جنجال در اسرائیل بر سر تصویب بودجه هنگفت برای توسعه شهرک‌های کرانه باختری

کابینه رژیم صهیونیستی روز یکشنبه با اختصاص بودجه هنگفتی برای توسعه زیرساخت‌ها در شهرک‌های موجود در کرانه باختری موافقت کرد.به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای الحیاه، این علاوه بر ۱۵ میلیون دلاری است که تل‌آویو برای ادامه کار ساخت شهرک جدید «عمیحای» در مرکز کرانه باختری جهت اسکان شهرک‌نشین‌های شهرک «عمونه» اختصاص داده است. شهرک عمونه حدود چند ماه قبل دستور تخلیه آن از سوی دادگاه عالی این رژیم صادر شد. در آن پرونده ثابت شده که این شهرک بر روی اراضی اختصاصی فلسطینی‌ها بنا شده است. توقف ساخت شهرک مذکور اعتراض رهبران شهرک‌نشین‌ها و وزرای راست گرای تندرو را در پی داشت و نتانیاهو با انتقادات شدیدی مواجه شد تا جایی که مبلغ ۱۵ میلیون دلار دیگر به بودجه وزارت داخلی اسرائیل اختصاص داد تا این وزارتخانه به جای وزارت مسکن کل طرح را برعهده بگیرد.با این حال اسرائیل اعلام کرد که اختصاص بودجه جدید برای شهرک عمیحای نیازمند تدابیر قضایی از سوی دادگاه عالی است.
گذشته از این نتانیاهو روز یکشنبه در پاسخ به تعدادی از وزرای اسرائیلی که اعتراض کردند که طرح جدید برای توسعه زیرساخت‌ها تنها شامل
یک درصد از خیابان‌های اطراف شهرک‌ها می‌شود، گفت: این طرح شامل خیابان‌هایی می‌شود که شهرک‌های کرانه باختری را از شهرک‌های فلسطینی جدا می‌کنند.