ایران، شریک شادی پیروان مسیح(ع)



رئیس جمهوری در پیامی به پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان، میلاد خجسته پیامبر رحمت و سعادت حضرت عیسی مسیح(ع) و همچنین آغاز سال 2018 میلادی را به وی و تمامی پیروان آن پیامبر صلح و دوستی تبریک گفت.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، در پیام حسن روحانی آمده است: «با کمال مسرت، میلاد خجسته پیامبر رحمت و سعادت حضرت عیسی مسیح(ع) و همچنین آغاز سال 2018 میلادی را به جناب عالی و تمامی پیروان آن پیامبر صلح و دوستی در سرتاسر جهان تبریک می‌گویم.


امیدوارم در سال جدید و در پرتو آموزه‌های پیامبران الهی و با تأسی به رفتار و منش نیک‌خواهانه آنان، شاهد ریشه‌کن شدن هر گونه پلیدی، زشتی، تبعیض و فقر برای آحاد بشریت باشیم.
در جهان امروز که در تلاطمی از ناهنجاری‌های اخلاقی، بی‌عدالتی و رنج و عذاب به سر می‌برد وظیفه مهم دولتمردان و عالمان و اندیشمندان دینی است که با همیاری و کمک به یکدیگر، جهانی زیبا و مملو از صلح و آرامش و اعتدال و پرهیز از خشونت و افراط را ایجاد نمایند و این میراث ماندگار را برای آیندگان به یادگار بگذارند.
ضمن آرزوی سالی پر از برکت و شادکامی، از خداوند متعال، سلامتی و موفقیت آن جناب و سربلندی و سعادت همگان را مسألت دارم.»
پیام تبریک جهانگیری
همچنین معاون اول رئیس جمهوری در پیامی جداگانه به همتایان خود در کشورهای مسیحی، میلاد فرخنده حضرت عیسی بن مریم(ع)، پیامبر صلح و آزادی و همچنین آغاز سال 2018 میلادی را به دولت‌ها و ملت‌های مسیحی جهان تبریک گفت. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اسحاق جهانگیری در این پیام‌ها وی ابراز امیدواری کرد در سال جدید و در سایه تعالیم روشنی بخش، هدایتگر و انسان ساز پیامبران الهی، شاهد گسترش روز افزون صلح، آرامش، نشاط و موفقیت برای همه پیروان ادیان الهی در سراسر جهان باشیم.
پیام تبریک شهردار و رئیس شورای شهر برای کریسمس
همزمان با فرا رسیدن 25 دسامبر و زادروز حضرت عیسی مسیح که هرساله توسط بسیاری از مسیحیان جهان جشن گرفته می‌شود شهردار و رئیس شورای شهر تهران با صدور پیامی آغاز ایام عید مسیحیان را به هموطنان مسیحی تبریک گفتند.
عید کریسمَس یا نوئل جشنی است در آیین مسیحیت که هرساله به منظور گرامیداشت زادروز مسیح در روز 25 دسامبر برگزار می‌شود. بسیاری از اعضای کلیسای کاتولیک رُم و پیروان آیین پروتستان و نیز بیشتر کلیساهای ارتدوکس، کریسمس را در روز ۲۵ دسامبر جشن گرفته و گروهی دیگر این جشن را در شامگاه ۲۴ دسامبر نیز برگزار می‌کنند. اعضای بیشتر کلیساهای ارتدوکس در سراسر دنیا نیز روز بیست و پنجم دسامبر را به عنوان میلاد مسیح جشن می‌گیرند، اما مسیحیان ارمنی ایران میلاد مسیح را با 10 روز تأخیر یعنی در روز ششم ژانویه جشن می‌گیرند.
مسیحیان ایران به دو شاخه ارامنه و آشوری تقسیم می‌شوند که آشوری‌ها همزمان با پیروان کلیساهای کاتولیک روز 4 دی مصادف با 25 دسامبر را روز میلاد مسیح دانسته و جشن می‌گیرند.
در همین حال محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران نیز روز گذشته جلسه علنی شورای شهر پایتخت را با تبریک میلاد مسیح و بررسی شخصیت بزرگ این پیامبر آغاز کرد.
محمد علی نجفی، شهردار تهران نیز  در شب میلاد مسیح با صدور پیامی اعلام کرد: در شب میلاد پیامبرِ صلح و دوستی، صمیمانه شادباش می‌گویم به همشهریانِ پیرو او.
تهران در طول تاریخ همواره ثابت کرده است میزبانِ خوب برای پیروانِ ادیان الهی بوده است و همزیستی مسالمت‌آمیز پایتخت‌نشینان در طولِ تاریخ زبانزد خاص و عام است.