خدمات دندان پزشکی با هزینه 50 درصد بخش خصوصی در 6 هزار واحد دولتی

وزیر بهداشت گفت: شش هزار یونیت دندان پزشکی در  مراکز شهری و روستایی کشور تا شهریورماه سال 97  فعال می شوند.به گزارش ایرنا، هاشمی در نشست تبیین  سیاست های وزارت بهداشت در حوزه دندان پزشکی  افزود: این مراکز، خدمات دندان پزشکی را با حدود 50  درصد تعرفه بخش خصوصی به مردم ارائه خواهند کرد. هاشمی اضافه کرد: هدف از ایجاد این مراکز حمایت از  اقشار نیازمند و برقراری عدالت در  دسترسی به خدمات دندان پزشکی است. وی گفت: حدود سه هزار یونیت دندان پزشکی نیز از گذشته در روستاها وجود داشت که همه آن ها به طور کامل فعال نبوده اند و با اجرای طرح جدید وزارت بهداشت برای گسترش خدمات دندان پزشکی این مراکز نیز فعال می شوند.
هاشمی گفت: همچنین 80 کلینیک سیار دندان پزشکی در مناطق محروم به صورت رایگان خدمات دندان پزشکی ارائه می کنند و امیدواریم در آینده با حمایت خیران تعداد این کلینیک ها افزایش یابد.
در حوزه خدمات دندان پزشکی نباید بی عدالتی وجود داشته باشد ضمن این که در حوزه پیشگیری نیز باید بیش از گذشته هزینه کنیم.
در هیچ کشوری در دنیا  خدمات درمانی دندان پزشکی به صورت  کامل تحت پوشش بیمه و رایگان نیست.  وی گفت: برای ارائه خدمات درمانی و دندان  پزشکی باید از کار نمایشی پرهیز کنیم چرا  که چنین کارهایی برکت نخواهد داشت. وی افزود: در ایران خدمات دندان پزشکی در تراز کشورهای پیشرفته ارائه می شود و افراد زیادی هر سال برای دریافت این خدمات از خارج به ایران می آیند.


وی گفت : اولویت وزارت بهداشت گسترش خدمات بهداشتی و پیشگیری است و بر این اساس در چهار سال گذشته 40 میلیون خدمات پیشگیرانه دندانی در مدارس انجام شد و با این کار شاخص پوسیدگی و خرابی دندان در ایران از 2.1 به 1.8 کاهش یافت.
وی ادامه داد: اگر خدمات پیشگیرانه دندانی را در کشور جدی بگیریم و با همکاری سفیران سلامت  آموزش به مردم افزایش یابد می توانیم شاخص  خرابی دندان را در ایران به عدد یک برسانیم که  شاخص کشورهای پیشرفته و موفق دنیاست. در این مراسم همچنین رئیس اداره دندان پزشکی وزارت بهداشت گفت: تعرفه خدمات دندان پزشکی برای مراکز نیمه دولتی و مراکز واگذاری وزارت بهداشت برای اولین بار تا پایان امسال تعیین می شود. قاسم صادقی در پاسخ به پرسش ایرنا مبنی بر این که با توجه به تعدد قیمت های خدمات دندان پزشکی آیا وزارت بهداشت برنامه ای برای تعرفه گذاری این خدمات دارد؟ پاسخ داد: بله این برنامه در وزارت بهداشت وجود دارد و قرار است پیشنهاد وزارت بهداشت برای تعرفه های خدمات دندان پزشکی امسال همراه با سایر خدمات درمانی از طرف وزارت بهداشت به شورای عالی بیمه ارسال شود تا در این شورا تصویب شود.