رونمايي از چهره جدید احمدي‌نژاد


مدتي است محمود احمدي نژاد مصاحبه‌هايي در فضاي مجازي منتشر مي‌کند که همگی هجمه‌هايي عليه خانواده لاريجاني و دستگاه قضا است. تاکنون هيچ واکنشي نسبت به اين اظهارات صورت نگرفته بود تا آنکه بالاخره سکوتها شکست و مسوولان دستگاه قضا به اين اظهارات واکنش نشان دادند.
شناسنامه مشحون مقابله با رهبري
در اين رابطه‌ حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظري دادستان کل کشور در جمع اعضاي بسيج حقوقدانان گفت: با انبوه کاري که در قوه قضاييه وجود دارد و کمبود امکانات، کار امروز دستگاه قضا، يک کار جهادگونه است. بعد هم اينگونه آقايان دستگاه قضا را تخريب مي‌کنند و آقايان آنچنان براي دفاع از حقوق مردم سينه چاک مي‌کنند و بد و بيراه به قوه قضایيه مي‌گويند. چه خبر است؟وي با بيان اينکه نمي‌خواهم دفاع بي جهت از قوه قضاييه بکنم و قطعا آسيب‌ها و مشکلات و ضعف‌هايي داريم، خاطرنشان کرد: اما در مبارزه با افراد فاسد و فساد، در هيچ دستگاهي مثل قوه قضاييه برخورد نمي‌شود. آمار دارم اما فعلا نمي‌دهم.دادستان کل کشور تاکيد کرد: يکي از مشکلات ما همين اطاله دادرسي است اما کمبود اعتبار و کارمند داريم. قاضي بدبخت چکار کند؟ آقاي محترمي‌که ۸ سال مديريت کشور را عهده‌دار بودي و امروز به صورت اپوزوسيون قوه قضاييه درآمدي، اگر انتقاد درستي داريد بفرماييد. اينکه جمعي را دور خود جمع کنيد و بد و بيراه به قوه بگوييد و انواع اهانت‌ها و جسارت‌ها و تهمت‌ها و دروغ را بزنيد، راه اصلاح است.؟منتظري گفت: کسي که ۸ سال مديريت عالي کشور را عهده‌دار بوده است؛ خصوصا در چهار سال دوم مديريتش يک کلکسيوني از قانون‌گريزي و عمل خلاف قانون و عدم ابلاغ قوانين مصوب که بيش از ۴۰ قانون را ابلاغ نکرد و رييس مجلس اعلام کرد، است.وي با بيان اينکه شناسانه اين فرد(احمدي‌نژاد) از مقابله با رهبري مشحون است، گفت: قهر کردن و ۱۱ روز خانه‌نشيني کردن و رها کردن دولت، بوسه بر تابوت يک کافر ملحد زدن، مادر چاوز را در بغل گرفتن و بوسه بر گونه‌هايش گذاشتن و اهانت به مراجع تقليد و دروغ گفتن، جابجايي اعتبارات و بودجه‌ها، چنين آدمي‌با شناسنامه اين چنيني امروز در عرصه مقابله با قوه قضاييه، اهانت‌ها و جسارت‌ها و توهين‌ها عمل مي‌کند. اين دفاع از حقوق مردم است؟منتظري گفت: دلمان مي‌سوزد؛ والله از بابت نصيحت مي‌گويم که اين راهش نيست مگر اينکه اهداف ديگري داشته باشند. آقايان منزوي هستند و مي‌خواهند خود را از انزوا در بياورند.وي با تاکيد بر اينکه سکوت قوه قضاييه به معني عجز از برخورد نيست، گفت: قطعا و مسلما اگر شرايط فراهم شود، قوه قضاييه در برابر اين حرکات که هيچ نفعي براي مردم و ملت ندارد برخورد مي‌کند. ما مي‌خواهيم با تدبير حل شود. ما منتظريم خودشان سرعقل بيايند و بفهمند که اين روش صحيح نيست. اگر سينه خود را باز کنم، آن قدر مطالب درباره اين مسائل دارم که نمي‌توانم بگويم زيرا حربه به دست دشمن مي‌دهيم. شما ببينيد دشمن چگونه از اين حرکات و برنامه‌ها عليه مردم و رهبري و انقلاب استقاده مي‌کند. ما چاقو تيز کنيم و بدهيم دست اين و آن؟
هم‌صدايي عليه قوه قضاييه 
