رییس سازمان نهضت سوادآموزی کشور اعلام کرد؛

ایسنا-رییس سازمان نهضت سوادآموزی کشور تبدیل معلم کارمند به معلم راهبر را از راهکارهای ارائه‌شده در سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش دانست‌.
باقرزاده در نشست سالانه شورای نهضت سوادآموزی که در مشهد برگزار شد، اظهار کرد: در دولت تدبیر و امید پس از هشت سال وقفه، نشست ملی شورای عالی پشتیبانی سوادآموزی تشکیل شد و تاکنون 68 مصوبه آن به تایید هیات دولت رسیده است‌.
وی از رشد میزان بی‌سوادی در کشور بین سال‌های 86 تا 90 خبر داد و تصریح کرد: در این مدت با رشد دو درصدی بی‌سوادی 400 هزار نفر به جمعیت بی‌سوادان کشور افزوده شد‌.
باقرزاده با اشاره به امضای «سند آموزش برای همه» از سوی 176 کشور جهان گفت: بر اساس این سند همه کشورها موظف شدند بین سال‌های 2000 تا 2015 آمار بی‌سوادی را در کشورشان کاهش دهند که خوشبختانه در ایران از سال 1391 تا 1395 با رشد چشمگیر باسوادی مواجه بودیم‌.


رییس سازمان نهضت سوادآموزی با اشاره به سند تحول خاطرنشان کرد: در این سند راهبردهای متعددی برای توسعه باسوادی ارائه شده که از جمله می‌توان به توسعه آموزش دوره پیش‌دبستانی، تاکید بر آموزش‌های پایه، عمق‌بخشی به یادگیری و تبدیل معلم کارمند به معلم راهبر اشاره کرد‌.
باقرزاده انتخاب آموزش‌وپرورش را به عنوان یک اولویت در کشور ضروری دانست و گفت: تحول در آموزش و پرورش به معنی تحول در فرصت‌های یادگیری است و برای تحقق آن باید بدانیم که چه چیزی را چگونه آموزش دهیم، هرچند درسند تحول آنچه را که باید به دانش‌آموزان بیاموزیم آمده است اما در چگونگی آموزش چنان که باید موفق نبودیم.
سایر اخبار این روزنامه