آغاز مذاکرات "ائتلاف بزرگ" در آلمان

در حالیکه چهار ماه از برگزاری انتخابات در ماه سپتامبر گذشته می‌گذرد، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان مذاکرات "ائتلاف بزرگ" را با شرکای خود آغاز کرد.
به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان و رهبر حزب اتحاد دموکرات مسیحی به همراه هورست سیهوفر، رهبر متحد بایرنی مرکل و مارتین شولتس، رهبر حزب سوسیال دموکرات آلمان مذاکرات ائتلاف بزرگ را آغاز کردند.
این مذاکرات برای مرکل بهترین امیدواری برای تضمین چهارمین دوره صدراعظمی‌اش است. بیشتر کارشناسان براین باورند که آنها می‌توانند به یک توافق دست یابند.
کنگره حزب سوسیال دموکرات آلمان عصر یکشنبه با اکثریتی 56 درصدی به از سرگیری مذاکرات "ائتلاف بزرگ" با بلوک محافظه‌کار آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان طبق توافق اوایل ماه رای داد. مارتین شولتس، دبیرکل حزب سوسیال دموکرات آلمان در سخنرانی یک ساعته خود کوشید تا اعضای حزب را برای تقبل مسئولیت ائتلاف و همراهی با آنگلا مرکل در تشکیل دولت متقاعد کند. او گفت راهی دشوار در پیش است.


فاصله زیاد موافقان و مخالفان در حزب سوسیال دموکرات بیش از پیش‌بینی تحلیلگران بود و احتمالا به رهبران این حزب جرات بیشتری می‌بخشد تا سخت‌تر در مذاکرات کوشش کنند. مرکل که قصد دارد برای چهارمین بار صدراعظم شود، از این حزب می‌خواهد تا مجددا ائتلاف بزرگ را که از سال 2013 بر دژ اقتصادی اروپا حکمرانی می‌کرد، احیا کنند.
انتظار می‌رود مذاکرات پیش از هشتم فوریه به نتیجه برسد.
سایر اخبار این روزنامه
آغاز پیش فروش سکه از 15 بهمن‌ماه رهبر انقلاب در دیدار خانواده شهید ییلاقی مطرح کردند: نسل سوم، امیدبخش‌تر از نسل اول است در صورتی که بتواند ایمانش را حفظ کند افشای طرح آمریکا درباره تجزیه سوریه و تحت قیمومیت قرار گرفتن آن قطر: عربستان منطقه را ناامن کرده است در دیدار وزیر نیرو مطرح شد: تاکید مراجع بر ضرورت فرهنگ سازی در زمینه مدیریت مصرف انرژی بررسی لایحه بودجه سال 97 کل کشور از این هفته در مجلس آغاز می‌شود خانه تکانی آقای رئیس جمهور تجمع در لندن در اعتراض به سفر قریب الوقوع محمدبن‌سلمان بزرگترین واحد تولید آهن اسفنجی دنیا هفته جاری در نی‌ریز افتتاح می‌شود ترامپ خطاب به فلسطینیان: با اسرائیل مذاکره کنید وگرنه کمک مالی قطع می‌شود! العبادی: اربیل با تحویل کامل نفت‌ به بغداد موافقت کرده است نگرانی آمریکا نسبت به روند انتخابات ریاست جمهوری در مصر دبیر کل ناتو: دخالت روسیه در انتخابات کشورهای خارجی را جدی می‌گیریم دادگاه برزیل پاسپورت "لولا داسیلوا" را گرفت آغاز مذاکرات "ائتلاف بزرگ" در آلمان