داغ‌ترین‌ها داغ‌ترین‌ها

نیما افشارنادری
«اسنپ بس» اعلام شد!
بعد از حاشیه‌‌هایی که در هفته اخیر برای اسنپ، در پی آن‌چه تجاوز یک راننده این تاکسی اینترنتی به زنی در بیابان اعلام شد، به وجود آمده، ابتدا راننده‌هایی که سوء‌پیشینه را تحویل نداده بودند از سیستم حذف شدند و حالا خبر رسیده به‌طور کلی، فعلا ثبت‌نام از راننده‌های جدید متوقف شده است. این می‌تواند فرصتی برای سرویس‌های دیگر از جمله کارپینو و تپسی باشد. اسنپ گفته که مراحل جذب راننده را بازنگری می‌کند. تدبیری که لازم بود پیش از این‌ها صورت بگیرد تا با چالش‌های فعلی مواجه نشود. از جمله این تدابیر، احتمالا تایید هویت هر راننده براساس نظر سه ناظر جداگانه خواهد بود. از طرف دیگر، شرکتی مثل الو پیک، از فرصت استفاده کرده و رقابت را به سطح تازه‌ای کشانده است. این شرکت که در زمینه جابجایی بار رقیب اسنپ هست، در تبلیغی در کانال تلگرامش نوشت:«برخی شرکت‌های فعال در حوزه حمل و نقل: ‌شما چرا کنار خیابون وایسادی؟ رانندگی بلدی؟ بیا استخدامت کنیم!».
همه برای تلگرام، تلگرام برای هیچ‌کس


شایعه بسته‌شدن یا نشدن تلگرام لحظه‌به‌لحظه اوج می‌گیرد. پاول دوروف، مدیر تلگرام، در حالی این روزها جشن تولد خود را می‌گیرد که از سوی مقامات ایرانی گستاخ خوانده شده است. ابتدا عده‌ای در شبکه‌های اجتماعی و خبرگزاری‌های فارسی اعلام کردند که جلسه‌ای برای تصمیم‌گیری برگزار می‌شود تا تصمیم نهایی گرفته شود. ازجمله تصمیمات احتمالی، حذف کانال‌های تلگرام به‌صورت کلی و بدون قطع شدن اپلیکیشن عنوان می‌شد، مشابه تصمیمی که برای تماس صوتی در تلگرام گرفته شده بود. اما درنهایت، برگزاری این جلسه به‌طور قطعی تکذیب شد.
تا وقتی که در وا میشه، لحظه «حبس»م می‌رسه!
رضا صادقی و حکم حبس مشترک با دو خواننده دیگر موضوع بعدی بود که بانی آن از نظر حقوقی، اردلان سرافراز، ترانه‌سرای برجسته آثار ماندگار فارسی است ولی ناشی از خواندن ترانه‌هایی بدون اجازه و فروش آن‌ها توسط رضا صادقی، علی‌لهراسبی و سینا سرلک. این سه خواننده، براساس اخباری که در خبرگزاری‌های ایرانی، ازجمله فارس منتشر شد، دو سال حبس گرفته‌اند. البته رضا صادقی آهنگ موردنظر را تنها در کانال تلگرام خود منتشر کرده است. این آهنگ،‌ ترانه مشهور «سوغاتی» بوده است. رضا صادقی می‌گوید که علت محکوم شدن، نه انجام این کار که عدم حضور آن‌ها در دادگاه بوده است. او سرفراز را به‌عنوان یک پیرمرد در ادبیات قبول دارد، اما با افکار او هیچ سنخیتی ندارد. فعلا هم برای پیگیری این موضوع تهران نیست! مشکل سینا سرلک هم خواندن ترانه‌ای از اردلان سرفراز، برای سریال شهرزاد، بدون اجازه است.
خواستگاری آنلاین و احتمالا شوخیِ یک بازیگر
پرستو صالحی، بازیگر، در بخش لایو اینستاگرامش گفته که اگر کسی بخواهد با او ازدواج کند حتما باید قبول کند که با مادر او هم زندگی کند، پس از این ماجرا علی نادری، بازیگر تلویزیون و برنامه دورهمی، اعلام کرد که حاضر است این شرط را بپذیرد! حالا این گفتگوی علنی و با واسطه، خود یکی از مهم‌ترین موضوعات سرگرمی در فضای آخر هفته بود که باعث شد ترند اول چندین ساعت باقی بماند.
رونقِ کسب‌وکار سایت‌های قیمت ارز
هرچقدر کاربران، از پیگیری مشتاقانه اخبار مربوط به امضای ترامپ دست کشیدند، به موضوع دلار و قیمت آن علاقه‌مند شده‌اند. افزایش قیمت دلار علاوه بر صرافی‌های خیابان فردوسی و چهارراه استانبول، سایت‌های فروش ارز و البته فهرست قیمت‌های سایت‌ها را هم از کار انداخت و عدد مقابل قیمت دلار صفر شد. هرچقدر قیمت دلار به بازار شوک وارد کند، از سوی دیگر سایت‌های اعلام نرخ ارز، سود بیشتری می‌برند که ناشی از کنجکاوی لحظه به لحظه کاربران نسبت به قیمت دقیق ارزهای خارجی است.