طنین مرگ بر آمریکا در سراسر ایران

آرمان: مراسم ضد استکباری راهپیمایی ۱۳ آبان با حضور اقشار مختلف مردم به ویژه دانش‌آموزان و جمعی از مسئولان در مقابل سفارت پیشین آمریکا در تهران آغاز شد. در این راهپیمایی اقشار مختلف مردم با فریاد مرگ آمریکا و اسرائیل و محکوم کردن اظهارات و اقدامات خصمانه مقامات آمریکایی علیه کشورمان حضوری حماسی و پرشور را به نمایش گذاشتند. راهپیمایی ضداستکباری ۱۳آبان در هزار شهر و بخش کشور با حضور اقشار مختلف مردم برگزار شد. دانش آموزان در این مراسم پوسترهای بزرگی در دست داشتند که روی آن تصویر کتاب تاریخ و جغرافیا نقش بسته و روی آن عبارت خلیج تا همیشه فارس دیده می‌شد. در مراسم روز گذشته کاریکاتورهای زیادی از ترامپ در دست دانش آموزان قرار داشت که روی بسیاری از آنها بر دهان ترامپ چسب زده شده بود.
ماکت موشک
در مراسم راهپیمایی ۱۳ آبان امسال ماکت موشک بالستیک دوربرد سپاه پاسداران در مقابل لانه جاسوسی آمریکا نصب شد که توجه راهپیمایان را به خود جلب کرده بود. به گزارش ایسنا، راهپیمایان ۱۳ آبان با شعارهای مرگ بر آمریکا واسرائیل پلاکارد شعارهای من سپاهی هستم را در دست داشتند. همچنین مردم با توجه به برگزاری این راهپیمایی در آستانه اربعین حسینی، شعار لبیک یا حسین را سر دادند.
ملت سپاهی


بانوان تهرانی در راهپیمایی 13 آبان، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی که در برابر لانه جاسوسی سابق آمریکا برگزار شد، حمایت خود را از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام داشتند. بانوان تهرانی دست‌نوشته‌هایی در دست داشتند که در آن با هشتگ‌های «من سپاهی هستم» و «ما همه سپاهی هستیم»، حمایت خود را از سپاه پاسداران به‌ویژه با توجه به مواضع اخیر دولتمردان آمریکا اعلام داشتند.
قرائت بیانیه
همچنین در این مراسم نماینده تشکل‌های دانش‌آموزی مراسم ۱۳ آبان در بیانیه‌ای تاکید کرد که در ۳۸ سالی که از اقدام دانشجویان در تسخیر لانه جاسوسی می‌گذرد، سیاست‌های خصمانه آمریکا هیچ تغییری نکرده است. در این بیانیه اعلام شد که آمریکا از هر ابزاری مانند تحریم‌های ظالمانه و غیره برای رسیدن به اهداف استفاده می‌کند و هر جا منافع آمریکا ایجاب کند منافع مردم سایر کشورها را نادیده می‌گیرند.
اعتراض به ترامپ
نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی و دبیر این شورا در جمع پرشور راهپیمایان مراسم 13 آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی در مقابل لانه جاسوسی سابق آمریکا گفت: تا زمانی که ملت ما حسینی و ایرانی بماند و به هویت ملی و اعتقادی خود پایبند و وفادار باشد دشمنان قسم خورده و در راس آن آمریکای جنایتکار دست از این شرارت‌ها و دخالت‌ها بر نخواهند داشت. شمخانی با اشاره به ‌اینکه ملت ایران رکورد مقابله با توطئه‌های آمریکا در ذهن جهانیان، مسلمانان و مستضعفان را به نام خود ثبت کرده است. اظهار داشت: آمریکایی‌ها از اقدام براندازانه نظامی، تضعیف قدرت دفاعی، مخالفت با قدرت و پیشرفت اقتصادی و ایجاد بحران‌های امنیتی، فضاسازی‌های سیاسی و ایجاد تنش با همسایگان برای تضعیف ایران استفاده کرده‌اند اما همه ‌اینها نتیجه‌ای جز قوی‌تر شدن ایران نداشته است.
