فريدون براي بار شانزدهم در زندان پذيرايي مي‌شود

به گزارش خبرنگار ما، سريال شكايت‌هاي تازه عليه فريدون از عصر روز 20 فروردين‌ماه امسال دوباره به جريان افتاد. شاكي كه زني 65 ساله و ساكن خيابان حبيب‌اللهي بود با مركز فوريت‌هاي پليس‌110 تماس گرفت و گزارش سرقت را اعلام كرد. لحظاتي بعد هم تيمي از مأموران كلانتري 118‌ستارخانه در خانه اين زن حاضر شده و از او تحقيق كردند. او گفت: ساعت‌15در خانه‌مشغول استراحت بودم كه زنگ در را زدند. آيفون را كه برداشتم مردي كه لباس سفيد به تن داشت خودش را مأمور بانك معرفي كرد و مدعي شد كه من در قرعه‌كشي برنده چند ميليون تومان پول شده‌ام و خواست كه براي انجام كارهاي اداري اوراق شناسايي‌ام را به او بدهم. من هم در خانه را باز كردم و او وارد شد. براي برداشتن اوراق شناسايي به سراغ كمد ديواري در يكي از اتاق‌ها رفتم. همان لحظه آن مرد وارد اتاق شد. خواستم كه بيرون منتظر بماند اما توجه نكرد. او حمله كرد و با تهديد تمام پول و طلايي كه داخل كمد داشتم را سرقت كرده و فرار كرد. 
بعد از مطرح شدن شكايت، پرونده به دستور بازپرس شعبه چهاردهم دادسراي ناحيه‌2 تهران، براي بررسي تخصصي در اختيار پايگاه دوم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت.  بررسي‌هاي ميداني پليس در اين باره جريان داشت تا اينكه شكايت‌هاي مشابهي از كلانتري‌هاي ديگر شهر به كارآگاهان گزارش شد. مشخصاتي كه شاكيان از متهم در اختيار پليس گذاشته بودند نشان داد كه همه سرقت‌ها از سوي يك‌نفر در حال رقم خوردن است. متهم با معرفي خودش به عنوان مأمور بانك يا بيمه با ادعاي پرداخت مستمري يا برنده شدن در بانك زنان و مردان سالخورده را فريب داده و از آنها سرقت مي‌كرد و سوار بر يك موتور ويو آبي رنگ فرار مي‌كرد.  در حالي كه هر روز به تعداد شاكيان اضافه مي‌شد كارآگاهان با مراجعه به بانك اطلاعات مجرمان سابقه‌دار موفق شدند متهم را كه مردي 50‌ساله به نام فريدون.‌ن بود، شناسايي كنند. بررسي سوابق فريدون نشان داد كه او قبلاً 15‌بار به اتهام جرائم مختلف مثل سرقت از منازل، قاپ‌زني، كلاهبرداري و سرقت تحت عنوان مأمور بانك و بيمه بازداشت شده و به زندان افتاده بود. همزمان با شناسايي متهم معلوم شد كه پرونده‌هاي مشابهي در شعبه پنجم بازپرسي دادسراي ناحيه‌سه تهران تشكيل شده است.
 بنابراين ادامه تحقيقات به پايگاه سوم پليس آگاهي تهران سپرده شد. يكي از شاكيان گفت: خانه ما حوالي خيابان قلهك است. ساعتي قبل پدرم 4ميليون تومان از بانك پول گرفت و وارد خانه شد. همان لحظه زنگ خانه را زدند. وقتي من و پدرم مقابل در رفتيم مردي خودش را نماينده اتحاديه فرش فروشان معرفي كرد و گفت براي پرداخت حقوق بازنشستگي پدرم آمده است. او از پدرم درخواست اوراق شناسايي كرد. من براي آوردن اوراق شناسايي پدرم به طبقه دوم خانه‌مان رفتم. در همان فرصت آن مرد، پدرم را فريب داده و از او خواسته بود پول‌هايي كه از بانك گرفته بود را به او نشان دهد. پدرم هم فريب خورده بود. آن مرد هم 4 ميليون تومان پول را قاپ زده و با موتورش فرار كرده بود. 
در شاخه ديگري از تحقيقات كارآگاهان موفق شدند مخفيگاه فريدون را در ميدان شكوفه شناسايي و ساعت 22 شامگاه 27 دي‌ماه او را بازداشت كنند. او وقتي مورد تحقيق قرار گرفت چاره‌اي جز اعتراف نداشت. فريدون گفت كه مقداري از پول و طلاهاي سرقتي را داخل يك پژو 206 كه داخل يك پاركينگ عمومي پارك شده پنهان كرده است. با اطلاعاتي كه متهم در اختيار پليس گذاشت خودروي 206 توقيف و حدود يك‌ميليارد تومان پول و طلاهاي سرقت شده از داخل آن كشف شد.  سرهنگ كارآگاه محمد نادربيگي، رئيس پايگاه سوم پليس آگاهي تهران بزرگ گفت: با توجه به گستردگي جغرافيايي جرائم ارتكابي متهم در شهر تهران، پرونده‌هاي متعددي در دادسرهاي مختلف تهران از جمله در دادسراي ناحيه‌3 در حال رسيدگي است. وي ادامه داد: با توجه به سوابق متعدد متهم در ارتكاب جرائم دستور انتشار تصوير بدون پوشش او از سوي قاضي صادر شده است و مالباختگان مي‌توانند براي طرح شكايت به پايگاه سوم پليس آگاهي تهران بزرگ در سهروردي شمالي‌- خيابان خرمشهر‌– ميدان نيلوفر مراجعه كنند.