حضور شبکه‌ای بسیج در دانشگاه‌ها

«حضور شبکه‌ای بسیج در دانشگاه‌ها» پیشنهادی بود که روز گذشته از سوی رئیس سازمان بسیج مستضعفین مطرح شد. در حالی سردار غلامحسین غیب‎پرور روز شنبه ‌این موضوع را مطرح کرد که قبل از آن بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق در نامه‌ای به وزیر ارشاد در اعتراض به اکران «عصبانی نیستم» نوشت: «چنانچه وزارت ارشاد از اکران فیلم مذکور جلوگیری نکند، از جنبش دانشجویی سیلی خواهد خورد!» و پس از آن بود که جمعی از دانشجویان خواستار پایان فعالیت بسیج دانشجویی این دانشگاه به سبب تهدید وزارت ارشاد شدند. البته آنچه سردار غیب‌پرور بیان کرد جدا از اقدام بسیج یک دانشگاه بود و رئیس سازمان بسیج مستضعفین بر موضوعات دیگری تاکید داشت. به نوشته ایسنا؛ او با بیان اینکه در بسیج دانشجویی نیازمند شبکه‌سازی و کار شبکه‌ای هستیم، گفت: هماهنگی بین کلیه دانشگاه‌ها و همکاری نزدیک با بسیج اساتید و بسیج طلاب در بسیج دانشجویی بسیار حائز اهمیت است. بسیج دانشجویی باید به سمت مسائل اجتماعی و خدمت‌رسانی برود و باید عاملی شود که جبهه انقلاب بتواند با زبان امید با مردم صحبت کند.
حماسه ۹ دی
وی افزود: در برابر یک فتنه خباثت‌آلود که از آن سوی مرزها برنامه‌ریزی شده بود، ایستادگی کردیم، اما برخی می‎خواهند حماسه ۹ دی را غبار فرا بگیرد. سردار غلامحسین غیب‎پرور در آیین تکریم و معارفه روسای قدیم و جدید سازمان بسیج دانشجویی کشور اظهار داشت: این فتنه حول یک مساله عادی به نام انتخابات شکل گرفت؛ در حالی که کشور ما بیشترین میزان انتخابات را داشته است. رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به فعالیت سفارتخانه برخی کشورها در ایام فتنه، گفت: بسیار عجیب است که در سفارت انگلستان به روی فتنه‌گران باز می‌شود و در آن ایام سفارت کشورهای اروپایی به محل رفت و آمد فعالان فتنه تبدیل می‌شود. فتنه ٨٨ یک جنگ احزاب چندوجهی و مدرن برای اضمحلال انقلاب اسلامی بود. غیب‌پرور با بیان اینکه برخی اصرار دارند که فتنه ٨٨ را به فریب‌خوردن چند نفر عنصر داخلی خلاصه کنند، گفت: البته که آنها فریب خوردند اما نباید این موضوع را به فریب‌خوردن چند نفر خلاصه کرد. فتنه ٨٨ یک جنگ تمام‌عیار برای به مذبح‌بردن انقلاب اسلامی بود اما دشمنان نتوانستند موفق شوند چراکه جنس مردم این کشور از جنس مردان کربلای چهار بود. رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه توصیه‌ام این است که هرسال ماجرای فتنه ٨٨ را روایتگری مجدد کنیم، خاطرنشان کرد: این انقلاب می‌ماند چون صاحب دارد. البته لازمه آن در میدان ماندن است. در میدان‌بودن، پست و صندلی‌گرفتن نیست. اگر باورمان شود که ما قطعه‌ای در پازل انقلاب اسلامی برای خدمت هستیم، در هر جایی انجام وظیفه خواهیم کرد.
فتنه خطرناک


حجت‌الاسلام محمد حاجی‌صادقی جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه در اجلاسیه اساتید و نخبگان بسیجی حوزه‌های علمیه تهران گفت: خطرناک‌ترین تهاجمی که روحانیت برای مقابله با آن برنامه داشته باشد، دفاع در برابر فتنه است؛ زیرا کار فتنه، بردن روشنایی و خاموشی چراغ بصیرت است تا کار تشخیص را حتی از علما بگیرد، تاریخ اسلام نیز همواره با فتنه روبه‌رو بوده و در برخی اوقات موفق شد تا جایی که مجاهدان راه پیامبر(ص) امام حسین(ع) را به شهادت رساندند. جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه خطرناک‌ترین فتنه تاریخ انقلاب اسلامی را فتنه ۸۸ دانست و گفت: فتنه سال ۸۸ حاصل تجارب چندساله بود. آنها می‌گفتند چرا ما همه کار کردیم اما انقلاب شکست نخورده است؛ در حالی که انقلاب از اسلام بزرگ‌تر نیست و اسلام با فتنه دشمنان به جایی رسید که امام حسین(ع) و امام حسن(ع) را مسلمانان به شهادت رساندند. به نوشته مهر؛ حاجی‌صادقی گفت: نباید بگذاریم فتنه خطرناک سال ۸۸ تبدیل به یک واقعه تاریخی شود و از یادها برود. این فتنه سابقه ۱۰ساله داشت و حاصل سال‌ها فکر و تجربه بود. مک کین در سال ۸۸ در کنگره آمریکا گفته بود ما با جنبش سبز انقلاب اسلامی ایران را از بین می‌بریم.