عبدالله نوری مطرح کرد: امیدواریم رفع حصر هرچه ‌زودتر محقق شود

وزیر کشور دولت‌های سازندگی و اصلاحات بر ضرورت پیگیری تحقق وعده‌های انتخاباتی رئیس‌جمهور روحانی تاکید کرد. جماران نوشت: حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالله نوری در دیدار با اعضای انجمن فرهنگ و سیاست دانشگاه شیراز در پاسخ به ‌سئوالی درباره موضوع حصر و اهمیت رفع آن، گفت:«ما امیدواریم ‌حصر این عزیزان که از چهره‌های دل‌سوز و محبوب ‌انقلاب، امام و اکثریت مردم بوده و ‌هستند، هرچه زودتر برداشته شود. البته شنیده‌ها حاکی است، ‌تلاش‌هایی در حال ‌انجام است که حصر حتی به صورت تدریجی برداشته شود و امیدواریم رفع کامل حصر هرچه ‌زودتر محقق شود. با توجه به شرایط پیچیده در منطقه و تهدیداتی که به اشکال ‌گوناگون نسبت به کشور عزیزمان وجود دارد، وحدت و همبستگی همه نیروهای ‌سیاسی حول محور منافع ملی و قانون اساسی، بزرگترین قدرت بازدارنده در مقابل ‌تهدیدات است و قطعا رفع حصر و محدودیت‌ها از جناب آقای کروبی، جناب آقای موسوی‌، سرکار خانم رهنورد و جناب آقای خاتمی، موجب تقویت وحدت ملی خواهد بود‌.«
عبدالله نوری در ادامه افزود:«آنچه از پیش از انقلاب و پس از آن، مکرر از سوی حضرت امام مطرح ‌می‌شد، تاکید بر ‌مشروعیت‌بخشی به حکومت از طریق رای مردم بود. البته ما در ‌شرایطی نیستیم که بتوانیم دایره مقام‌های انتصابی را کاهش دهیم و در این شرایط به ‌نظر می‌رسد اینکه بخش‌های انتخابی و خود ‌انتخابات‌ آزادتر و رقابتی‌تر شود، باید مورد ‌تاکید قرار گیرد. عبدالله نوری در پاسخ به سئوال یکی از دانشجویان درباره اینکه آیا شرکت ‌در هر انتخاباتی، ‌رای به تایید همه شرایط موجود و کلیت نظام مستقر تلقی می‌شود یا ‌خیر، گفت:«اینگونه نیست. نه در ایران و ‌نه در هیچ جای دنیا. بیان چنین چیزی درست ‌نیست؛ زیرا شرکت در هر انتخاباتی فقط مشارکت در همان ‌انتخابات، با هدفی است که ‌آن انتخابات برایش برگزار شده و معنای دیگری ندارد.
سایر اخبار این روزنامه
علی مطهری با طرح سوالی ملی وزیر کشور دولت دهم را به چالش کشید از خانواده ستار بهشتی مردم و رهبری عذرخواهی کنید آیا نجفی می‌توانسته به جای صبحانه‌خوردن در سه ماه 470 میلیارد تومان بدهی را صاف کند؟ شفاف‌سازی معاون بیمه خدمات درمانی بیمه سلامت پرداخت حق بیمه در بیمه همگانی و رایگان، اجباری شد گروه‌های تروریستی کماکان مردم منطقه را می‌کشند انفجار در مصر و تداوم بنیادگرایی دینی عبدالله نوری مطرح کرد: امیدواریم رفع حصر هرچه ‌زودتر محقق شود اهمیت ارجاع متاخرین به فروغی ولی‌الله شجاع‌پوریان اصلاح‌طلبان و ضرورت ارائه کارنامه روحانی در تماس تلفنی با بشار اسد: ایران در مبارزه با تروریسم، در کنار مردم و دولت سوریه خواهد ماند روز گذشته اسفندیار رحیم مشایی در کلیپی که آن را در کانال شخصی تلگرامی‌اش منتشر کرد، 48 دقیقه و 35 ثانیه حرف‌های سیاسی غیر متعارف و تهدیدآمیز زد آیا نجفی می‌توانسته به جای صبحانه‌خوردن در سه ماه 470 میلیارد تومان بدهی را صاف کند؟