ادامه دشمنی آمریکا
دریابان علی شمخانی اظهار داشت: به‌رغم 4 دهه دشمنی آمریکا علیه ‌ایران و استفاده از ابزارهای مختلف تهدید و تحریم، به‌دلیل مقاومت جانانه مردم ایران در برابر سیاست‌های خصمانه نظام سلطه، مجموعه دشمنان اعتراف کرده‌اند که ‌ایران از قبل قدرتمندتر شده است. دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: ابزارهای ناکارآمد آمریکا برای مقابله با کشور ما با اراده شکست ناپذیر ملت ایران و رهبری بی‌مثال امام(ره) و مقام معظم رهبری در آوردگاه‌های متعددی چون حمله به طبس، کودتای نوژه، 8 سال دفاع مقدس، پیشرفت‌های شگرف ایران در بخش‌های دفاعی، موشکی، فضایی و صنعت صلح‌آمیز هسته‌ای و اقتدار روزافزون در منطقه و عرصه دیپلماسی فعال بین‌المللی همگی با شکست و هزیمت مواجه شده اما مسیر دشمنی آمریکا با ایران به دلیل ذات کینه توزانه سردمداران آن همچنان ادامه دارد. وی افزود: در حالی که جامعه جهانی بر غیر قابل مذاکره بودن توافق چند جانبه برجام اجماع داشته و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به کرات پایبندی ایران به تعهداتش را تایید نموده، رئیس‌جمهور آمریکا مسیری متفاوت را در پیش گرفته و با بی‌اعتنایی به همه قواعد و توافقات بین‌المللی در مسیر اجرای برجام کارشکنی می‌کند. شمخانی استفاده آمریکا از ابزارهای شکست خورده تهدید و تحریم بر علیه ‌ایران را فاقد تاثیر گذاری بر اراده جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد و اظهار داشت: مسیر حفظ و ارتقای قدرت دفاعی ایران و بالندگی نیروهای مسلح اعم از سپاه و ارتش و بسیج و تداوم ایفای نقش منطقه‌ای فعال در مبارزه با تروریسم و دفاع از ملت مظلوم منطقه غیرقابل تغییر است. شمخانی گفت: قدرت موشکی جمهوری اسلامی ایران برپایه ظرفیت‌های بومی وتجربیات 8 سال دفاع مقدس و در اوج تحریمهای ظالمانه علیه کشور ما ایجاد شده و دانشمندان انقلابی ایران اسلامی نشان داده‌اند که هرگز پشت سد تحریم‌ها متوقف نخواهند شد و آن را به فرصتی برای جهش به سطوح بالاتری از توانمندی و اقتدار تبدیل خواهند کرد. وی حضور گسترده و پرشور مردم مسلمان و انقلابی ایران در مراسم روز ملی مبارزه با استکبار جهانی در سال جاری را پاسخی معنادار به عربده‌های ترامپ عنوان کرد و افزود: به طور قطع با توجه به سیاست‌های غیر معقول آغاز شده از سوی ترامپ در فاصله 13 آبان سال 96 تا 13 آبان سال 97 شاهد افول بیش از پیش جایگاه و نقش آمریکا در منطقه خواهیم بود.
قطعنامه پایانی ۱۳ آبان
در پایان مراسم راهپیمایی ۱۳ آبان قطعنامه پایانی این مراسم قرائت شد که در آن آمده است: ملت قهرمان و بیدار ایران، به‌‌رغم لبخندهای فریبکارانه دشمنان مستکبر، روحیه استکبارستیزی خود را همواره حفظ نموده و با هوشمندی و بصیرت کامل و نفی هرگونه سلطه سیاسی نظامی و اقتصادی بیگانگان، آمریکای جنایتکار را همچنان دشمن شماره یک خود می‌داند.
ادامه صفحه6