دولت دوازدهم، با تجربه و امید بیشتر آماده پاسخ به مطالبات مردم است

رئیس جمهور و اعضای دولت دوازدهم، صبح روز گذشته با حضور در مرقد بنیان گذار کبیر جمهوری اسلامی ایران، با آرمان های امام خمینی (ره) و شهیدان انقلاب اسلامی تجدید پیمان کردند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی رئیس جمهور، حجت الاسلام روحانی در مراسم تجدید میثاق دولت دوازدهم با آرمان‌های امام راحل در مرقد بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی، ضمن گرامی داشت یاد امام راحل و شهیدان رجایی و باهنر و هفته دولت، گفت: دولت دوازدهم با تجربه، امید بیشتر و اراده‌ای مستحکم‌تر برای انجام مطالبات مردم آماده است. دکتر روحانی اظهار کرد: امام(ره) اسلامیت و جمهوریت را توأمان با هم برای مردم به ارمغان آورد و به ما آموخت که دین و اجرای احکام الهی در سایه حاکمیت ملی و مردم‌سالاری نه تنها با هم منافات ندارند، بلکه استحکام دین در کنار حاکمیت مردم و تسلط آن ها در سرنوشت خود است. رئیس جمهور ادامه داد: امام(ره) همواره دغدغه، مطالبات و نیازهای مردم را مد نظر قرار می‌داد و با اهمیت دادن به مستضعفان و کوخ‌نشینان در دیدگاه مردم، آن ها را بالاتر و نقش‌آفرین‌تر از کاخ‌نشین‌ها می‌دانست. دکتر روحانی افزود: در دیدگاه امام، عظمت و عزت مردم بسیار حائز اهمیت بود و ایشان هیچ گاه خواری ملت بزرگ ایران را تحمل نکرد و تحمل نمی‌کرد و آن زمانی که احساس کرد استیلای خارجی می‌خواهد بر آزادی مردم حاکم شود، صبر را از کف داد و گفت که قلبم در فشار است و چند روز است که کم خوابیدم و با ناراحتی فریاد زد عظمت ایران و ارتش ایران را لگدکوب کردند و باید در کشور عزای عمومی اعلام کنیم. وی تأکید کرد: قانون اساسی، آرای مردم و انتخابات، مجلس آزاد، دولت مقتدر و استقلال قضایی همه از یادگاران امام راحل است.
اگر انتخابات آزاد و کلام امام نبود امروز شاید در آستانه چهلمین سالروز انقلاب قرار نمی گرفتیم
رئیس جمهور افزود: امام راحل به ما آموخت که امر حکومت را از همه پرسی آغاز کنیم و با آرای مردم، نمایندگان خبرگان را مشخص کرده و بعد از تدوین قانون اساسی توسط منتخبان مردم دوباره آن را به رأی مردم بگذاریم. او راه صندوق رأی را برای تداوم و استحکام این نظام برای مردم تبیین کرد. دکتر روحانی اظهار کرد: اگر انتخابات آزاد و کلام امام که میزان رأی ملت است، نبود، امروز شاید در آستانه چهلمین سالروز انقلاب اسلامی قرار نمی‌گرفتیم. دکتر روحانی با بیان این که ملت عزیز ایران بعد از چهار سال تلاش دولت یازدهم، یک بار دیگر مسئولیت اداره کشور را بر دوش دولت دوازدهم قرار دادند، افزود: دولت دوازدهم با تجربیات دولت یازدهم و دولت‌های گذشته امروز آماده‌تر از چهار سال پیش، سکان نظام اسلامی و دستگاه اجرایی کشور را در کنار سایر مسئولان و با هدایت رهبری نظام بر دوش گرفته است و ما امروز امیدوارتر از چهار سال گذشته خود را برای حل مشکلات کشور آماده و با اندوخته تجربه و امید بیشتر و اراده‌ای مستحکم‌تر برای انجام مطالبات مردم مهیا کرده‌ایم. رئیس جمهور تأکید کرد: مردم باید در برابر هر دستگاه خبری و رسانه‌ای که بخواهد امید، اعتماد و حضور مردم در صحنه را مخدوش کند به خوبی نظراتشان را تبیین کنند. وی ادامه داد: اگر هدایت‌های رهبری در کنار ما  و حمایت، دلگرمی و پشتوانه مردم در این صحنه باشد، حتماً از مشکلات عبور خواهیم کرد.
از تهدیدها و توطئه های خارجی باکی نداریم


دکتر روحانی با تأکید بر این که ما از تهدیدها و توطئه‌های خارجی باکی نداریم، چرا که هراس نداشتن از بیگانگان را از امام(ره) آموخته‌ایم، گفت: امام در جنگ هشت ساله‌ای که همه قدرت‌ها از متجاوزان علیه ایران حمایت می‌کردند، خم به ابرو نیاورد و به ما آموخت چگونه یک ملت، با اراده‌ای مستحکم می‌تواند در برابر انواع توطئه‌ها ایستادگی کند. رئیس جمهور اظهار امیدواری کرد دولت دوازدهم در کنار حمایت‌ها و حضور مردم در صحنه بتواند مشکلات بزرگی را که پیش روی اوست، از میان بردارد. دکتر روحانی با بیان این که امروز دیگر زمان سعی و خطا نیست، تاکید کرد: ما باید با اراده مستحکم‌تر اقدامات اساسی را برای قرن آینده شمسی در این چهار سال انجام دهیم. دکتر روحانی از حضور و تلاش آحاد ملت ایران در انتخابات شکوهمند 29 اردیبهشت و حمایت‌ها و راهنمایی های بیت امام راحل و یادگار امام تقدیر کرد و این حضور را باعث تبدیل شدن این انتخابات به حماسه بزرگ سیاسی در کشور دانست و گفت: امروز با حمایت مجلس شورای اسلامی و رأی اعتماد آن ها به وزیران کابینه دوازدهم می‌توانیم بگوییم که دولت برای کار، عمل و ایثار خود را آماده کرده است.
سید حسن خمینی: همه منتظرند وعده های بزرگ دوره انتخابات رئیس جمهور را در عمل مشاهده کنند
به گزارش جماران، حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی تولیت آستان مطهر بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی نیز در این مراسم گفت: من مطمئنم جناب دکتر روحانی بیش از هر فرد دیگری بار مسئولیت سنگینی را که مردم روی دوش ایشان گذاشتند، احساس می کنند. همت دولت در چهار سال گذشته موانع بسیاری را از سر راه برداشته و امروز همه منتظرند وعده های بزرگی که در دوره انتخابات داده شد و رئیس جمهور بر پای بندی خود به آن ها تأکید می کردند را در عمل مشاهده کنند. وی تأکید کرد: من هم مطمئنم و هم مطلع که ایشان و دولت بر عهدی که با مردم،  امام و آرمان های انقلاب بستند پای بندند و حتما ما در آینده شاهد روزهای بهتری پیش روی جامعه خود خواهیم بود.
سختی ها هست اما توان مدیران این سرزمین، در تمام عرصه ها به ویژه قوه مجریه که همه توان و قدرت کشور را در اختیار دارد می تواند بیش از هر چیزی برطرف کننده این سختی ها باشد. رئیس جمهور و اعضای دولت همچنین در این مراسم، با قرائت فاتحه یاد و خاطره آیت ا... هاشمی رفسنجانی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام را نیز گرامی داشتند. دکتر روحانی و اعضای دولت دوازدهم همچنین با حضور بر مزار شهیدان رجایی، باهنر و بهشتی و شهدای دولت و گلزار شهدای دفاع مقدس به مقام شامخ شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ادای احترام کردند.