بیانیه فراکسیون امید درباره رئیس دولت اصلاحات

آرمان: روزگذشته صحن مجلس و راهروهای خانه‌ملت پر بود از موضع‌گیری‌هایی که برخی از نمایندگان در مخالفت با اعمال محدویت برای رئیس دولت اصلاحات انجام می‌دادند. چندی‌پیش دو وکیل رئیس‌جمهور سابق، همچنین محمدرضا تابش، نماینده اردکان در مجلس، از اعمال این محدودیت‌ها خبرداده بودند، اما روز گذشته سخنگوی دستگاه قضا اعلام کرد که محدودیت جدیدی اعمال نشده و محدودیت‌های اخیر ارتباطی با نهادهای قضائی از جمله دادگاه ویژه روحانیت ندارد.
نظر فراکسیون امید
سخنگوی فراکسیون امید درباره مسائل اخیر پیرامون رئیس دولت اصلاحات از بررسی این موضوع در نشست شورای مرکزی این فراکسیون خبر داد. او با اشاره به بررسی برخی مسائل روز در نشست شورای مرکزی فراکسیون امید اعلام کرد: در این نشست همچنین درباره حکم محکومیت برای ۷ چهره اصلاح‌طلب بحث و بررسی شد. پارسایی با اشاره به اظهارنظر نمایندگان حقوقی عضو فراکسیون امید در این رابطه یادآور شد: همکاران حقوقدان در فراکسیون امید درباره ابعاد مختلف موارد مطرح شده در فراکسیون بحث کرده و درباره آن تبادل نظر نمودند.
بیانیه فراکسیون امید


همچنین فراکسیون امید بیانیه‌ای درباره مسائل اخیر صادر کرد که در متن این بیانیه آمده است: «با توجه به اقدامات اخیر اعلام می‌داریم این دستور در تعارض با اصول ۲۰، ۲۳، ۳۶ و ۳۷ قانون اساسی قرار دارد و تمامی مقامات قضائی به استناد اصل ۱۵۶ قانون اساسی موظف به احیای حقوق عامه و گسترش عدل و آزادی‌های مشروع هستند و هرگونه اقدام مغایر با این اهداف، موجب تعقیب کیفری و انتظامی است.
نباید انسجام‌مان بهم بخورد
نایب‌رئیس مجلس نیز برخی رفتارها را باعث بهم‌زدن وحدت اجتماعی دانست و خواستار حل این موضوع از سوی دولت و شورای‌عالی امنیت ملی شد. به‌گزارش ایسنا، مسعود پزشکیان گفت: قابل‌قبول نیست به کسی بگوییم نمی‌توانی در جلسات و مجامع حاضر شوی و از سویی هم بگوییم که ما دموکراسی و آزادی داریم و کشورهای دیگر را نقد کنیم. او در ادامه افزود: شنیدم که آقای رئیس‌جمهور هم به‌صورت کجدارومریز چیزهایی گفتند و نمایندگان هم تذکراتی در این زمینه دادند و ما هم در هیات‌رئیسه مجلس بحث خواهیم کرد. واقعا آدم تعجب می‌کند چرا و با چه تحلیلی این کار را می‌کنند. نایب‌رئیس مجلس ادامه داد: روندی که اکنون وجود دارد و چیزی که باعث بهم‌زدن وحدت اجتماعی می‌شود، به‌نفع نظام و انقلاب و تمامیت کشور نیست. ما باید به‌جای ترس از آمریکا از تفرقه درون بترسیم و به‌جای اینکه بترسیم کسی از بیرون جاسوسی کند، باید از این بترسیم که از درون وحدت و انسجاممان بهم بخورد. اگر ما متحد باشیم، هیچ‌کس هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.
تعارض با قانون اساسی
همچنین پروانه سلحشوری نماینده اصلاح‌طلب مجلس در نطق میان‌دستور خود در جلسه‌علنی دیروز مجلس اظهارکرد: با توجه به تاکیدات مقام‌معظم‌رهبری مبنی بر حفظ وحدت و به‌رسمیت‌شناختن دیدگاه‌های مختلف و ایجاد کرسی‌های آزاداندیشی متاسفانه اقدامات اخیر مبنی بر افزایش محدودیت شرکت و حضور رئیس دولت اصلاحات در مراسم سیاسی، فرهنگی و تبلیغی در تعارض آشکار با اصول 20، 23، 36 و 37 قانون اساسی است و معلوم نیست تا کی قرار است فرصت‌ها به تهدید تبدیل شود و شرایط کشور متلاطم گردد. این نماینده مجلس افزود: احکام صادرشده برای هفت‌نفر که چندنفر از آنان نمایندگان اسبق مجلس هستند، به‌دلیل اظهارنظرات شخصی و ارائه اندیشه سیاسی در تعارض با ایجاد وحدت و همدلی و یکپارچگی اجتماعی است. سلحشوری بیان کرد: متاسفانه صداوسیما مانند سابق سلیقه‌ای عمل می‌کند و چهره‌های این هفت تن را شطرنجی کرده و آنان را جاسوس خوانده است. این اقدام صداوسیما بدون اینکه چنین اتهامی بر آنها وارد شده باشد، صورت گرفته که این عمل نوعی افتراست و براساس قانون مجازات اسلامی قابل پیگرد است.