زنده و پویا مثل ۵۷

 
ضمن تقدیر از حضور گرم مردم در راهپیمایی 22 بهمن
رهبر انقلاب: ما مسئولان باید بکوشیم از ملت عقب نمانیم
در پی حماسه راهپیمایی 22 بهمن ملت عزیز ایران در سراسر کشور، حضرت آیت ا... خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی پیامی صادر کردند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ایشان، متن این پیام به شرح زیر است: «بسم الله الرحمن الرحیم؛ ملت عزیز و سربلند ایران! امروز عزم و بصیرت شما حادثه‌ بزرگ و خیره کننده‌ای آفرید. عظمت راه‌پیمایی امروز شما که به نظرِ محاسبه‌گرانِ دقیق، از سال های پیش پرجمعیت‌تر و پرشورتر بود، پاسخ قاطع و دندان‌شکنی به بیگانگان و دشمنان و سست‌عهدان داد. دشمن با تکیه بر تصوّر ناقص و باطل خود از ایران و ایرانی، همه‌ توان و تلاش تبلیغی خود را بر این متمرکز کرده بود که ۲۲ بهمن امسال را بی‌رونق و احیاناً به ضد خود تبدیل کند. شما عملاً زنده و پویا بودن انقلاب را به رخ آنان کشیدید و پایبندی به آرمان های امام راحل را با شعارهای خود و با حضور گرم خود، با صدای بلند فریاد کردید. نهیب ملت ایران دشمن را به عقب می راند و عزم راسخ او معادلات غلط آنان را به هم می ریزد. مسئولان کشور قدر این پدیده‌ بی‌نظیر را بدانند و با استقامت کامل و روحیّه‌ انقلابی و عمل جهادی به ملت عزیز خدمت و از آرمان های انقلاب دفاع کنند. آینده متعلق به ملت بیدار و بصیر ماست، ما مسئولان باید بکوشیم از ملت عقب نمانیم. ولا تهنوا و لاتحزنوا و انتم الأعلون ان کنتم مؤمنین، والسلام علیکم و رحمت الله، بیست و دوم بهمن ۱۳۹۶، سید علی خامنه‌ای.»
 


 
میلیون ها ایرانی در طلیعه چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی حماسه ای تماشایی آفریدند
زنده و پویا مثل ۵۷
هادی محمدی –  روز گذشته میلیون ها ایرانی از زن و مرد و پیرو جوان و حتی کودکان خردسال در سراسر کشور با حضور در خیابان های پنج هزار شهر و روستا سی و نهمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی را جشن گرفتند و در حرکتی معنادار یکی از تماشایی ترین راهپیمایی های 22 بهمن چهار دهه اخیر را رقم زدند؛ ۲۲ بهمنی زنده و پویا، درست مانند ۲۲ بهمن سال ۵۷.ایرانیان که این روزها توجه و علاقه خود به پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی ایران را بیش از گذشته در فضای مجازی نشان می دادند ، روز گذشته نیز با محور کردن این نشان مقدس ملی با حضور پرشور در خیابان ها اعلام کردند که با وجود مشکلات مختلف اقتصادی و معیشتی در کشور، دست از انقلاب و نظامشان نمی کشند و همچنان معتقد به حمایت از انقلاب اسلامی در برابر دشمنان قدیمی و جدید در داخل و خارج کشور هستند. دیروز همه آمدند از اصولگرا و اصلاح طلب تا کسانی که بدون دسته بندی های سیاسی تنها به عظمت و افتخار ایران می اندیشیدند.
به گزارش خراسان روز گذشته قلب ایران در خیابان های سراسر کشور می تپید و در تهران، در خیابان های انقلاب اسلامی و آزادی و تا میدان بزرگ آزادی جایی که صدها هزار نفر از مردم تهران به شکرانه 40ساله شدن انقلاب شان آمده بودند تا در این جشن ملی سهیم شوند. در کنار مردم، مسئولان و شخصیت های سیاسی نیز به چشم می خوردند از مراجع تقلید، روسای قوا، رئیس مجلس خبرگان رهبری و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام تا سردار سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه، علی اکبر ناطق نوری، اسحاق جهانگیری، محمد رضا باهنر ، موسوی خوئینی ها  ،هادی خامنه ای، سید مسعود خامنه ای فرزند رهبر انقلاب ، علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی ، محمود احمدی نژاد رئیس جمهور سابق ، وزیران،محمد علی نجفی، محسن هاشمی،  محمد باقر قالیباف  ، محسنی اژه ای ، علی جنتی ، فرمانده کل ارتش و فرمانده کل سپاه ، فرمانده نیروی انتظامی.  همچنین علی لاریجانی در شیراز ، ابراهیم رئیسی در بیرجند ، سردار سلیمانی در کرمان ،دادستان کل کشور در خرم آباد ،  نوبخت سخنگوی دولت در بندرعباس ،علوی وزیر اطلاعات در کرمانشاه ، ربیعی وزیر کار در ساری ،  سعید جلیلی در قم و محمدرضا عارف در یزد در راهپیمایی 22 بهمن شرکت کردند .
علی لاریجانی : ترامپ درباره صنعت موشکی ما حرف مفت می‌زند
همچنین به گزارش فارس، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در اجتماع باشکوه راهپیمایان 22 بهمن شیراز ، گفت : ترامپ این رئیس‌جمهور عقب‌افتاده ذهنی آمریکا و همدستانش فکر می‌کنند که ایران متمدن مانند برخی از کشورهای منطقه است که با کشیدن چند خط روی نقشه جغرافیایی آن را تغییر دهند و به همین دلیل درباره صنعت موشکی ما حرف مفت می‌زنند. لاریجانی تأکید کرد: کشور امروز نیازمند توسعه شتابان است و توسعه جز با وحدت و همدلی به دست نمی‌آید و چنان چه اختلاف‌افکنی باب شد، توسعه شتابان که هیچ، توسعه غیر شتابان نیز ممکن نخواهد شد.
آیت‌‌ا... لاریجانی: حضور مردم در راهپیمایی  ۲۲ بهمن پاسخ قاطع و مسلم به یاوه‌گویی دشمنان است
آیت‌ا... صادق آملی لاریجانی رئیس قوه قضاییه نیز در حاشیه راهپیمایی ۲۲ بهمن تهران در جمع خبرنگاران گفت: حضور مردم در راهپیمایی پاسخ قاطع، مسلم و قطعی به یاوه‌گویی دشمنان است که می‌خواهند تفرقه‌افکنی کنند اما مردم با هر عقیده‌ای در این راهپیمایی شرکت می‌کنند و وحدت خود را به نمایش می‌گذارند.
تاکید بر تامین زندگی کریمانه مردم در قطعنامه پایانی راهپیمایی
در پایان راهپیمایی سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ، قطعنامه ای صادر شده که در بخش هایی از آن آمده است : با تاکید بر لزوم تامین زندگی کریمانه مردم و مقابله با موج نفوذ و رخنه دشمنان منطقه ای و فرامنطقه ای، خاصه از راه تدبیر فضای مجازی ایمن و شبکه اینترنت ملی، از همه دستگاه ها به خصوص دولت محترم می‌خواهیم با مسئولیت‌پذیری برای بهبود شرایط اقتصادی کشور و پاسخ گویی صادقانه به مطالبات برحق مردم، تامین اشتغال و معیشت و رفاه مردم را در اولویت قرار دهند.
 
