عارف و هاشمي رئيس و نايب‌رئيس مجمع اميد

شرق: رئيس مجمع اميد تهران بر لزوم هماهنگي مجلس و شوراي شهر براي پيگيري مسائل پايتخت تأکيد کرد. محمدرضا عارف در نشست مجمع عمومي شوراي اميد تهران که روز گذشته در محل کميسيون تلفيق مجلس و با حضور اعضاي مجمع نمايندگان تهران در مجلس و همچنين اعضاي شوراي شهر پايتخت برگزار شد، گفت: «خوشحاليم که شوراي شهر و نمايندگان تهران همسو و هماهنگ و همدل هستند. قطعا اين يک فرصت استثنائي است و بايد به مطالبات توجه کنند. ما برنامه‌هاي مختلفی مانند برجام و برنامه‌هاي راهبردي شوراها را داريم و اميدواريم با فعال‌شدن کميته‌ها و کارگروه‌ها کارها بهتر پيش برود».
رئيس مجمع نمايندگان تهران خاطرنشان کرد: هماهنگي خوبي در کميته راهبردي داشتيم و با توجه به اينکه فصل بودجه است، بايد کاري ويژه در کمتر يک ماه آينده انجام دهيم؛ چراکه اگر نتوانيم در دولت کاري انجام دهيم، در مجلس به مشکل برمي‌خوريم.
عارف با اشاره به لزوم دعوت از رئيس سازمان برنامه و بودجه کشور به مجلس اعلام کرد: «سعي مي‌کنيم با رايزني و مذاکره با آقاي نوبخت و ديگر مسئولان دولت در بحث بودجه به‌خوبي کارها را مديريت کنيم. همچنين اميدواريم با پيگيري مجلس، شوراي شهر، استانداري تهران و همچنين شهرداري تهران و دولت بتوانيم کارها را به‌خوبي پيش ببريم».
در جلسه مجمع اميد تهران اختصاص اعتبار به حمل‌ونقل عمومي پايتخت نيز مطرح شد. محمدعلي وکيلي، نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي، پيگيري قانون اختصاص دو ميليارد دلار از صندوق ذخيره ارزي براي کمک به توسعه حمل‌ونقل عمومي و ريلي شهرها را از موارد مورد پيگيري در مجمع اميد تهران عنوان کرد و گفت که اجرا‌نشدن اين قانون يکي از هفت تخلف‌ اعلامي ديوان محاسبات درباره احمدي‌نژاد بوده است.


او در نشست مجمع عمومي شوراي 51‌نفره اميد تهران که عصر امروز در محل کميسيون تلفيق مجلس برگزار شد، گفت: مجمع عمومي متشکل از 51 نفر است که نمايندگان تهران و اعضاي شوراي شهر پايتخت در آن حضور دارند.
به گزارش ايسنا، در نشست مجمع عمومي شوراي اميد تهران متشکل از نمايندگان تهران در مجلس شوراي اسلامي و همچنين اعضاي شوراي شهر پايتخت که عصر ديروز در محل کميسيون تلفيق شوراي اسلامي برگزار شد، کليات اساسنامه مجمع اميد تهران به تصويب حاضران رسيد. در اين جلسه همچنين محمدرضا عارف با اجماع حاضران به‌عنوان رئيس و محسن هاشمي به‌عنوان نايب‌رئيس مجمع اميد تهران انتخاب شدند. مجمع اميد تهران شامل 30 نماينده مردم تهران در مجلس و 21 عضو شوراي شهر پايتخت به‌علاوه شهردار و استاندارد تهران است.