خبر شب‌نشینی بازیکنانم مرا شوکه کرد!


برانکو ایوانکوویچ، سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس تمرینات فشرده و منظمی‌ برای بازیکنان پرسپولیس در نظر گرفته‌ تا بتواند آن‌ها را پس از شکست سنگین 4 - صفر در دیدار رفت خود در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا مقابل الهلال عربستان آماده بازی برگشت کرده و روحیه سرخ‌پوشان را برای ادامه هر‌چه بهتر رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا به اوج برساند. سرمربی سرخ‌پوشان پایتخت که در هفته گذشته با انواع و اقسام حاشیه‌های درون‌تیمی مواجه شده، درباره تک‌تک آن‌ها به گفت‌وگو با خبرنگار خراسان ورزشی پرداخته‌ که در‌پی می‌خوانید.
 چرا پرسپولیس ناگهان وارد بحران شد؟
من بحرانی نمی‌بینم. اگر منظورتان تنها‌ باخت بدی است که مقابل الهلال عربستان کسب کرده‌ایم، باید بگویم این مسایل در فوتبال‌ طبیعی است. البته باید بگویم‌ خودم از همه بیشتر ناراحتم که چنین نتیجه‌ای رقم خورده‌ و جای هیچ توجیهی نیست.
 اما منظورمان موضوع شب زنده‌داری بازیکنانتان در امارات است.


من هم ‌از این موضوع بی‌خبرم و این خبر مرا شوکه کرد! واقعا نمی‌دانم چرا باید چنین مسایلی مطرح شود. بازیکنانم در حساس‌ترین بازی و درست در لحظه‌هایی که مدام کنار هم هستیم تا به موفقیت برسیم، هرگز به چنین موضوعاتی فکر هم نمی‌کنند اما شما می‌بینید که برخی خیلی راحت این موضوع را بال و پر می‌دهند.
 یعنی نه شب زنده‌داری بوده‌ و نه جریمه‌ای؟
اصلا چنین چیزی نبوده و نیست. من با بازیکنانم محکم برخورد می‌کنم. اما زمانی چنین رفتاری را انجام می‌دهم که کار ناشایست و غیر‌حرفه‌ای دیده باشم. من می‌خواهم دوباره از همان کسانی که خیلی مطمئن نوشتند چند بازیکن پرسپولیس در امارات به قوانین تیم احترام نگذاشته‌ و بیرون رفته‌اند، بخواهم اسم خاطیان را بدهند تا من با آن‌ها برخورد کنم.
 گفته می‌شود در همان اردو هم با سید‌جلال حسینی مشکل پیدا کردید.
او کاپیتان و بازیکن ماست. تا زمانی‌که من در پرسپولیس هستم، او کاپیتان تیم است. نمی‌دانم مشکل کجاست و چه کسانی مشکل‌ساز می‌شوند. ما که مشکل نمی‌سازیم. ما با هم صحبت کردیم. نقاط مثبت و منفی را کنار هم گذاشتیم و نهایتا مجبور شدم که تصمیم بگیرم او بازی نکند. این یک تصمیم جمعی بود. بازی کردن او ریسک بزرگی بود.
 پس او به زودی بازی خواهد کرد؟
شک نداشته باشید. حضور کسی که فرماندهی تیمم را در درون زمین بر‌عهده دارد به خودم هم کمک می‌کند. قطعا از سید‌جلال استفاده خواهم کرد.
 پرسپولیس برای خلق حماسه مقابل الهلال، آماده معجزه است؟
الهلال یک تیم عالی است. هر سال در نیمه نهایی آسیا حضور دارد. من کاری با معجزه ندارم‌. آمادگی خودمان را می‌خواهیم در بالاترین سطح حفظ کنیم تا بهترین نتیجه را بگیریم.
 گویا خیلی نگران خلیل‌زاده هم هستید.
بله، همین‌طور است. او آن‌قدر می‌دود و می‌جنگد که خوشحالم مربی‌اش هستم. با این‌که فرشاد احمدزاده بالاخره با ما تمرین کرد اما نگران خلیل‌زاده هستم که مبادا نتواند ما را در بازی‌های پیش‌رو همراهی نکند.
 نگران محرومیت باشگاه از سوی فیفا برای ادامه همکاری‌تان در پرسپولیس نیستید؟
بازیکنان خیلی خوبی دارم و می‌دانم که با آن‌ها می‌توان‌ به آینده امیدوار بود.