کوزمین: حجاب یک سوغاتی از ایران برای روسیه است

سرمربی تیم ملی فوتسال بانوان روسیه بعد از برگزاری 2 بازی تدارکاتی در ایران و انجام یک بازی با حجاب اسلامی گفت: «حجاب سوغات ایران برای کشور ماست.» یوجین کوزمین با اشاره به این‌که فوتسال ایران در 2 بخش آقایان و بانوان در بالاترین سطح دنیا قرار دارد در مصاحبه با خراسان تاکید کرد تیم‌های ملی فوتسال ایران جزو برترین‌های دنیا هستند. او میزبانی روسیه از جام جهانی فوتبال را افتخار بزرگی برای کشورش دانست و با هیجان‌انگیز خواندن جو روسیه در آستانه جام جهانی از مردم ایران دعوت کرد تا برای دیدن جام جهانی و ایجاد تعامل به کشورش سفر کنند. کوزمین همچنین تاکید کرد مردم روسیه از بین تیم‌های حاضر در گروه B طرفدار تیم ملی فوتبال ایران هستند و از این تیم حمایت خواهند کرد.
 بازیکنان‌تان در بازی دوم با پوشش اسلامی بازی کردند. چه نظری در این خصوص دارید؟
حجاب قانون کشور ایران است و احترام گذاشتن به قانون یک کشور کار نرمالی برای بازیکنان من بود. حجاب یک سوغاتی از ایران برای کشور ماست. در نهایت هیچ مشکلی با حجاب نداشتیم و این کار را انجام دادیم و برای ما تبدیل به یک تجربه شد.
 سطح فوتسال ایران را چطور ارزیابی می‌کنید؟


فوتسال ایران چه در بخش آقایان و چه در بخش بانوان در بالاترین سطح دنیا قرار دارد. تیم‌های ملی فوتسال ایران در هر 2 بخش جزو چند تیم برتر دنیاست که اتفاق خوبی برای ایران محسوب می‌شود.
 بگذریم. به زودی کشور شما میزبان یکی از هیجان‌انگیزترین تورنمنت‌های ورزشی دنیا خواهد بود. حال و هوای روسیه در فاصله 4 ماه مانده به جام جهانی فوتبال چگونه است؟
خیلی مفتخریم که قرار است میزبان چنین تورنمنت بزرگی باشیم. البته میزبانی از جام جهانی فوتبال قطعا دشوار خواهد بود ولی آنقدر لحظات جذاب، شاد و هیجان‌انگیزی می‌تواند برای یک کشور رقم بزند که می‌توان تمام سختی‌ها را به جان خرید. لحظه‌شماری می‌کنیم که زمان میزبانی ما هرچه زودتر فرا برسد تا تیم‌های شرکت‌کننده از جمله ایران را ببینیم. تیم‌های بسیار بزرگی در فوتبال دنیا وجود دارند که قرار است در قالب جام جهانی محک بخورند. از این‌که قرار است مردم کشورهای مختلف هم برای تماشای جام جهانی به کشور ما بیایند بسیار خوشحالیم. علاوه بر این‌که یکسری تیم‌های مطرح فوتبالی به همراه ستاره‌هایشان به روسیه می‌آیند، تعداد زیادی توریست هم به کشور ما می‌آید. به همین خاطر فضای روسیه تغییر می‌کند چراکه با ورود توریست‌ها و ورزشکاران، جو هیجان‌انگیزی بر روسیه حاکم خواهد شد که جای خوشحالی دارد. از همین جا از شما و همه مردم ایران دعوت می‌کنم که به بهانه جام جهانی به روسیه بیایند و از نزدیک کشور ما را بببیند تا بابی شود برای آشنایی‌های بیشتر بین مردم 2 کشور.
 به نظر می‌رسد روسیه در گروه A (روسیه، عربستان، مصر و اروگوئه) مشکلی چندانی نداشته باشد.
اینطور نیست. گروه ما گروه بسیار سختی است. تیم‌های قدرتمندی در این گروه قرار دارند که فوتبال خوبی به نمایش می‌گذارند. به طور حتم نمی‌توان هیچ‌یک از شرکت‌کننده‌هایی که به جام جهانی فوتبال می‌رسند را دست‌کم گرفت چون همه تیم‌های حاضر در جام جهانی تیم‌های بزرگی هستند.
 اما در مقایسه با گروه ایران که موسوم به گروه مرگ است می‌توان گفت روسیه با قرعه راحت‌تری روبه‌رو شده.
درست است که گروه ایران گروه بسیار سختی است اما باید توجه داشت که تیم ملی فوتبال ایران تیم بسیار خوبی است و بازیکنان تراز اولی در اختیار دارد. من بارها به ایران آمده‌ام و فوتبال ایران را هم از نزدیک دیده‌ام. به نظرم تیم ملی فوتبال ایران بسیار توانمند است. با وجود این‌که گروه ایران گروه سختی است اما تیم ملی کشور شما شانس صعود از مرحله گروهی جام جهانی را دارد. البته بقیه تیم‌های حاضر در گروه B (پرتغال، اسپانیا، مراکش) هم کار سختی در پیش دارند چون در حال حاضر فوتبال ایران، فوتبال ساده‌ای نیست. این را هم بدانید که از بین تیم‌های حاضر در گروه B، مردم روسیه طرفدار ایران هستند و از تیم شما حمایت خواهیم کرد.
 به نظر شما روسیه قهرمان جام جهانی فوتبال می‌شود؟
باید بازی به بازی پیش برویم. هیچ چیز را نمی‌توان پیش‌بینی کرد چراکه شرایط بازی‌های جام جهانی بسیار دشوار است و تا بازی‌ها تمام نشود واقعا نمی‌توان درباره تیم‌های صعودکننده و یا قهرمان جام جهانی هیچ حرفی زد یا پیش‌بینی داشت. اما ما باور داریم که قرار است لحظات خوبی برای فوتبال روسیه رقم بخورد و برای رخ دادن این اتفاق همه تلاش‌مان را می‌کنیم تا بهترین نتیجه را بگیریم.