تظاهرات گسترده در نیجریه برای آزادی شیخ زکزاکی

مردم نیجریه در اعتراض به ادامه بازداشت شیخ زکزاکی رهبر معنوی شیعیان این کشور تظاهرات کردند.
آبوجا پایتخت نیجریه شاهد تظاهراتی گسترده مردمی برای آزادی عالم سرشناس این کشور شیخ زکزاکی بود، مردم در این تظاهرات با تاکید بر غیرقانونی بودن حبس شیخ زکزاکی از حکومت نیجریه خواستار آزادی هر چه سریعتر او شدند.
به گزارش العالم، این تظاهرات در چارچوب کمپین نهادهای مدنی و حقوقی با عنوان "انتظار تا پایان" در حمایت از شیخ زکزاکی برگزار شد.
ارتش نیجریه سال 2015(94ش) به تجمعات حامیان شیخ زکزاکی در شهر زاریا حمله کرد که به گفته طرفداران او به کشته شدن نزدیک به 1000 تن از جمله چند عضو خانواده وی منجر شد.


سهیلا زکزاکی فرزند پنجم عالم مبارز نیجریه‌ای در مصاحبه با شبکه العالم گفت: در روز دوم یعنی 13 ژانویه نظامیان نیجریه‌ای خانه پدرم را آتش زدند و بر اثر آن برخی از اعضای خانواده درحالی که زنده بودند در آتش سوختند.
وف افزود: روز بعد وقتی نظامیان وارد خانه ما شدند و ما را در داخل خانه دیدند اقدام به تیراندازی بدون هدف و کورکورانه کردند و بر اثر آن دو تن از برادرانم در دم شهید شدند. مادرم هدف اصابت دو گلوله قرار گرفت و پدرم نیز وضع مشابهی داشت و از ناحیه بازوی چپ زخمی شد. دو برادر دیگرم نیز وقتی وارد خیابان شدند شهید شدند، یکی از آنان از ناحیه پشت سر هدف گلوله قرار گرفت. حقیقتا زنده ماندن پدرم از آن حادثه نسل کشی در نوع خود یک معجزه بود.
سایر اخبار این روزنامه
سیف: نرخ ارز در ماه‌های بهمن و اسفند کاهش می‌یابد زنگنه: پول محموله نفتکش سانچی دریافت می‌شود مردم مقدونیه پرچم ناتو را به آتش کشیدند تظاهرات گسترده در نیجریه برای آزادی شیخ زکزاکی در جشن بیست و پنجمین سالروز افتتاح شرکت فولاد مبارکه اصفهان مطرح شد: برنامه ریزی و حفظ زنجیره تولید، رمز موفقیت ملی وجهانی فولاد مبارکه سخنی با بزرگان روحانیت دکتر روحانی درگذشت مادر شهیدان زینلی را تسلیت گفت بزرگترین مسابقه قرآنی کشور اسفند ماه برگزار می‌شود وزیر ارشاد: تئاتر توانایی بانشاط کردن جامعه را دارد سخنگوی سازمان انتقال خون: یک نفر از هر سه نفر در طول زندگی نیاز به تزریق خون پیدا می‌کند دعوای دینی یا دنیوی؟ دیده بان حقوق بشر: کارنامه حقوق بشری ترامپ فاجعه بار است آژیر قرمز در 96 سد کشور به صدا درآمد سیدحسن نصرالله: شکست طرح آمریکا و داعش در منطقه با جانفشانی‌ها میسر شد درنامه اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین به رهبر معظم انقلاب مطرح شد: ملت فلسطین مواضع ثابت و ارزشمند ایران در مسئله قدس را می‌ستاید در نشستی با عنوان «منع گسترش سلاح‌های کشتار جمعی» حمایت مجدد از برجام در نشست شورای امنیت سازمان ملل در نشستی با عنوان «منع گسترش سلاح‌های کشتار جمعی» حمایت مجدد از برجام در نشست شورای امنیت سازمان ملل در نشستی با عنوان «منع گسترش سلاح‌های کشتار جمعی» حمایت مجدد از برجام در نشست شورای امنیت سازمان ملل در نشستی با عنوان «منع گسترش سلاح‌های کشتار جمعی» حمایت مجدد از برجام در نشست شورای امنیت سازمان ملل در نشستی با عنوان «منع گسترش سلاح‌های کشتار جمعی» حمایت مجدد از برجام در نشست شورای امنیت سازمان ملل در نشستی با عنوان «منع گسترش سلاح‌های کشتار جمعی» حمایت مجدد از برجام در نشست شورای امنیت سازمان ملل