فرماندار شهرستان بهبهان مدیران را موظف به تمیز کردن شهر کرده است فرمان پاکی

آساره کیانی ـ آشغال‌ها را با بیل از توی جوی درمی‌آورد و در حالی‌‌که آب از آن‌ها چکه می‌کند می‌اندازدشان توی فرغون، آن‌سوتر عده‌ای خم شده‌اند و یک‌سری پلاستیک و قوطی و پوست پفک و بیسکویت و... را هُل می دهند توی مشمبا و البته ممکن است تویشان سرنگ و این‌ها هم پیدا شود. این‌ها رفتگر نیستند؛ بیشترشان، دستکش هم دارند؛ برخی کت و شلوارشان را بیرون نیاورده‌اند و حاج‌آقاهای معممی هم تویشان پیدا می‌شوند. در خیل عکس‌ها خانمی هم هست که دارد نایلون‌های سیاه پرزباله را کیسه می‌کند. اینجا تهران نیست؛ یک عده مدیر، کیسه‌های زباله دستشان گرفته‌اند و دارند آشغال‌ها را جمع می‌کنند تویش می‌اندازند. درست است که این رفتگری‌شان(با سویه‌های حفظ محیط زیست) تاریخ مصرف، دارد و دقیقا به مدت یک هفته در نقاط مختلف شهر از ساعت 8 صبح الی 10 شب ادامه خواهد داشت اما همین آمدن شاید بیارزد به هزار نیامدن و گفتن این‌ جمله که شما(رفتگران) هیچ تفاوتی با دیگران برای من نداشته و نخواهید داشت.
موقع مناظرات انتخابات ریاست‌جمهوری اخیر بود و شهردار تهران یکی از کاندیداها؛ در یکی از مناظرات، پای رفتگرهای شهرداری به میان آمد؛ همان‌ها که شمار بسیار بالایشان مردان افغانستانی هستند با زباله‌روبی شبانه روزی و حقوق‌هایی نه به اندازه کارشان.
بگذریم؛ محمدباقر قالیباف، در آن مناظره توضیح داد که بله؛ املاک نجومی را به رفتگرانم داده‌ام! بلافاصله خیل کنایه‌های آمیخته با طنز در فضای مجازی دست به دست شد؛ کاربران، تصویر ده‌ها رفتگری را نشان دادند در حالی‌که روی سر و کول هم و پشت یک وانت کوچک سواربودند، در ابرهایی که بالای سرشان درست شده بود، می گفتند که کارشان تمام شده و دارند می‌‌‌روند سمت خانه‌های نجومی‌شان!
توضیح‌اش ضرری ندارد که وقتی شهردار وقت در زمان تقسیم ملک و املاک نجومی(بدون اشاره به این‌که چه کسی بُرد و چه کسی خورد یا نخورد) مورد سوال‌ها و اما و اگرهای بسیار قرارگرفت، شاید تنها سوالی که نه به لحاظ طولانی بودن تعداد واژه و کلمات بلکه به دلیل بار معنایی، کفایت می‌کرد؛ همین یک جمله بود: «چرا املاک نجومی در محلاتی مثل هرندی به مدیران عالی‌رتبه شهری، تعلق نگرفت؟»هرندی محله‌ای است در تهران که اگر پای در آن گذاشته باشید، احساس می‌کنید به جزیره‌ای ورود پیداکرده‌اید پر از آسیب، جایی فرای و البته سوای همه محلات پُر یا کم‌آسیب دیگر. شاید در چند روزی که قرار است مدیران ادارات مختلف شهر «بهبهان»، بیایند تمیزکاری کنند، رفتگران هم صدقه سر محیط زیست، چند صباحی استراحتی داشته باشند البته اگر این کار نمایشی نبوده و واقعا تمیز کنند. علی‌الحساب، خبرها که این طور مخابره شده‌اند:«فرماندار بهبهان در اقدامی جالب و ارزنده مدیران ادارات مختلف این شهر را موظف به شرکت در طرح بسیج عمومی پاکسازی شهر بهبهان و نظافت این شهر کرد.»
آقای علی مظفری، فرماندار شهرستان بهبهان در جلسه هماهنگی طرح بسیج عمومی پاکسازی کوی و برزن، گفته «هدف از اجرای این طرح مشارکت عمومی برای حفظ پاکیزگی شهر است» و «در پایان» هم از کلیه دستگاه‌های شهری خواسته همیار و همراه با شهرداری در نظافت و پاکیزگی محیط شهری کوشا باشند.