نمایش عکس‌های عباس کیارستمی در موزه لوور

ایرنا- مدیر موزه ملی ایران گفت: مجموعه عکس‌های زنده‌یاد عباس کیارستمی با عنوان «به من نگاه کن» برای اولین بار به نمایش در می‌آید.
جبرئیل نوکنده روز دوشنبه در گفت‌و‌گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا بیان کرد: برای اولین بار یک نمایشگاه از عکس‌های عباس کیارستمی از لوور همزمان با نمایش آثاری از موزه لوور در ایران به نمایش گذاشته می‌شود.
او اضافه کرد: با احمد و بهمن کیارستمی برای انتخاب نهایی آثار مذاکره کردیم و محل این نمایش اثار مشخص شده است.
نوکنده گفت: زمانی که با لوور در حال مذاکره بودیم قرار بر این شد که آثار درخشان چند عکاس مطرح جهانی از لوور را هم به ایران بیاوریم تا به نمایش درآید و خود فرانسوی‌ها پیشنهاد دادند که اتفاقا یک هنرمند مطرح ایرانی عکس‌های بسیار خوبی از لوور گرفته که متوجه شدیم استاد کیارستمی مد‌نظرشان است.


مدیر موزه ملی ادامه داد: بلافاصله هم فرانسوی‌ها و هم ما با خانواده کیارستمی تماس گرفتیم و استقبال زیادی از این موضوع کردیم.
وی تاکید کرد: در طول نمایشگاه، ویژه‌برنامه‌ای را به بزرگداشت این هنرمند فقید اختصاص دادیم که در آن از خانواده وی تجلیل می‌شود.
به گفته نوکنده، کیارستمی در زمان حیاتش، عنوان «به من نگاه کن» را برای نمایشگاه عکس خود انتخاب کرده بود.
این مجموعه عکس که از نمایش در زمان حیات عکاس محروم ماند، نماهایی هستند که کیارستمی در بازدیدهای متعددش از موزه لوور فرانسه ثبت کرده بود. کیارستمی در سال‌های ١٣٧۴ تا ١٣٩٠ ( ١٩٩۶ تا ٢٠١٢ میلادی) در تالارهای نقاشی و مجسمه‌های موزه لوور به ثبت لحظات ارتباط بازدیدکنندگان با آثار پرداخت که نتیجه آن سلسله عکس‌هایی است که منتخبی از آنها در موزه ملی ایران به نمایش درمی‌آید.
نمایشگاه عکس «به من نگاه کن» همزمان با نمایش آثاری از موزه لوور در موزه ملی ایران گشایش می‌یابد. نمایشگاه «لوور در تهران» منتخبی از آثار موجود در سالن‌های اصلی موزه لوور است که در پی تبادلات فرهنگی بین ایران و فرانسه و با حمایت مالی بانک آینده از ١۴ اسفند ١٣٩۶ تا ١٨ خرداد ١٣٩٧ در تهران، موزه ملی ایران برپا خواهد بود.