در اين رابطه دادستان تهران از قضات خواست امروز که دستگاه قضايي لبه‌ تيغ حملات عده‌اي قرار گرفته، در مبارزه با مفاسد و در جهت افزايش کارآمدي خود تلاش نمايند و افزود: اگر ورود دستگاه قضايي در سال ۸۸ نبود، جريان فتنه به اقدامات خود ادامه مي‌داد. آن‌ها هم مي‌گفتند حرف شوراي نگهبان را قبول نداريم و دشمنان مي‌خواستند نظام را ساقط کنند منتها عده‌اي به بهانه تقلب در انتخابات به خيابان ريختند؛ در آن سال‌ها دستگاه قضايي به موقع ورود کرد و امروز هم عده‌اي به بهانه‌ برخي پرونده‌ها دستگاه قضايي را زير سؤال مي‌برند تا چنين وانمود ‌سازند که قوه قضاييه از مسير اصلي خارج شده و هم‌صدايي عوامل خارجي و داخلي عليه قوه قضاييه قابل تأمل است. جعفري دولت آبادي گفت: هيچ کس منکر برخي مشکلات و نقيصه‌ها در دستگاه قضايي نيست اما اين که شخصي که خود مدتي مسؤوليت داشته، به خاطر چند متهم، سعي در شکستن اقتدار دستگاه قضايي نمايد، جاي تأمل و تأسف دارد. وي گفت: اخيرا آقايي مدعي شده است که کسي به زندان‌ها سر نمي‌زند اين در حالي است که شما معاونان و قضات دادسرا از شدت فشارها براي اجراي برنامه‌هاي بازديد از زندان و رسيدگي به وضعيت زندانيان از ما گله‌مند شده‌ايد.دادستان تهران با طرح اين سوال که در کدام پرونده قاضي انتقاد را جرم دانسته است افزود: جرم در قانون تعريف شده و تبحر قاضي در حدي هست که ميان انتقاد و جرم تفکيک نمايد. قانون مطبوعات نيز مرز ميان انتقاد و توهين و افترا را با دو شرط مشخص کرده است؛ انتقاد سازنده مشروط به دارا بودن منطق، استدلال و پرهيز از توهين، تحقير و تخريب آزاد است.دادستان تهران در پاسخ به ادعاهاي اين فرد پيرامون فوت ستار بهشتي گفت: در موضوع ستار بهشتي بيشترين توضيحات را دادستاني تهران به مراجع رسمي‌ارايه داد. دادستان تهران در دبيرخانه شوراي امنيت ملي و در مجلس شوراي اسلامي‌حضور يافت و حتي به آقاي نجار وزير وقت کشور واقعيت‌هاي مرتبط با حادثه اعلام شد تا به اشتباه اطلاع‌رساني نشود، و در همين رابطه پرونده قضايي تشکيل شد؛ مأمور متخلف تحت تعقيب قضايي قرار گرفت و با تحمل محکوميت حبس از زندان آزاد شد.جعفري دولت آبادي افزود: از راه‌هاي سلب اعتماد مردمي‌اين است که به مسؤولان نظام نسبت‌هاي خلاف واقع داده شود و طرح موضوع قديمي‌حساب‌هاي قوه قضاييه در اين راستا صورت مي‌گيرد.دادستان تهران سکوت قوه قضاييه در مقابل چنين ادعاهايي را به منزله‌ بدون پاسخ بودن آن‌ها ندانست و اظهار داشت: برخي دوست دارند به هر طريق که شده خود را مطرح نمايند اما امروز که به کيان دستگاه قضايي حمله کرده‌اند، تاکيد مي‌نمايم که دستگاه قضايي در خط مقدم مبارزه با فساد بوده و همواره سعي بر اين داشته‌ايم که از خط انصاف خارج نشويم، اما تسليم فشارهاي وارده از سوي عده‌اي با هدف حمايت از افراد متخلف يا جريان‌هاي فکري انحرافي، فرقه‌گرايي و جناحي‌گري نخواهيم شد. و اگر تصور کرده‌اند که با چنين هجمه‌هايي بر قوه قضاييه، قضات قلم‌ها را زمين مي‌گذارند، اشتباه کرده‌اند.جعفري دولت‌آبادي اين که شخصي ادعا کرده هشتاد ميليون نفر نزديکان وي هستند را نوعي توهم خواند و با اشاره به اين که مردم داوران منصفي هستند، افزود: با اين اقدامات سخيف، مردم به تدريج درمي‌يابند که چه کساني همراه انقلاب و پشتيبان کشورند و چه کساني آب به آسياب دشمن مي‌ريزند.