هشدار فرمانده سپاه به ترامپ: ارتش آمریکا را هم سنگ داعش در نظر خواهیم گرفت

هادی محمدی – با نزدیک شدن به موعد اظهار نظر رئیس جمهور آمریکا در خصوص پای بند بودن یا نبودن ایران به برجام و اجرای قانون تحریم های جدید کنگره موسوم به «کاتسا» زمزمه هایی نیز در رسانه های آمریکایی مبنی بر تروریستی اعلام کردن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شنیده می شود ؛ موضوعی که روز گذشته برخی مقامات ارشد کشورمان را به واکنش واداشت . در صریح ترین اظهار نظر، سردار سرلشکر محمد علی جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران تاکید کرد : در صورتی که اخبار پراکنده موجود درخصوص حماقت دولت آمریکا مبنی بر درنظر گرفتن سپاه به عنوان گروه تروریستی صحیح باشد، سپاه نیز ارتش آمریکا را در سراسر جهان به ویژه منطقه خاورمیانه، هم سنگ داعش درنظر خواهد گرفت.همچنین دکتر ظریف وزیر امور خارجه نیز در پاسخ به خراسان در این باره تاکید کرد: واکنش ما برای آمریکایی ها بسیار تند و در عین حال غیر قابل انتظار خواهد بود.
ایران اجرای قانون کاتسا را معادل خروج یک جانبه آمریکا از برجام می داند
به گزارش ایسنا، سردار جعفری در جلسه‌ شورای راهبردی سپاه که با موضوع تحلیل رفتار دولت ترامپ تشکیل شد،با تشریح اقدامات خصمانه آمریکایی ها در ماه های اخیر علیه ملت ایران و تأکید بر این که جمهوری اسلامی ایران، اجرای قانون کاتسا را معادل با خروج یک جانبه آمریکا از برجام می داند، گفت: همان طور که در گذشته نیز اعلام کرده ایم؛ در صورتی که قانون تحریم‌های جدید آمریکا اجرا شود، این کشور باید پایگاه‌های منطقه‌ای خود را تا شعاع دو هزار کیلومتری برد موشک‌های ایران منتقل کند.
ایران در نظر دارد مسائل منطقه را در جایی غیر از میز مذاکره حل کند


