشینان بالگرد نجات یافته‌اند وعملیات جست وجوی یکی دیگر از آنان همچنان ادامه دارد.
ارتش آمریکا محل وقوع حادثه را 32 کیلومتری جنوب سوااحل یمن وزمان آن را ساعت 19 جمعه به وقت محلی اعلام کرد.
از سوی دیگر، نیلی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل روز جمعه طی تماسی تلفنی با مقامات سعودی، نگرانی واشنگتن را درباره اوضاع جاری در یمن ابراز کرد. هیلی در سخنانی گفت: ما نگران اوضاع جاری در یمن هستیم. وی افزود: با مقام‌های سعودی در این باره تلفنی گفت و گو کرده است. این در حالیست که جنایت‌های ائتلاف عربی به رهبری عربستان علیه یمن با چراغ سبز آمریکا و در سایه سکوت محافل بین‌المللی انجام می‌شود.
ورود نیروهای تازه نفس سودانی به عدن
از سوی دیگر نیروهای نظامی تازه نفس سودان برای مشارکت در عملیات نیروهای ائتلاف عربی ضد یمن به استان عدن در جنوب این کشور وارد شدند.
یک منبع محلی در استان عدن در گفت‌وگو با خبرگزاری اسپوتنیک روسیه گفت، یک هواپیمای ترابری ارتش سودان این نیروها را برای همکاری با نیروهای ائتلاف عربی ضد یمن به عدن منتقل کرد.
این منبع اشاره کرد، نیروها به همراه خودروهای نظامی و تجهیزات از فرودگاه عدن به اردوگاه نظامی نیروهای سودان در بخش خورمسکر منتقل شدند.