   حاشیه نگاری خبرنگاران خراسان از سی و نهمین راهپیمایی گرامی داشت 22 بهمن
*در حالی که ساعت 10 به عنوان ساعت آغاز راهپیمایی در تهران بیان شده بود اما هزاران نفر از مردم صبح اول وقت و پیش از زمان اعلام شده در مسیرهای راهپیمایی حضور یافته بودند .
*در پوسترها و بنرهایی که در دست مردم دیده می شد عکسی از سردار جعفری فرمانده کل سپاه وجودداشت که در آن با عنوان مالک اشتر علی از وی یاد و از سپاه خواسته شده بود تا تقاص انقلابی از آمریکا به عنوان حامی  اغتشاشات اخیر گرفته شود .
*در تقاطع خیابان توحید و کمی جلوتر در تقاطعی دیگر با خیابان آزادی ، دو موشک بالستیک از نوع قدر H  و قدر F  از سوی نیروی هوافضای سپاه پاسداران به نمایش گذاشته شده بود که مردم ضمن سوال و جواب از کارشناسان این نیرو در محل موشک ها اقدام به گرفتن عکس های یادگاری و سلفی می کردند .
*برخی جوانان با در دست داشتن پلاکاردهایی همچون انقلاب برای کوخ‌نشین‌هاست، مسئول کاخ‌نشین باید استعفا دهد، اعتراض خود را به اشرافی‌گری برخی مسئولان اعلام کردند.
*همسر و برخی از فرزندان آیت ا... هاشمی رفسنجانی نیز در راهپیمایی روز گذشته که دومین راهپیمایی 22بهمن بدون این شخصیت بزرگ انقلاب بود حضور یافتند .
*راهپیمایان در تهران دو مفسد اقتصادی و یک‌ مدیر ناکارآمد را به صورت نمادین دستگیر کردند.
*حضور جانبازان و معلولان با ویلچر و شاید سختی در راهپیمایی و کودکان خردسال و حتی نوزادانی در کالسکه از جمله جلوه های زیبای حضور مردم در راهپیمایی امسال به شمار می رفت .
*دو بالگرد پلیس و سپاه کار حفظ امنیت و فیلم برداری هوایی از راهپیمایان را بر عهده داشتند همچنین برخی گروه های تصویری نیز از هلی شات برای دریافت تصاویر کیفی تر استفاده می کردند .
*طرح بیعت با پرچم جمهوری اسلامی ایران از جمله اقدامات جالب راهپیمایی روز گذشته بود . در این طرح مردم با آغشتن دست خود به رنگ سرخ یا سبز و قراردادن دست روی پارچه ای سفید نقش پرچم ایران را با تمثیلی از بیعت، ترسیم می کردند.
 
 
درخشش نسل های سوم و چهارم در راهپیمایی 22 بهمن 96 در کنار تجدید بیعت مردان و زنان ایرانی با انقلاب اسلامی، حماسه آفرید
حماسه تماشایی