استقبال کامل از صالحی امیری در کمیته ملی المپیک

آرمان- احسان اسقایی: کمیته ملی المپیک ایران سازمانی ورزشی و غیرانتفاعی است که در سال ۱۳۲۵ تاسیس شد و در سال ۱۳۲۶ به عضویت کمیته بین‌المللی المپیک درآمد. این کمیته مسئول فرستادن ورزشکاران به مسابقات المپیک و بازی‌های آسیایی است. رئیس فعلی این کمیته کیومرث هاشمی است و تا چند روز دیگر تکلیف رئیس جدید آن مشخص خواهد شد. در این دوره البته رئیس قبلی ثبت نام نکرد. انتخابات کمیته ملی المپیک کمتر از چند روز دیگر در حالی برگزار می‌شود که با پایان ثبت نام نامزد‌ها و بررسی فضای موجود، تکلیف برخی پست‌ها از همین حالا مشخص است.
صالحی آمد
سیدرضا صالحی امیری شخصیت تاثیرگذار دولت و عضو حلقه نیاوران، شخصی که بسیاری او را تئورسین اعتدالگرایی می‌دانند برای ریاست کمیته ملی المپیک ثبت نام کرد. امیری در گذشته سمت‌های مختلفی از جمله وزرات ارشاد در دولت یازدهم، رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی، سرپرست وزارت ورزش و جوانان داشته است. همچنین در مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری و معاونت پژوهش‌های فرهنگی و اجتماعی مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام فعالیت کرده است. وی اکنون قائم مقام و معاون امور فرهنگی شهرداری تهران است. هر چند شهردار تهران صراحتا تمایل داشت صالحی در شهرداری بماند، اما بالاخره بعد از کش و قوس‌های فراوان او برای ریاست کمیته ملی المپیک ثبت نام کرد. هرچند در هنگام ثبت نام برخی اخبار از احتمال ثبت نام مجدد کیومرث هاشمی، رئیس کنونی این کمیته شنیده می‌شد اما وی با ثبت نام صالحی امیری، ثبت نام نکرد. گفته می‌شد که او یکی از شانس‌های دبیرکلی است اما گویا این شانس را برای خود قائل نبود و نیامد.
برنده قدرتمند


محمود خسروی‌وفا هم با سابقه مدیریت ورزشی برای ریاست کمیته ملی المپیک ثبت نام کرده و عدم انصراف محمود خسروی وفا می‌تواند رقابت را داغ کند. او نیز نزد مجمع کمیته مقبولیت داشته و مدیر ورزشی باتجربه‌ای است. با این حال بسیاری صالحی امیری را امید کمیته ملی المپیک برای ایجاد تحول می‌دانند. صالحی امیری از جمله نزدیک‌ترین افراد به رئیس جمهور است و او می‌توانند از نفوذ خود استفاده کرده و مشکلات کمیته ملی المپیک را بر طرف‌کند.