متاسفانه برخی فارسی زبانان درپیج من فحاشی کردند شفر: من «شیر» آلمانم

استقلال حکم بایرن مونیخ را دارد
عصر دیروز، کمی مانده به غروب، کوتاه و جان دار خبر آمد که مرد مو طلایی ژرمن، فرمان تیم آبی ها را به دست گرفته است. خبرگزاری ها نوشتند که بعد از جلسه کمیته فنی استقلال، سیروس دین محمدی درباره این جلسه گفته که با تصمیم اعضا، وینفرد شفر سرمربی جدید استقلال شد و از پس فردا (چهارشنبه) کارش را آغاز می‌کند.
اما مثل همیشه کنجکاوی ها شروع شد که «چقدر؟» خبرگزاری ها هم روی خط آوردند که« ۲۸۰ هزار دلار رقم قرارداد شفر با استقلال است.» البته
بعضی‌ها درج این اطلاعات را نوعی لو دادن و درز کردن خبر تلقی کردند و تیتر زدند که «پیشکسوت استقلال رقم قرارداد شفر را لو داد!»


ایسنا چند جمله پشت سر هم آورد و نوشت که بیژن طاهری، عضو کمیته فنی استقلال بعد از جلسه این کمیته گفته« شفر از جمع ۷ مربی انتخاب شد. قرارداد او تا پایان امسال است. بحث تریم از اول منتفی بود. او گفته بود که نمی‌آید. مردم این را از چشم من می‌دیدند درحالی که من اصلا چنین قدرتی ندارم. شفر از فردا سر تمرین می‌آید.ما در جریان مذاکره افتخاری با شفر بودیم. ما با توجه به رزومه، قیمت و تجربه شفر، او را انتخاب کردیم. قیمت او حدود ۲۸۰ هزار دلار است که خیلی کم‌تر از فاتح تریم است. شاید از کمیته فنی کسی دستیار شفر شود.»
این جمله ها و گزاره ها انبوهی از اطلاعات درباره شیفر تازه وارد داد. اما سیل خبرها درباره مربی آبی ها تمامی نداشت و این بار افتخاری در جمع خبرنگاران صحبت هایی داشت که در ادامه اهم آن را می خوانیم:
قبلا گفته بودیم تریم گزینه اول ما است و اگر به نتیجه نرسیم، گزینه‌های دیگر را بررسی می‌کنیم. همزمان نماینده ما با تریم مذاکره کرد اما اخبار خوبی را دریافت نکردیم. رقم او خیلی بالا بود. در هیات مدیره تصویب کردیم که اگر رقم او تا ۲ میلیون دلار هم بود، قبول کنیم.
رقم پیشنهادی تریم ۴ الی ۵ میلیون دلار تا آخر فصل بود. طبیعی بود که با توجه به بدهی‌های گذشته و تعهدات امسال، توانایی پرداخت این پول را نداشتیم. پنج، شش گزینه را معرفی کردیم که یکی از آنها شفر بود و هیات مدیره به من گفت تا با آنها مذاکره کنم. من چهارشنبه سه ساعت جلسه با شفر داشتم. شرایط او به ما می‌خورد. او در تیم‌های بزرگی مربیگری کرده است. او در بوندسلیگا کار کرده و در تیم‌هایی مثل جاماییکا، العین و الاهلی هم کار کرده است.
او با شرایط منطقه آشنایی دارد. او با بازیکنانی مثل مجیدی و کریمی کار کرده و میک هم سه سال دستیارش در العین بوده است. او الان با کسی کار می‌کند که با او هماهنگ است. امروز گزارش‌های خود را به کمیته فنی ارائه داد. این کمیته هم گفت که او می‌تواند بهترین گزینه برای ما باشد. ادامه کار ما با او بستگی به نتایجش دارد. مثل کسب سهمیه و کسب جام. سال بعد اگر او نتایج خوبی بگیرد، قرار شد افزایشی نداشته باشیم.
شفر مرا می‌شناخت. زمان آقای صفایی فراهانی که من دبیر کل فدراسیون بودم، می‌خواستیم او را سرمربی تیم ملی کنیم و حتی در آلمان با او تفاهم نامه نوشتیم ولی صفایی فراهانی از فدراسیون رفت و دیگر این مساله پیگیری نشد.
صادقانه می‌گویم. وقتی قبول کردیم ۲ میلیون دلار به تریم بدهیم، پس توانایی پرداخت این پول را داشتیم. با این حال رقم قرارداد شفر خیلی پایین‌تر از تریم است. کمیته فنی کاملا در جریان شفر بود. من امروز گزارش کار را به کمیته فنی دادم و آنها در این رابطه بحث کردند و به آنها گفتم اگر موافق نبودید به گزینه‌هایی بعدی ورود کنیم.
