عشق درمقیاس جهانی!

کشورهای مختلف جهان نگاه های متفاوتی به ازدواج، عشق و رابطه های عاطفی دارند. حتما برایتان جالب است بدانید زن و شوهرهای کشورهای مختلف جهان با چه ویژگی های رفتاری در دنیا شناخته می شوند. در ادامه، عادات و سنت های مردم کشورهای مختلف در رابطه های عاطفی شان را برایتان آورده ایم.
 
 
 


 
 
 
 
 
 
خانواده هایی مستحکم!   هر فردی در ژاپن خودش را جزئی از جامعه می داند. به همین دلیل سعی می کند به نقش ها، وظایف و انتظاراتی که جامعه از او دارد، به خوبی عمل کند. ژاپنی ها روابط عاطفی خود را با هدف تشکیل خانواده آغاز می کنند، در حالی که این موضوع برای مردم بعضی کشورهای دیگر دنیا اهمیت زیادی ندارد. زمانی که مردم ژاپن با شریک زندگی شان به مشکلی بر می خورند، به جای این که به خودشان اعتماد کنند، از خانواده خود کمک می گیرند و در واقع از تجربیات آن ها استفاده می کنند. زمانی که صحبت از نصیحت های پدر و مادر می شود، به جای این که حرف های آن ها را پشت گوش بیندازند، به آن ها گوش جان می سپارند زیرا معتقدند آن ها زندگی را به گونه ای می بینند که ما قادر نیستیم. بنابراین خانواده برای ژاپنی ها نسبت به هر چیزی اولویت دارد، به همین دلیل سعی می کنند روابط خود را نیز از همان ابتدا مستحکم آغاز کنند.       دنبال بهانه برای تفریحات خانوادگی! زوج های آمریکایی از گفتن «دوستت دارم» به یکدیگر شرم و هراسی ندارند اما این رفتار برای تمام مردم جهان یکسان نیست. به عنوان مثال مردم ونزوئلا از گفتن زیاد این جمله، به عنوان مثال چند بار در روز خودداری می کنند زیرا اعتقاد دارند از ارزش آن کم می شود و تاثیر خودش را از دست می دهد. جالب است بدانید در کشور فرانسه تنها 47 درصد از زنان خیانت را غیر قابل پذیرش می دانند این در حالی است که در آمریکا آین آمار به 84 درصد می رسد که نشان می دهد خانواده از اهمیت بیشتری در آمریکا نسبت به فرانسه برخوردار است. خانواده های آمریکایی در تعطیلات و زمان هایی که فرصت دارند تا همه دور هم جمع شوند، تفریح را با هیچ چیزی عوض نمی کنند.  
 
