امیدوارم بازداشت برادرم سوءاستفاده سیاسی نباشد

روز گذشته رسانه‌ها از بازداشت مهدی جهانگیری، نایب رئیس اتاق بازرگانی تهران و برادر معاون اول رئیس‌جمهور خبر دادند، اسحاق جهانگیری معاون اول حسن روحانی این موضوع را تأیید، ولی از دلایل آن ابراز بی‌اطلاعی کرد. تا لحظه تنظیم این خبر هنوز هیچ یک از مقامات قضایی در این ارتباط سخن نگفتند و علت این بازداشت کماکان در حاله‌ای از ابهام قرار دارد.
در همین ارتباط اسحاق جهانگیری در صفحه شخصی‌اش در اینستاگرام خبر بازداشت برادرش را تأیید کرد، اما نوشت که اطلاع دقیقی از دلیل، چگونگی دستگیری، اتهام، ضابط و شاکی برادرم ندارم. معاون اول حسن روحانی در عین حال با اشاره به این موضوع که برادرش مسئولیت و فعالیت دولتی ندارد، ابراز امیدواری کرد که دستگیری برادرش سوءاستفاده سیاسی نباشد و عدالت، مبارزه بافساد و حاکمیت قانون برای همه یکسان اجرا شود. او در عین حال اشاره کرد که موضوع بازداشت برادرش قابل پیش‌بینی بود و باید (در این زمینه) صبر کرد.
گفتنی است مهدی جهانگیری در کنار نائب رئیسی اتاق بازرگانی تهران، رئیس گروه مالی گردشگری نیز هست، مجموعه‌ای که در قالب پنج شرکت اصلی در حوزه‌های بانکداری، گردشگری، صنعت ساختمان، نفت و گاز و پتروشیمی و صنعت و معدن فعالیت می‌کند و بانک گردشگری، شرکت سرمایه‌گذاری گردشگری سمگا، مجتمع فولاد صنعت بناب، شرکت سرمایه‌گذاری نگین، هلدینگ صنایع و معادن ماهان، توسعه امید افق گردشگری و شرکت افق گردشگری ایرانیان از شرکت‌های زیرمجموعه این گروه است. گروه مالی گردشگری و بانک گردشگری در زمان ریاست حمید بقایی بر سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در دولت دهم تأسیس شد. همچنین مهدی جهانگیری در زمان ریاست اسفندیار رحیم مشایی بر سازمان میراث فرهنگی در دولت اول محمود احمدی نژاد مدتی معاون سرمایه‌گذاری این سازمان بود. از او در مهرماه ۹۵ به عنوان کارآفرین برتر در صنعت گردشگری نیز تقدیر شد. پیش از این وب‌سایت الف وابسته به احمد توکلی از فعالین شناخته شده اصول‌گرا و نماینده ادوار مجلس سال ۹۰ گزارشی درباره برخی رانت‌های گروه مالی گردشگری در دولت محمود احمدی‌نژاد منتشر کرده بود. محمدباقر قالیباف، نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری اخیر نیز در سومین مناظره انتخابات ریاست‌جمهوری، مهدی جهانگیری را تلویحاً به مشارکت در فساد بانکی متهم کرده بود. همچنین در اردیبهشت ماه سال جاری و چند هفته مانده به انتخابات ریاست‌جمهوری، علیرضا زاکانی یکی دیگر از اصول‌گرایان، مهدی جهانگیری را صاحب بانک گردشگری خوانده و گفته بود که او عضو هیئت مدیره شرکت بازرگانی پتروشیمی (PCC) است و اتهاماتی را به وی منتصب کرده بود.