سیروس دین‌محمدی در آلمان بازی کرده و او را می‌شناخت. او گفت بهترین گزینه است. در ایران می‌گویند پیر شده ولی مگر هر کسی که مویش سفید است، پیر شده؟ باید به عملکرد در زمین توجه کرد. یکی از موارد توافق شده این بود که شفر مربی با خودش نمی‌آورد و دستیار ایرانی استفاده می‌کند. از طرفی او قرار شد در فوتبال پایه دخالت داشته باشد. خودش گفت که عمر عبدالرحمان ۱۶ ساله بود که به تیم العین آوردمش. او گفت که باید بازی‌های تیم‌های پایه را ببیند و کارهای اختصاصی با جوانان بکند و استعدادها را شناسایی کند.
شفر همه بازیکنان ما را می شناخت و همه اطلاعات را جمع کرده بود. شفر تشخیص می‌دهد چه کسی باشد و چه کسی نباشد. شفر دیسیپلین بالایی دارد و اگر بازیکنان در خدمت او باشند و ما هم حمایت کنیم، قطعا نتیجه می‌گیریم. فردا صبح قرار است شفر به ایران بیاید و با او قرارداد ببندیم. شما ظهر بیایید و با او صحبت کنید.
بعد از این صحبت ها شاید هنوز یک ساعت نگذشته بود که خود شفر با یکی از خبرگزاری کشور گفتگو کرد. شاید بتوان گفت که دیگر شفاف تر این نمی شد. او به فارس گفت:‌
با شناختی که من از استقلال به دست آوردم معتقدم که این تیم بازیکنان خوبی دارد اما این تیم از لحاظ انگیزشی دچار مشکل است و من در چشمان بازیکنان انگیزه لازم را نمی‌بینم.
5 روز قبل آقای افتخاری در سفری که به دوبی داشتند مذاکرات محکمی با من انجام داد البته قبل از سفر ایشان به دوبی پیشنهادات دیگری هم داشتم اما من به سراغ پیشنهاد استقلال رفتم. من در این مدت حداقل 12 مسابقه اخیر این تیم را تماشا کردم و از فصل گذشته تاکنون شرایط این تیم را مورد آنالیز و بررسی قرار دادم. تک تک بازیکنان این تیم را آنالیز کردم، من مربی‌ای هستم که هر جام بروم با شناخت و اطلاعات و تجربه خوب به آن کشور سفر می‌کنم و قبل از اینکه جلساتم با آقای افتخاری نهایی شود شناختم از استقلال کامل شده بود.
بزرگترین مشکل استقلال اول انگیزه و دوم توان فیزیکی بازیکنان است. با شناختی که من از استقلال به دست آوردم معتقدم که این تیم بازیکنان خوبی دارد اما این تیم از لحاظ انگیزشی دچار مشکل است و من در چشمان بازیکنان انگیزه لازم را نمی‌بینم. آنها برای تیمی بازی می‌کنند که 25 میلیون هوادار دارد بنابراین بازی کردن برای چنین تیمی و پوشیدن پیراهن استقلال اولین قدم جنگیدن و با انگیزه‌تر ظاهر شدن است. بازیکنان تیم‌های بزرگ از جمله استقلال که هواداران میلیونی دارند باید بدانند که آنها کارگران این تیم هستند و برای شاد کردن هواداران و افتخارآفرینی تمام وقت باید در کنار تیم باشند. چنین تیم‌هایی پیراهنشان ارزش دارد. من با حضور در تمرین استقلال این موضوع را به آنها خواهم آموخت که با همه وجود برای تیمشان بجنگند، ضعف انگیزشی مهمترین دلیل افت استقلال است البته این تیم ضعف تاکتیکی هم دارد که باید برطرف شود.
خبرنگار اما خیلی رک و پوست‌کنده رفت سراغ سوال اصلیُ این رسانه پرسید «آقای شفر یکی از نقدهایی که به شما در این چند روز وارد شده بحث سن شماست و برخی از هواداران این تیم معتقد هستند که سن شما بالاست و شاید برای استقلال کارآمد نباشید؟»
از نظر من این موضوع درستی نیست و این را هم بگویم که به اشتباه سن من را 70 سال عنوان می‌کنند در حالیکه من به تازگی وارد 67 سالگی شده‌ام و اگر به این مسائل باشد آرسن‌بنگر که دیروز 70 ساله شد باید از آرسنال کنار گذاشته شود. ما آلمان‌ها یاد گرفته‌ایم برای انتخاب هر کاری سرشار از انگیزه، نظم و برنامه‌ریزی باشیم. من با همه وجودم به استقلال آ‌مده‌ام تا به این تیم پرهوادار کمک کنم.
