مصاحبه و خبر

اختلاف کی‌روش و قلعه‌نویی به ضرر رشید تمام می‌شود؟
مظاهری: گفتند به تمرین تیم ملی نرویم




ذوب آهن چهارمین برد متوالی خود را به دست آورد تا به کسب سهمیه آسیا امیدوار شود.  رشید مظاهری دروازه‌بان ملی‌پوش ذوب‌آهن در مورد پیروزی دو بر یک تیمش برابر صنعت نفت آبادان در هفته بیستم لیگ برتر می‌گوید: «خدا را شکر می‌کنم که این بازی را بردیم چون لیاقت این برد را داشتیم. دیدید که توپ‌های کمی روی دروازه من آمد و مدافعان ذوب‌آهن کاری کردند کارستان. البته روی موقعیتی گل خوردیم که ۳۰ درصد امکان گل شدن آن وجود داشت و بدشانسی آوردیم. وحید محمدزاده ۸۹ دقیقه آماده بازی کرد و به نظر من جزو 2 یا 3 مدافع خوب فوتبال ایران است و خوشحالم که او و نژادمهدی در خط دفاع ذوب‌آهن بازی‌ می‌کنند. با مدیریت کردن این بازی پیروز شدیم و این برد را به مجموعه ذوب‌آهن تبریک می‌گویم.»  دروازه‌بان ذوب‌آهن در مورد تمرین‌های بازیابی تیم ملی هم صحبت می‌کند؛ تمرین‌هایی که به نظر می‌رسد او از حضور در آن محروم شده است: «صحبت‌هایی انجام شده و آقای خراطی از طرف فدراسیون فوتبال به من پیام داده‌ است که این هفته به تمرین بازیابی تیم ملی نروم اما به نظر من این تمرین‌ها خیلی به ما کمک می‌کند. با اینکه تابع دستور هستم اما تمرین ریکاوری تیم ملی خاص است و به بازیکنان کمک کرده است و لازم است در این تمرین حضور داشته باشیم. البته اگر آقای قلعه‌نویی و کادرفنی تیم ملی صلاح دانسته‌اند که این هفته در تمرین ریکاوری نباشیم، حتماً درست می‌گویند.»




ادامه تمرین‌های تیم ملی در پک


روز نخست سومین مرحله از تمرین‌های ریکاوری بدنی و ذهنی بازیکنان تیم ملی انجام شد. در ادامه تمرین‌های ریکاوری بدنی و ذهنی تیم ملی، دیروز بازیکنان مدنظر کادر فنی پس از انجام نخستین روز هفته بیستم لیگ برتر در این تمرین حاضر شدند. محمدرضا خانزاده صبح جمعه و سیدجلال حسینی، وحید امیری، علیرضا بیرانوند، محمد انصاری و مهدی ترابی از ساعت 14:30 با حضور در ساختمان «پک» تمرین‌های ریکاوری ذهنی و بدنی خود را زیر نظر کادر فنی برگزار کردند. کادر فنی در تمرین امروز تلاش کرد هر‌ چه بیشتر بازیکنان حاضر در این تمرین را به لحاظ بدنی و ذهنی آماده حضور در جام‌جهانی کند. کمال کامیابی‌نیا و اکبر ایمانی هم صبح دیروز با حضور در ساختمان پک، برنامه‌های مخصوص خود را انجام دادند.




نامه عجیب استاندار اصفهان
به مدیرعامل فولاد مبارکه


شکست سپاهان در مقابل سپیدرود یک گام دیگر سپاهان را به منطقه سقوط نزدیک کرد و همین سبب شده تا محسن مهرعلیزاده استاندار اصفهان در اقدامی عجیب و حیرت‌انگیز درخواست کند تا کادر مدیریتی و فنی سپاهان برکنار شوند! او در نامه‌اش از دکتر سبحانی خواسته نسبت به بازنگری در مدیریت این باشگاه اقدام و نتیجه را به او اعلام کنند!  مهرعلیزاده که سابقا ریاست سازمان تربیت‌بدنی را هم بر عهده داشته، در جایگاه یک چهره سیاسی و حتی اجتماعی، این بار مستقیما به حوزه ورزش ورود کرده؛ جایی که در شرح وظایف او قرار ندارد.  اینکه یک استاندار به خودش این اجازه را بدهد که مدیریت کارخانه فولاد مبارکه را تحت فشار بگذارد تا اقدام به برکناری اعضای باشگاه کند و بخواهد که نتیجه بررسی‌ها را به او اعلام کنند، خیلی عجیب است و در تاریخ فوتبال ایران نمونه مشابهی ندارد.  آیا در شرح وظایف یک استاندار چنین دخالت‌هایی تعریف شده؟ استاندار در ایران بیشتر یک سمت سیاسی و اجتماعی است و فردی با این سمت مجوزی برای چنین درخواست‌هایی ندارد. البته در خط اول نامه فوق اشتباه عجیبی دیده می‌شود. جایی که نوشته شده: «به دنبال ظهور ضعیف تیم سپاهان‌...» و قطعا منظور استاندار اصفهان «حضور ضعیف» بوده است!‌ البته به نظر می‌رسد هدف اصلی از تغییرات در مدیریت باشگاه، برکناری سرمربی یعنی زلاتکو کرانچار است که او هم خودش گفته بعید می‌داند با این شکست اخراج شود!‌ عجیب اینکه او یک بار هم بعد از شهرآورد اصفهان به مدیر‌عامل شرکت مبارکه نامه نوشته و خواستار برکناری مدیران باشگاه شده و حالا برای بار دوم درخواست کرده که سرمربی باشگاه برکنار شود!