وی با بیان این که اگر آمریکایی ها هدف نهایی خود را از طرح این گونه مسائل، مذاکره با ایران درباره منطقه می دانند، مسیری کاملاً اشتباه را انتخاب کرده اند، تصریح کرد:جمهوری اسلامی ایران در نظر دارد مسائل منطقه را در جایی غیر از میز مذاکره حل کند، نه حرفی برای مذاکره وجود دارد و نه طرفی برای آن.
تحریم‌های جدید آمریکا شانس هرگونه تعامل را برای همیشه از بین خواهد برد
فرمانده کل سپاه در ارزیابی رفتار آمریکایی ها، با تأکید بر این که تحریم‌های جدید آمریکا شانس هرگونه تعامل را برای همیشه از بین خواهد برد، گفت: این تحریم‌ها تجربه برجام را برای ما کامل می‌کند و آن تجربه این است که گفت و گو برای آمریکا ابزار فشار و دشمنی است نه تعامل یا حل مسئله.
ایران از فرصت رفتار احمقانه دولت ترامپ با برجام برای ایجاد جهش در برنامه‌های موشکی، منطقه‌ای و دفاعی متعارف خود استفاده خواهد کرد
جعفری با تأکید براین که رفتار آمریکا با ایران ثابت کرد که نمی‌توانیم روابط خارجی خود را صرفاً براساس برجام تنظیم کنیم، تصریح کرد: آمریکایی ها بدانند، جمهوری اسلامی ایران از فرصت رفتار احمقانه دولت ترامپ با برجام برای ایجاد جهش در برنامه‌های موشکی، منطقه‌ای و دفاعی متعارف خود استفاده خواهد کرد.
ظریف : واکنش ما برای آمریکایی ها بسیار تند و در عین حال غیر قابل انتظار خواهد بود
همچنین محمد جواد ظریف، وزیر امورخارجه کشورمان در حاشیه همایش «آیت ا... هاشمی رفسنجانی و دفاع مقدس» در گفت و گوی اختصاصی با خراسان در خصوص واکنش جمهوری اسلامی به تروریستی اعلام کردن سپاه پاسداران با بیان این که «ان شاءا... واکنش ایران را خواهید دید» تاکید کرد : «این واکنش برای آمریکایی ها بسیار تند و در عین حال غیر قابل انتظار خواهد بود.»
ایران پاسخ درخوری به ترامپ خواهد داد
ظریف، در جمع خبرنگاران نیز حاضر شد و در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که به نظر می‌رسد درچند روز آینده رئیس‌جمهور آمریکا سیاست راهبردی خود را درباره ایران و برجام اعلام می‌کند، نظر و موضع ایران در این باره چیست؟ تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران، سیاست خود در منطقه را مستقل از لفاظی های دیگران دنبال می‌کند و البته در موقع مناسب بعد از این‌که ‌آقای ترامپ مطالب خود را مطرح کردند که تقریبا مشخص است چه چیزی خواهد بود، جمهوری اسلامی ایران پاسخی درخور به آن خواهد داد. این دیپلمات عالی رتبه کشورمان خاطر نشان کرد: واقعیت این است که منطقه ما مدت‌هاست از سیاست‌های غلط ایالات متحده رنج می‌برد و استوانه ثبات و مقابله با تروریست و تکفیر، ایران است و ایران سیاست خود را در این چارچوب ادامه می‌دهد و برای بقیه کشورهای دنیا نیز به مرور واقعیت‌های منطقه در حال روشن شدن است.
ناطق نوری : سخنان ترامپ علیه سپاه مورد اعتنای ما نیست
حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر ناطق نوری نیز در حاشیه همایش آیت ا... هاشمی و دفاع مقدس در جمع خبرنگاران در واکنش به اظهارات ترامپ، رئیس جمهور آمریکا مبنی بر این که به زودی سپاه پاسداران را در فهرست سازمان های تروریستی قرار می دهد، گفت : آن ها خیلی چیزهای دیگر هم می خواستند انجام دهند و هیچ غلطی هم نکردند و این هم مسئله جدیدی نیست.وی افزود: آمریکایی ها از زمان بوش این بحث را داشتند و الان هم همان بحث هاست و این مسائل برای ما جدید نیست و مورد اعتنای ما هم نیست.
ولایتی: آمریکایی‌ها به نقش سپاه ایران در منطقه آگاهند
همچنین علی اکبر ولایتی، عضو هیئت نظارت بر اجرای برجام نیز تاکید کرد: سپاه پاسداران بر اساس تعریف قانون، حافظان انقلاب، حدود و ثغور جمهوری اسلامی ایران و قانون اساسی هستند و وظیفه سنگینی را نیز بر عهده دارند و تاکنون خطرهای زیادی را با دفاع هوشمندانه از ایران دفع کرده‌اند. دشمنان ما هم به خصوص آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها می‌دانند نقش سپاه در دفاع از کشور، نظام و حمایت از دوستان ایران در منطقه که به طور عمده حول محور مقاومت هستند، چقدر مهم و حساس است. اگر سپاه نبود، به جای حکومت‌های کنونی این کشورها که برخاسته از رای مردم هستند، عوامل آمریکایی‌ها که همین داعشی‌ها در راس آن قرار دارند در بغداد و دمشق حاکم می‌شدند.

فرا خبر
قانون کاتسا چیست؟
قانون کاتسا، قانون مقابله با دشمنان آمریکا از طریق تحریم است که بر اساس آن، ایران، کره شمالی و روسیه هدف قرار گرفته شده است.این قانون، راهبرد منطقه ای مقابله با تهدیدهای متعارف و غیرمتوازن ایران در خاورمیانه و شمال آفریقا، اعمال تحریم های بیشتر در پاسخ به برنامه موشک های بالستیک ایران، اعمال تحریم های مرتبط با تروریسم دررابطه با سپاه پاسداران، اعمال تحریم های بیشتر راجع به اشخاص مسئول در نقض حقوق بشر، اعمال تحریم های تسلیحاتی، تداوم تاثیر تحریم های مرتبط با حمایت ایران از تروریسم، گزارش درباره هماهنگی تحریم ها میان ایالات متحده و اتحادیه اروپا و گزارش درباره شهروندان آمریکایی بازداشت شده در ایران را شامل می شود.قانون کاتسا، چهارم مرداد سال 96 در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد و ترامپ 11 مرداد ماه آن را امضا کرد . بر اساس این قانون، دولت آمریکا موظف است ظرف 90 روز این تحریم‌ها را علیه ایران اعمال کند.