در ادامه این گفتگوی شفر، نکات جالب دیگری هم مطرح شده که خواندن آنها خالی از لطف نیست:‌
من سال‌ها در خاورمیانه بوده‌ام وقتی به العین رفتم خیلی از نفرات ملی‌پوش امارات را من مطرح کردم از جمله عبدالرحمان که خودم او را به این تیم آوردم از فوتبال ایران هم به اندازه کافی شناخت دارم و استعدادهای ایرانی را می‌شناسم.
اگر بخواهم کری بخوانم باید بگویم که آبی باید بالاتر از قرمز باشد.
بازیکنان فراموش نکنند که استقلال حکم بایرمونیخ را دارد و همیشه باید بالا باشد. در تیمی مثل بایرمونیخ به بازیکنان آموزش می‌دهند که این چه تیمی است و چه ارزشی دارد. در استقلال هم باید شرایط همین باشد.
متاسفانه برخی با زبان فارسی به من حملات و فحاشی‌هایی داشته‌اند که البته چون من زبان فارسی بلد نیستم نمی‌توانستم آنها را بخوانم ولی نمی‌دانم چرا این همه هجمه به من وارد شد من مربی‌ای هستم که اگر کسی بخواهد من را قضاوت کند پیش از شنیده‌ها باید کارنامه‌ام را ببیند. من مربی تیم ملی کامرون بودم که مقابل فرانسه با ستاره‌هایش بازی کردیم متاسفانه در آن مسابقه یکی از بازیکنان ما دچار سکته قلبی شد و به همین دلیل روحیه تیم افت کرد و با گل تیری آنری بازی را واگذار کردیم. یا با تیم ملی جاماییکا نایب قهرمان آمریکای مرکزی شدم که در آن بازی هم چون گلرمان اخراج شد بازی را واگذار کردیم. هر جا که بوده‌ام سعی کردم بازیکنان را جنگنده بار بیاورم در آلمان به من لقب شیر می‌دهند و شیر لقب جنگندگی است و من در آلمان به این لقب مشهورم.نمیدانم چرا حملات ناجوانمردانه علیه من شد. بهنظر من برخی رفتارها نشانه شخصیت هر کسی
است.
مهدی رحمتی دروازه‌بان باتجربه و ملی‌پوش سابق استقلال است البته برای من نحوه حضور در تمرینات مهم است، دروازه‌بان و تجربه‌اش حکم کلیدی برای ما دارد، وقتی اولیورکان درون دروازه بود او مثل یک مربی پشت‌سر مدافعان همه را هدایت می‌کرد. نویر هم همین شرایط را در تیم ملی آلمان دارد، دروازه‌بان نقش رهبر را در زمین دارد و در اتفاقات زمین نقش مهمی دارند. رحمتی هم بازیکن باتجربه‌ای است و سالها از درون دروازه استقلال حفاظت کرده است من طبق بررسی‌هایی که انجام داده‌ام می‌دانم که رحمتی در حال تمرین است و تمرین و این همان خواسته من است. من طبق شنیده‌ها کسی را حذف نمی‌کنم و فقط طبق عملکرد و پشتکار کسی را نقد می‌کنم.
حالا استقلالی ها وارد فاز جدیدی شده اند و باید منتظر ماند و دید که
آبی پوشان با مربی آلمانی در لیگ چه می کنند.
سایر اخبار این روزنامه
بازگشت به آموزش عملگرا، راهی برای عبور از گسست به کودکان ما بوییدن گل رایاد بدهید گزارش ساخت مدرسه در یکی از روستاهای سیستان و بلوچستان مادر کودکان بلوچ، بوی ماه مهر را در خاطره «‌سرخ کلوت» ثبت کرد ضد و نقیض‌های تغییر نظام ریاستی به پارلمانی متاسفانه برخی فارسی زبانان درپیج من فحاشی کردند شفر: من «شیر» آلمانم سازمان مردم نهاد «شفافیت وعدالت» علیه بانک مرکزی ایران اعلام جرم کرد اژدهای هفت سر در دام قانون افتاد گزارش تحلیلی لحظه‌به‌لحظه «همدلی» از شور حسینی در بیجار؛ بام ایران هنوز نبض زمان در قیام عاشوراست ظریف: شانس باقی‌ماندن برجام بیش از 50 درصد است پاول دوروف: ایران تلگرام را فیلتر نخواهد کرد دزد بیمارستان دستگیر شد دختر شطرنج‌باز ایرانی به تیم ملی آمریکا نابغه رفت که رفت روحانی : نتیجه هر گونه تغییر در مرزهای جغرافیایی، گسترش بی‌ثباتی است نوبل پزشکی به 3 دانشمند آمریکایی تعلق گرفت پروانه سلحشوری می‌گوید برای افزایش حداقل سن ازدواج کودکان در مجلس، نمایندگانی سنگ‌اندازی می کنند