العبادی: اربیل با تحویل کامل نفت‌ به بغداد موافقت کرده است

نخست‌وزیر عراق اعلام کرد که اقلیم کردستان با تحویل کامل نفت به دولت فدرال موافقت کرده است.
به گزارش«ایسنا»، به نقل از روسیا الیوم، حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق در سخنانی در کنفرانس اقتصادی داووس گفت: دولت اقلیم کردستان با تحویل تمامی ذخایر نفتی به دولت فدرال موافقت کرده است.
وی همچنین گفت: بازسازی عراق ممکن است بیش از صد میلیارد دلار هزینه داشته باشد و این امر می‌طلبد که حمایت‌ها از بغداد به دلیل کاهش تولید نفت ادامه یابد.
وی افزود: تنها راه برای انجام بازسازی‌های عراق جذب سرمایه‌های خارجی است.


بغداد در قبال قراردادهای نفتی اربیل تعهدی ندارد
«مهدی العلاق» دبیر هیات دولت عراق گفت: بغداد در قبال قراردادهایی که اقلیم کردستان عراق با شرکت روسنفت روسیه بسته است هیچ تعهدی ندارد.
به گزارش «ایرنا»، رسانه‌های عراقی به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک از قول العلاق نوشتند که دولت بغداد هیچ گونه تعهدی در قبال الزامات ناشی از قراردادهایی که شرکت روسنفت با تشکیلات محلی در اربیل بسته است ندارد.
این مسوول عراقی تاکید کرده است که شرکت مذکور با این کار (عقد قرارداد با اربیل بدون کسب نظر دولت مرکزی در بغداد) پیش از آن که برای دیگران مشکل ساز شود خودش را به دردسر انداخته است.
وی بر ضرورت حل مشکلات مربوط به حوزه نفت در کردستان عراق در چارچوب صحیح و قانونی آن تاکید کرد.
شرکت روسنفت از شرکت‌های بزرگ نفتی بهمن ماه سال گذشته از امضای قرارداد با تشکیلات محلی کردستان عراق برای خرید نفت خام خبر داد. شرکت‌های خارجی دیگری نیز طی هفت سال گذشته با همین شیوه و بدون دخالت دادن بغداد، قراردادهایی را با اربیل امضا کردند که هم اکنون میلیاردها دلار طلب کار هستند و تشکیلات محلی بدلیل بحران اقتصادی از پرداخت آن ناتوان است.
سایر اخبار این روزنامه
آغاز پیش فروش سکه از 15 بهمن‌ماه رهبر انقلاب در دیدار خانواده شهید ییلاقی مطرح کردند: نسل سوم، امیدبخش‌تر از نسل اول است در صورتی که بتواند ایمانش را حفظ کند افشای طرح آمریکا درباره تجزیه سوریه و تحت قیمومیت قرار گرفتن آن قطر: عربستان منطقه را ناامن کرده است در دیدار وزیر نیرو مطرح شد: تاکید مراجع بر ضرورت فرهنگ سازی در زمینه مدیریت مصرف انرژی بررسی لایحه بودجه سال 97 کل کشور از این هفته در مجلس آغاز می‌شود خانه تکانی آقای رئیس جمهور تجمع در لندن در اعتراض به سفر قریب الوقوع محمدبن‌سلمان بزرگترین واحد تولید آهن اسفنجی دنیا هفته جاری در نی‌ریز افتتاح می‌شود ترامپ خطاب به فلسطینیان: با اسرائیل مذاکره کنید وگرنه کمک مالی قطع می‌شود! العبادی: اربیل با تحویل کامل نفت‌ به بغداد موافقت کرده است نگرانی آمریکا نسبت به روند انتخابات ریاست جمهوری در مصر دبیر کل ناتو: دخالت روسیه در انتخابات کشورهای خارجی را جدی می‌گیریم دادگاه برزیل پاسپورت "لولا داسیلوا" را گرفت آغاز مذاکرات "ائتلاف بزرگ" در آلمان