به یکدیگر بدبین هستند اما... زوج های آلمانی در روابط شان به یکدیگر خوش بین نیستند اما این بدین معنی نیست که زن و شوهرهای آلمانی، روابط خوبی با یکدیگر ندارند. آلمانی ها از مواجه شدن با مشکلات زندگی مشترک هراسی ندارند و سعی می کنند هر چیزی را چه مثبت و چه منفی، درک کنند. مواجه شدن با نکات منفی رابطه، بی شک آزار دهنده است اما آزار دهنده تر از آن، این است که از برخورد با آن ها و حل کردن شان هراس داشته باشیم. زندگی همیشه بر وفق مراد ما پیش نمی رود، به همین دلیل است که آلمانی ها در عین بدبین بودن، زندگی های تقریبا موفقی دارند.               عشق از بین رفتنی است! اگرچه هندی ها تا حد زیادی خودشان را با فرهنگ غرب وفق داده اند اما هنوز هم در برخی شرایط به سنت های خود پایبندند. بسیاری از دختر و پسرهای هندی معتقدند هر رابطه ای باید با عشق آغاز شود اما هندی ها اعتقاد دارند که عشق در طول رابطه به وجود می آید. ازدواج برای آن ها یک هدف است، حتی اگر قبل از آن، عشق و عاشقی در کار نباشد. در واقع آن چه دو فرد را به یکدیگر پیوند می دهد نه عشق، بلکه فرهنگ خانوادگی، شرایط مالی و طرز فکر و اعتقادات مشابه است. این طرز فکر هندی ها از این اعتقادشان سرچشمه می گیرد که «عشق از بین رفتنی است!» . آن ها بر این باورند که در ابتدای ازدواج، همه چیز هیجان انگیز و زیباست اما هرچه زمان بیشتر می گذرد، از حرارت عشق نیز کاسته می شود. هندی ها در این شرایط، به جای این که از یکدیگر دلسرد شوند، معتقدند ازدواج نوعی همراهی و سازگاری است. عشق و عاشقی یک روز می آید و روز دیگر می رود اما همراه بودن با شریک زندگی مهم ترین عامل در دوام هر رابطه ای است که اگر بتوان آن را حفظ کرد، آن رابطه موفق و بادوام خواهد بود.  
خانواده هایی مردسالار! در برزیل دو نوع ازدواج مدرن و مذهبی وجود دارد. تعداد ازدواج ها در مناطق شهری در حال کاهش است و بسیاری از افراد فقیر و در سطح اجتماعی پایین تر، صرفا در کنار هم زندگی می کنند و علاقه ای به قانونی کردن رابطه خود به عنوان ازدواج ندارند. در این کشور، مردم دو نام فامیلی دارند و هر فرد، نام فامیلی پدر و مادر خود را همزمان با هم دارد اما بعد از ازدواج، خانم ها نام فامیلی مادرشان را حذف و به جای آن از نام فامیلی همسر خود در کنار نام فامیلی پدرشان استفاده می کنند که نشان دهنده مرد سالار بودن خانواده های برزیلی است.         شوهران رفیق باز با زنانی صمیمی! ازدواج در اسپانیا به دلیل انجام کارهای اداری و مدارک بسیاری که باید توسط زوج ها پر شود، به زمان زیادی نیاز دارد. در نتیجه زوج ها قبل از مراسم عروسی، زمان زیادی را با هم می گذرانند که در آشنایی بیشترشان باهم تاثیرگذار است و البته باعث می شود تا بسیاری از روابط دختر و پسرها به ازدواج ختم نشود. مردان اسپانیایی، اجتماعی و علاقه مند به برقراری ارتباط زیاد با دوستان خود و شرکت در مهمانی های دوستانه هستند. با این حال، زنان اسپانیایی، عاشق و بسیار مهربان و در رابطه عاطفی با همسران شان، صمیمی هستند که همین ویژگی باعث می شود تا شوهران شان را بیشتر پایبند زندگی مشترک کنند.  
 
خانواده هایی جذاب و با محبت! شاید بتوان ادعا کرد یکی از جذاب ترین زوج های جهان را در کره جنوبی می توان دید. آن ها روابط بسیار خوبی با هم دارند، آن قدر که لباس هایشان را نیز با هم ست می کنند. مردان کره ای از محبت کردن به زنان خود سیر نمی شوند. به عنوان مثال، آن ها ساعت ها کیف های همسران شان را در خیابان به دست می گیرند، در حالی که این وضعیت در مردان آمریکایی بیشتر از چند دقیقه به طول نمی انجامد! در واقع زوج های کره ای از این که عشق شان را به دیگران نشان دهند، هراسی ندارند و همین موضوع یکی از دلایل روابط عمیق و بادوام آن هاست.     زوج هایی که نمی گویند دوستت دارم! مالزی به دلیل داشتن شهروندانی با قومیت های مختلف، قوانین خاص خودش را دارد و هر قومیت (مالایی، مسلمان، چینی و هندی) طبق قوانین و سنت های خودشان ازدواج می کنند. به طور مثال، مسلمان ها اگر پسر یا دختری را برای ازدواج انتخاب کنند، باید موضوع را با خانواده شان در میان بگذارند و سپس اعضای خانواده بعد از بررسی های بسیار و به دست آوردن اطلاعات مختلف درباره خانواده آن دختر، به خواستگاری می روند و بعد از توافق دو طرف، دختر و پسر نامزد می شوند. در این دوران، هدیه های بسیاری بین خانواده دختر و پسر رد و بدل می شود. چنین نوع ازدواج هایی در مالزی از پایداری بالایی برخوردار است. نکته جالب درباره بیشتر زوج های مالزیایی این است که به جای گفتن «دوستت دارم»، سعی می کنند آن را در رفتارشان نشان دهند. از نظر آن ها صحبت کردن در این باره نیز شرم آور است.     نرخ طلاق و ازدواج که در کنار نام هر کشور نوشته شده بیانگر این است که  به ازای هر هزار نفر در آن کشور چند ازدواج یا طلاق ثبت شده است