آمادگی بانک ها برای افزایش وام ازدواج به 15 میلیون

دبیرکل کانون بانک‌های خصوصی با بیان این که در صورت تصویب وام ازدواج ۱۵ میلیون تومانی، بانک ها این وام را پرداخت می کنند، گفت: به دلیل کمبود منابع، افراد کمتری این وام را دریافت خواهند کرد و در نهایت صف وام ازدواج طولانی می شود. محمدرضا جمشیدی درباره تصمیم مجلس مبنی بر افزایش وام ازدواج به 15 میلیون تومان، به تسنیم گفت: در صورت تصویب شورای پول و اعتبار و ابلاغ از سوی بانک مرکزی بانک ها حتماً موظف به اجرای این مصوبه هستند. وی با بیان این که در صورت تصویب وام ازدواج 15 میلیون تومانی بانک ها این وام را پرداخت می کنند، افزود: اما مشکل اصلی در کمبود منابع بانک‌هاست؛ در صورتی که وام ازدواج 15 میلیون تومان شود، افراد کمتری این وام را دریافت خواهند کرد و در نهایت صف وام ازدواج طولانی می شود.
دبیرکل کانون بانک های خصوصی گفت: درصدی از وجوه حساب های جاری و پس انداز تمام بانک ها به همراه وجوه سپرده های قرض الحسنه  به وام ازدواج تعلق می گیرد ولی این منابع برای پرداخت وام ازدواج 15 میلیون تومانی کافی نیست مگر این که سپرده های مردم در قرض الحسنه افزایش یابد. به گزارش تسنیم، در نخستین جلسه بررسی بندهای مربوط به کمیسیون اجتماعی از بودجه 97 پیشنهادهای متعددی بررسی شد و یکی از بندهایی که مورد تصویب قرار گرفت افزایش تسهیلات ازدواج جوانان از 10 به 15 میلیون تومان بود.
گزارش خراسان حاکی است، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی هفته گذشته از تصویب افزایش تسهیلات ازدواج جوانان از ۱۰ به ۱۵ میلیون تومان در این کمیسیون خبرداده بود. عباس گودرزی گفت: در نخستین جلسه بررسی بندهای مربوط به کمیسیون اجتماعی از بودجه 97 پیشنهادهای متعددی بررسی شد و یکی از بندهایی که روز گذشته مورد تصویب قرار گرفت افزایش تسهیلات ازدواج جوانان از 10 به 15 میلیون تومان بود. وی افزود: این مصوبه قطعاً در کمیسیون تلفیق به تصویب نهایی خواهد رسید و در صحن مجلس نیز مخالفی نخواهد داشت.