نابودی موشک بالستیک حوثی‌ها در حریم هوایی عربستان

BBC- بار دیگر شورشیان حوثی اقدام به پرتاب موشک به سمت عربستان کردند. سخنگوی حوثی‌ها از شلیک دو موشک خبر داد‌ اما ارتش عربستان گفته یک موشک بالستیک را در هوا ردیابی و نابود کرده است.
سه‌شنبه شب گذشته ائتلاف عربی به رهبری عربستان خبر نابودی یک موشک بالستیک در آسمان عربستان سعودی را منتشر کرد. این موشک شامگاه سه‌شنبه از یمن به سوی منطقه جازان در جنوب عربستان پرتاب شده است.
شورشیان حوثی در شبکه خبری المسیره اعلام کردند که مقصد موشک پرتاب‌شده فرودگاهی در نزدیکی شهر جازان بوده و به هدف اصابت کرده است.
بر‌اساس گزارش المسیره، شورشیان حوثی دیروز نیز دومین موشک بالستیک را به سوی یک پایگاه نظامی در منطقه نجران عربستان شلیک کرده‌اند. مقامات عربستان تاکنون در‌باره موشک دوم گزارشی منتشر نکرده‌اند.
از ماه نوامبر سال گذشته تاکنون شورشیان حوثی چند بار با موشک به عربستان سعودی حمله کرده‌اند. این اقدامات برای عربستان خسارتی به‌بار نیاورده‌‌ اما باعث تنش بیشتر میان شیعیان حوثی و ریاض شده‌ و به بحرانی‌تر شدن وضعیت شهروندان یمن انجامید‌ه‌ است.
سایر اخبار این روزنامه
در توسعه اقتصاد فضای مجازی از جهان عقب نمانیم افزایش هرگونه عوارض در سال آینده ممنوع شد ارزهای دیجیتال همچنان غیر قابل اعتماد؛ تغییرات مدیریتی در سازمان بورس ناکارآمدی طرح‌های اشتغالزایی دولت ادامه دارد؛ انتقاد وزارت ارشاد از بانک مرکزی در پی عدم تخصیص ارز به کاغذ بالکی بیانیه ۱۵۳ نماینده مجلس در مورد تاخیر 4 ماهه دولت؛ سقط جنین در ایران؛ همچنان در پیچ‌وخم پزشکی و فقهی؛ وزارت امور تنهایی ! نقدینگی باز هم رکورد زد راهکار اصناف برای حمایت از تولید و بهبود صادرات؛ ازسرگیری فعالیت غول نفتی آمریکایی در شمال عراق گلایه بازماندگان پلاسکو از بی توجهی ها تهدید به اقدام نظامی حسنی به مکتب نمی‌رفت...! «گروه بین‌المللی بحران» با تاکید بر کارایی برجام: نابودی موشک بالستیک حوثی‌ها در حریم هوایی عربستان روسیه خواهان مذاکرات فوری دولت افغانستان و طالبان شد پارلمان اروپا صادرات فناوری سایبری را کنترل می‌کند بمب ساعتی اقتصاد کشور